וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: הפער באיסטנבול קטן מכדי שהאופוזיציה תכריז ניצחון

8.4.2019 / 13:49

נשיא טורקיה מסרב לקבל את הפסד מפלגתו בבחירות בעיר, ודורש ספירה חוזרת: "אי אפשר להכריז ניצחון בעיר של 10 מיליון איש עם פער של 14-13 אלף קולות". באופוזיציה אומרים כי אין הצדקה לדרישה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שני) כי הפער בין המועמדים בבחירות באיסטנבול קטן מכדי שהאופוזיציה תכריז על ניצחון. זאת בזמן שמפלגתו דורשת ספירה חוזרת מלאה כדי להתמודד עם "פשע מאורגן", כלשונו.

התוצאות החלקיות של הבחירות בשבוע שעבר הראו כי מועמד מפלגת האופוזיציה המרכזית, מפלגת העם הרפובליקאי (CHP), ניצח בפער קטן את מועמד מפלגת השלטון "הצדק והפיתוח" (AKP) בעיר הגדולה ביותר במדינה. עד כה הייתה ספירה חוזרת רק בחלק מ-39 מחוזותיה של איסטנבול, שבה מצביעים כעשרה מיליון תושבים.

"האזרחים קוראים לנו להגן על זכויותיהם, הם מתלוננים על פשעים מאורגנים. אנחנו, המפלגות הפוליטיות, נחושות נגד פשעים מאורגנים כאלו", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים שכינס בעיר. "לאף אחד אין זכות להכריז ניצחון בעיר של עשרה מיליון תושבים עם פער של 13 עד 14 אלף קולות".

לקריאה נוספת בנושא:
זו הכלכלה, ארדואן: נפילת הערים הגדולות בטורקיה היא תמרור אזהרה

נשיא טורקיה, ארדואן, מברך את תומכיו בעת יציאתו ממסגד לאחר תפילת יום השישי באיסטנבול 5 בפאריל 2019. רויטרס
"פשע מאורגן". ארדואן באיסטנבול, שישי/רויטרס

ארדואן, שהיה ראש עיריית איסטנבול בשנות ה-90 לפני שהפך לראש הממשלה, אמר כי הוא יקבל את התוצאות רק כשוועדת הבחירות העליונה תבחן את כל הערעורים. מפלגתו של הנשיא, לפי התוצאות הנוכחיות, איבדה גם את איסטנבול וגם את אנקרה הבירה אחרי כרבע מאה.

מנהיג ה-CHP, כמאל קילצ'דאולו, הזהיר מפגיעה בטוהר הבחירות וקרא לוועדת הבחירות העליונה לנהוג בהגינות. הוא אמר כי דרישתו של ארדואן לספירה חוזרת מלאה חסרת הצדקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully