וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל וראש השב"כ המליצו לקבינט לעצור את הלחימה בעזה

6.5.2019 / 19:33

לוואלה! NEWS נודע כי כוכבי וארגמן התנגדו להרחבת הלחימה בעזה ותמכו במאמצי התיווך של מצרים והאו"ם להפסקת אש. במהלך ישיבת הקבינט שנמשכה חמש שעות, הציגו ראשי מערכת הביטחון את המטרות שהותקפו בסוף השבוע ואת בנק המטרות הבאות

צילום: החדשות 13, עריכה: תומר לוי

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, וראש השב"כ נדב ארגמן המליצו לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני לעצור את ההסלמה ברצועת עזה ולחתור להפסקת אש - כך אמרו לוואלה! NEWS גורמים שהשתתפו בישיבת הקבינט על ההסלמה בדרום אתמול.

בישיבה, שנמשכה כחמש שעות, הציגו ראשי מערכת הביטחון את המטרות שהותקפו בסוף השבוע ואת בנק המטרות הבאות. לדברי הגורמים גם כוכבי וגם ארגמן התנגדו להרחבת הלחימה ותמכו במאמצי התיווך של מצרים והאו"ם להשגת הפסקת אש.

לאחר יומיים של לחימה, דיווחו הבוקר כלי תקשורת פלסטיניים על הפסקת אש שהושגה בין ישראל לחמאס והפלגים הפלסטינים בעזה בתיווך מצרים והאו"ם. בהצהרה ראשונה מאז הדיווח על הפסקת האש בעזה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "המערכה לא הסתיימה והיא דורשת אורך רוח ושיקול דעת". לדבריו, "אנחנו נערכים להמשך. המטרה הייתה ונשארה להבטיח את השקט והביטחון לתושבי הדרום".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: נערכים להמשך; בכיר חמאס: דבריו על פגיעה בנו - מעוררים לעג
גדעון סער: "הפסקת אש נעדרת הישגים לישראל"
ההזדמנות התפרשה ככניעה: ישראל מדברת עם חמאס - אך לא מבינה ערבית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הקבינט בקרייה, ת"א 4 במאי 2019. אתר רשמי
תמכו במאמצי התיווך של מצרים והאו"ם להפסקת אש. נתניהו בהתייעצות ביטחוניות בקריה, לפני יומיים/אתר רשמי

נתניהו ציין כי "ביומיים האחרונים פגענו בעוצמה רבה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. תקפנו למעלה מ-350 מטרות, פגענו במנהיגי ופעילי טרור והרסנו מגדלי טרור". נתניהו חתם את הודעתו בתנחומים למשפחות ההרוגים ובאיחולי החלמה לפצועים.

ההודעה על הפסקת האש דווחה הבוקר לאחר ירי רקטות שנמשך גם בשעות הלילה. על פי הדיווחים, שפורסמו גם ברשת "אל-ג'זירה" ובסוכנות הידיעות רויטרס, הפסקת האש נכנסה לתוקף בשעה 04:30. בעקבותיה הודיע פיקוד העורף כי החל מהשעה 7:00 יוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בדרום. במחוז הדרום הודיעו כי הלימודים יתקיימו כסדרם, מלבד באשקלון, ויישובי אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרמטכ"ל כוכבי התייחס להפסקת האש בין ישראל לארגוני 
הטרור בעזה: "נמשיך לתקוף ככל שיידרש ובכל מקום שיידרש". ערוץ 13
המליץ לקבינט לעצור את ההסלמה. כוכבי, היום/ערוץ 13

כוכבי התייחס היום לסבב ההסלמה האחרון ואמר כי "צבא הטרור הפועל ברצועת עזה, המסתתר בין אזרחיו שלו חזה בעוצמתו של צה"ל וארגוני הביטחון, שהשמידו מאות יעדי טרור, הכוללים מפקדות, מחסני אמל"ח, תשתיות ובניינים אזרחיים לכאורה שהפכו לקני טרור".

עוד אמר כוכבי בטקס "דגלון לנופל" בהיכל הזיכרון כי "לצד הפגיעה המשמעותית באויב, אני מבקש להביע צער עמוק על מותם של ארבעה מאזרחינו ולאחל החלמה מהירה לפצועים. צה"ל ימשיך לתקוף בעוצמה, ככל שידרש, בכל מקום שידרש".

טנקים על גבול עזה, 6 במאי 2019. רויטרס
טנקים על גבול עזה, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully