וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער: "הפסקת אש נעדרת הישגים לישראל"

6.5.2019 / 10:22

לראשונה מאז הכרזת הפסקת האש, ח"כ סער הנמנה עם מפלגתו של ראש הממשלה מותח ביקורת. "ההפסקות בין סבבי הלחימה הולכים ומתקצרים. יו"ר כחול לבן בני גנץ: "כניעה לסחטנות חמאס וארגוני הטרור". לפיד: "נתניהו השתמש בתושבי הדרום כשכפ"ץ"

צילום: אמיר בוחבוט

ח"כ גדעון סער (הליכוד) מתח ביקורת הבוקר (שני) על הפסקת האש שהושגה בין ישראל לחמאס בשעות הלילה. "‏הפסקת האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".

בעקבות דבריו של סער, מקורבים לנתניהו השיבו אש ואמרו כי "גדעון סער רק רוצה להפיל את נתניהו". לדבריהם, "מאז 2015, כשתקף ללא הפסקה את הליכוד וראש הממשלה, לגדעון סער יש רק מטרה אחת: להפיל את ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו. התירוצים מתחלפים, המטרה לא. בעוד שרבים מתושבי הדרום הביעו את אמונם בראש הממשלה נתניהו, גדעון סער לא נותן אפילו רגע אחד של אשראי לראש הממשלה ומצטרף מייד להתקפות משמאל של בני גנץ ושל צביקה האוזר, עושה דברו של סער שערק לשמאל ושאיתו הוא מתואם לחלוטין".


לקריאה נוספת:
אחרי הדיווח על השגת הפסקת אש: הוסרו מגבלות ההתגוננות | עדכונים שוטפים
היום הכי קטלני מאז "צוק איתן": 4 הרוגים מפגיעת רקטות ברחבי הארץ
עמדות שיגור וכלי שיט מבצעיים: תיעוד תקיפות צה"ל ברצועת עזה

גדעון סער בכנס "בחירות קשות" - כנס מנהיגי מפלגות בנושא יהדות, מסורת ודמוקרטיה.
של ארגון 'עתים' באוניברסיטת בר אילן.. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
ביקורת נגד הפסקת האש. סער/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

ביקורת ברוח דומה נגד נתניהו באה גם מכיוונו של יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שטען כי הממשלה נכנעה לסחטנות מצד ארגוני הטרור. "כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים וארבעה הרוגים - כולם תוצר של אובדן ההרתעה - מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור", טען גנץ. "כל מה שעשתה המממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה. יש לצפות שאם תתחדש האש התגובה תהיה חמורה ושאם יישמר השקט הוא ינוצל לקידום אמיתי של מהלך מדיני שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרינו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח".



לדברים הצטרף גם חבר מפלגתו, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שטען כי נתניהו לא יצליח לפתור את סוגיית עזה. "נתניהו השתמש בתושבי הדרום כשכפ"ץ בדרך לכניעה מוחלטת מול החמאס", אמר. "נתניהו לא יפתור את הבעיה בעזה. אין לו את האומץ המבצעי והפוליטי כדי לעשות זאת. המינימום שהוא צריך לעשות זה להסביר לאזרחי ישראל את המצב אבל אפילו את זה אין לו אומץ לעשות".

יו"ר תלם משה יעלון אמר כי "אכן, ההרתעה - של חמאס והג'יהאד האסלאמי שוקמה. הרוצחים מעזה קובעים אם ואיך יחיו אזרחי מדינת ישראל, פועלים כרצונם וגובים דמי חסות. נתניהו נכנע שוב לסחטנות הטרוריסטים וקונה שקט זמני, רק בעבור הישרדותו הפוליטית. נתניהו מגן רק על נתניהו ומפקיר שוב את ביטחון אזרחי ישראל בידי מרצחים צמאי דם. נתכונן לסבב הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בני גנץ, במהלך טקס נעילת יום השואה ביד מרדכי 2 במאי 2019. לירון מולדובן
"כניעה לסחטנות". גנץ/לירון מולדובן

מנגד, ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) בירכה על השגת הפסקת אש לאחר כשלושה ימים של שיגורי טילים מהרצועה. "אני מברכת על כל טיפת דם שנחסכה". עם זאת, יחימוביץ' הוסיפה כי "בלי חזון מדיני ובלי אסטרטגיה, השעון כבר מתקתק אל הסבב הבא. תנחומי למשפחות שאבדו את יקיריהן, החלמה לפצועים, כה טראגי ומקומם שאין מי שידאג לכך שהם יהיו האחרונים".

יו"ר מפלגתה, אבי גבאי, הוסיף: "אחרי 20 שנים שנתניהו מחזק את החמאס - שחרור יאסין, יסקת שליט, כסף קטארי ועוד, השנה התחיל לחזק גם את הג'יהאד האיסלאמי שהתיישב למו"מ בקהיר כשותף שווה. בלי פתרון מדיני ארוך טווח, הסבב הבא הוא רק עניין של זמן".

יאיר לפיד, יו"ר כחול לבן בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"השתמש בתושבי הדרום כשכפ"ץ". לפיד/ראובן קסטרו

ההודעה על הפסקת האש שהושגה בתיווך מצרים והאו"ם דווחה בכלי התקשורת הפלסטיניים, זאת לאחר ירי רקטות שנמשך גם בשעות הלילה. על פי הדיווחים, שפורסמו גם ברשת "אל-ג'זירה" ובסוכנות הידיעות רויטרס, הפסקת האש נכנסה לתוקף בשעה 04:30. בבוקר הודיע פיקוד העורף כי החל מהשעה 7:00 יוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בדרום. במחוז הדרום הודיעו כי הלימודים יתקיימו כסדרם, מלבד באשקלון, ויישובי אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון.


(עדכון ראשון: 08:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully