וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הסטודנט האיטלקי במצרים: "המודיעין חשב שהוא מרגל בריטי"

6.5.2019 / 15:00

ג'וליו רגאני נעלם בינואר 2016 בקהיר, וגופתו נמצאה ימים לאחר מכן. מצרים מכחישה שיש לה קשר לכך, אך עד ראיה סיפר כי שמע סוכן מצרי מדבר על "הבחור האיטלקי". לפי החשד, הוא נעצר והוכה למוות בשל החשד שהוא מרגל עבור לונדון

ג'וליו רג'ני, סטודנט איטלקי שנרצח במצרים. טוויטר, צילום מסך
חקר את האיגודים המקצועיים במצרים. רגאני/צילום מסך, טוויטר

הסטודנט האיטלקי שהוכה ונרצח במצרים נעצר בשל החשד שהוא היה מרגל בריטי - כך דיווחו אתמול כלי תקשורת באיטליה. העדות על הדרך שבה נהרג ג'וליו רגאני האיטלקי בן ה-28, שנעלם בקהיר בינואר 2016, הגיעה מפי מקור ששמע סוכן מודיעין מצרי מדבר על "הבחור האיטלקי".

בעיתון "לה רפובליקה" האיטלקי דווח כי השיחה נשמעה במקרה במהלך כינוס משטרתי על המשבר במצרים במדינה אפריקנית ב-2017 והפרטים ממנה הועברו לתביעה באיטליה. זו מבקשת עתה מהשלטונות במצרים מידע נוסף על הפרשה שגרמה למשבר דיפלומטי בין המדינות. רומא החזירה באותה שנה את השגריר מקהיר בשל חוסר בשיתוף פעולה, אך מינתה אחד חדש.

מצרים מכחישה כי שירותי המודיעין שלה היו קשורים לרצח של רגאני, שחקר את האיגודים המקצועיים במדינה, הנחשבת לסוגיה רגישה עבור המשטר. בתחילה אמרה מצרים כי הוא נהרג בתאונת דרכים, אך בהמשך נטען כי הוא נרצח על ידי כנופיית פשע שנהרגה בחילופי אש עם המשטרה.

לקריאה נוספת על הפרשה
משבר דיפלומטי: איטליה החזירה השגריר ממצרים בשל רצח הסטודנט
"דורשים מידע אמין": איטליה מפקפקת בחקירת רצח הסטודנט במצרים

הפגנת מחאה לאחר מותו של סטודנט איטלקי בקהיר, מצרים, 6 בפברואר 2016. AP
הפגנת מחאה לאחר מותו של רגאני בקהיר, 2016 (צילום: אי-פי)/AP

לפי לה רפובליקה, אותו מקור ששמע את השיחה למד את שמו של הסוכן האיטלקי כשהחליף כרטיס ביקור עסקי עם אחד מעמיתיו. אותו סוכן מצרי היה אחד מבין חמישה סוכנים, שלפי הודעת התובעים באיטליה מחודש דצמבר נחקרו בחשד למעורבות ברצח. רגאני נעלם בדרכו לתחנת מטרו בבירה, ב-25 בינואר 2016. גופתו נמצאה כמה ימים לאחר מכן, כשעליה סימני עינויים קשים.

בעיתון קוריירה דלה סרה דווח כי אותו סוכן סיפר על העינויים שעבר הסטודנט. "חשבנו שהוא מרגל אנגלי, אספנו אותו, ואחרי ששמנו אותו במכונית התחלנו להכות אותו. אני בעצמי הכתי אותו כמה פעמים בפנים", אמר הסוכן, לפי הדיווח.

החוקרים באיטליה מאמינים כי המידע אמין והם שלחו אותו ופרטים נוספים לתביעה במצרים. הם ביקשו במיוחד לדעת את מקום הימצאו של אותו סוכן. משרד החוץ של איטליה אמר כי הוא תומך בבקשת התביעה ברומא לקבל מידע נוסף, "בתקווה רבה שהוא יתרום בהשגת הצדק עבור ג'וליו רגאני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully