וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדוניה הצפונית: המועמד הפרו-מערבי ניצח בבחירות לנשיאות

6.5.2019 / 11:26

בתום קמפיין סוער שעסק בעיקר בשינוי שמה של המדינה כחלק מההסכם עם יוון, זכה סטבו פנדרובסקי ב-51.7% מהקולות בסיבוב המכריע. הוא היה מועמד מפלגת השלטון וניצח את מועמדת הלאומנים, הטוענים לזיופים ומתנגדים לשינוי השם. עתה נסללת הדרך להצטרפותה לנאט"ו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

המועמד הפרו-מערבי בבחירות לנשיאות מקדוניה הצפונית, סטבו פנדרובסקי, ניצח בסיבוב השני את המועמדת הלאומנית מהאופוזיציה. זאת בתום קמפיין סוער שעסק בעיקר במחלוקות הפנימיות על שינוי שמה של המדינה כחלק מהסכם עם יוון, שנועד לפתוח את דרכה של המדינה הבלקנית אל האיחוד האירופי ונאט"ו.

בתום ספירת יותר מ-99% מהקולות, קיבל פנדרבוסקי, איש ציבור ואקדמאי ותיק שהיה מועמד מטעם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית השלטת, 51.7% מהקולות. יריבתו, גרודנה סיליז'נובסקה-דבקובה מהמפלגה הלאומנית VMRO-DPMNE קיבלה 44.7% מהקולות.

מפלגתה התנגדה לשינוי שם המדינה בשנה שעברה, במסגרת ההבנות עם אתונה שחסמה את הצטרפותה של סקופיה למוסדות אירופיים בשל שמה הקודם, מקדוניה. ביוון ראו בכך רמז לשאיפות טריטוריאליות מאחר שגם בשטחה קיים מחוז בשם זה. באופוזיציה גם האשימו את הממשלה בזיוף קולות.

מקדוניה הייתה בעבר חלק מיוגוסלביה, והיא התפצלה ממנה ללא אלימות ב-1991. עם זאת, היא הייתה על סף מלחמת אזרחים ב-2001 כשבדלנים אלבנים פתחו בהתקוממות כדי לקבל אוטונומיה גדולה יותר. הצטרפותה הצפויה לנאט"ו תרחיב את השפעתה של הברית-הצפון אטלנטית בבלקן, אזור שבו רואה רוסיה חשיבות רבה.

לקריאה נוספת
סוף למחלוקת של 28 שנים: הפרלמנט ביוון אישר את ההסכם עם מקדוניה
"מקדוניה היא יוון": עשרות אלפים הפגינו באתונה נגד ההסכם

מועמד מפלגת השלטון בבחירות לנשיאות מקדוניה אחרי ניצחונו, 5 במאי 2019. רויטרס
עידן חדש במקדוניה. פנדרובסקי אחרי ניצחונו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully