וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקדוניה היא יוון": עשרות אלפים הפגינו באתונה נגד ההסכם

21.1.2019 / 11:56

מפגינים התעמתו עם שוטרים במרכז הבירה במחאה על ההסכם ההיסטורי שנחתם עם השכנה למען סיום המחלוקת ארוכת השמים סביב שמה. "אי אפשר לעכל את זה", אמרה אחת המפגינות. ההצבעה המכרעת על ההסכם תתקיים השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

עשרות אלפים הפגינו אתמול (ראשון) בבירת יוון נגד ההסכם עם מקדוניה על שינוי שמה, שעוד זקוק לאישור הפרלמנט כדי להיכנס לתוקפו. חלק מהמפגינים התעמתו עם שוטרים במרכז אתונה, והמשטרה הגיבה בירי של גז מדמיע.

לפי ההסכם, שלו מתנגדים הלאומנים בשתי השכנות, שמה של מקדוניה ישונה לרפובליקה של מקדוניה הצפונית. אחרי דיונים ממושכים, אושר ההסכם בתחילת החודש על ידי הפרלמנט בסקופיה.

ההצבעה על ההסכם שגיבש ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס עם מקדוניה אמורה להעלות בפרלמנט באתונה בהמשך השבוע. האופוזיציה השמרנית מאשימה את מנהיג השמאל בוויתורים רבים מדי כדי לסיים את המחלוקת ההיסטורית עם מקדוניה, שהחלה לאחר עצמאותה מיוגוסלביה ב-1991. חלק מהמחוקקים סיפרו כי הם ספגו איומים על חייהם וציפראס שרד בקושי הצבעת אי-אמון בשבוע שעבר, אחרי שסגנו ושר ההגנה פרש במחאה על ההסכם.

ההפגנות  באתונה נגד ההסכם עם מקדוניה, 20 בינואר 2019. רויטרס
ההפגנות באתונה נגד ההסכם עם מקדוניה, 20 בינואר 2019/רויטרס

"מקדוניה היא יוון", צעקו חלק מהמפגינים, שנופפו בדגלי יוון. כמה אנשי דת, שהיו לבושים בשחור, השתתפו בהפגנה. "אנחנו לא יכולים לעכל את הסכם הזה, שמוותר על מקדוניה שלנו, על ההיסטוריה שלנו", סיפרה אחת המפגינות לרויטרס. בשלב מסוים, עצרה המשטרה מפגינים שניסו להסתער על המדרגות המובילות לפרלמנט.

המארגנים קיווי כי מאות אלפים ישתתפו בהפגנות, אך לפי המשטרה רק 60 אלף איש הגיעו, רבים מהם ממקומות אחרים במדינה. בצפון המדינה נחסם זמנית כביש ראשי על ידי מפגינים שהביעו הזדהות עם המחאה באתונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ההפגנות  באתונה נגד ההסכם עם מקדוניה, 20 בינואר 2019. רויטרס
ההפגנות באתונה נגד ההסכם עם מקדוניה, 20 בינואר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully