וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה מעופפת מירדן: חשש לחדירת נחיל ארבה ענק לשטח ישראל

6.5.2019 / 9:35

צוותי השירותים להגנת הצומח זיהו פרטים בודדים של ארבה בארבעה יישובים בערבה התיכונה. במשרד החקלאות חוששים מתעופת החגבים שמהווה מטרד באוויר ומזיק בולט לצמחים, אולם במשרד הודיעו כי הוא ערוך ומוכן ונמצא בקשר רציף עם ארגונים בינלאומיים בנוגע לתנועתם באזור

צילום: שי מכלוף; עריכה: רן מנחם

משרד החקלאות הודיע הבוקר (שני) על חשש לכניסתו של נחיל ארבה לשטחי ישראל מכיוון ירדן באזור הערבה התיכונה. זאת לאחר שנצפו הבוקר פרטים בודדים של ארבה ביישובים בערבה התיכונה. צוותי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות נמצאים במקום ומטפלים באירוע.

כזכור, החל המשרד בהיערכות לכניסתם של נחילי ארבה לשטחי מדינת ישראל כבר בחודש פברואר. אז נצפו נחילי ארבה בערב הסעודית ובמצרים, במרחק של 300 ק"מ משטחי ישראל. נמסר אז כי נראה שלא הבשילו התנאים לתעופת הארבה צפונה, לכיוון ישראל בשלב זה, אך על כל מקרה, המשרד ערוך ומוכן. משרד החקלאות נמצא בקשר רציף עם ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) לקבלת תמונת מצב על תנועת הארבה בשטחי מדינות האזור.

עוד בוואלה! NEWS:
הבעל נהרג באסון המסוקים, בן הזוג מטיל הנ"ט: הטרגדיה הכפולה של איריס
טראמפ: תומכים ב-100% בישראל כשהיא מגינה על אזרחיה
התלקח באוויר: 41 הרוגים בנחיתת חירום של מטוס במוסקבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהווים ''מטרד'' באוויר. נחילי ארבה שחדרו לישראל ב-2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החקלאות נערך מבעוד מועד להשתמש בחומרי הדברה ידידותיים, שאינם מסכנים את בני האדם. יצוין כי נחילי ארבה לא מסכנים בני אדם ובעלי חיים, ומהווים רק "מטרד" באוויר ומזיק לחקלאות. המשרד נערך לוגיסטית ומקצועית לקראת אירוע מתמשך מסוג זה.

כזכור, הפעם האחרונה הייתה בשנת 2013, אז צפה משרד החקלאות מבעוד מועד את כניסתם של להקות ארבה ותנועתן מאילת ועד הערבה. במהלך מיגור התופעה ועד לסיומה, פעלו צוותים של משרד החקלאות לניטור השטחים ולריסוס מהקרקע ומהאוויר על בסיס יומי, מסביב לשעון, הן מהאוויר והן מהקרקע, עד לסיומה. פעולות אלה שמרו על החקלאות המקומית ולא הותירו בה נזקים ממשיים.

מהוועדה החקלאית בערבה התיכונה נמסר כי עקב ההתראות של משרד החקלאות, נערכו המועצה האזורית הערבה תיכונה והשירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות והקימו צוותי ריסוס, במידה ויגיע הארבה מירדן. בשלב זה אין סכנה לחקלאות, הכל תלוי במצב הרוחות בהמשך היום. חשוב להדגיש כי הארבה לא מסכן בני אדם ובעלי חיים, ומהווה "מטרד" ועלול להזיק לחקלאות בעיקר זו שאינה מטופחת בחממות וברשתות.

עוד באותו נושא

מכה ממצרים: משרד החקלאות נערך לכניסת נחילי ארבה לישראל

לכתבה המלאה
נחילי ארבה ענקיים בגבול מצרים. שי מכלוף
מזיק חקלאי בולט של צמחים. נחילי ארבה בגבול מצרים, 2013/שי מכלוף

ככלל, ארבה המדבר הוא מזיק חקלאי בולט של צמחים. שכיחותו בשטחי המדינה תלוי, בין היתר: במזג אוויר, בלהקות ארבה, גודלן ומהירות נדידתן. תפוצתו נרחבת, קרוב ל- 30 מיליון קמ"ר ב-60 מדינות. הארבה ניזון ממגוון רחב ביותר של מיני צמחים, וכן מעלים, פרחים, פירות, זרעים וקליפות עצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully