וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS: מנהל ביה"ח התנצל - והדגלים יישארו

6.5.2019 / 7:29

לאחר שוועד בית החולים כרמל איים לשבות במחאה על בקשת ההנהלה להסיר דגלי ישראל שנתלו במחלקות לרגל יום העצמאות, הביע מנהל בית החולים צער על התקרית: "ההנחיה הייתה שגויה, מדובר באי-הבנה". יו"ר הוועד: "גם המטופלים וגם אזרחי ישראל מבינים שהדגל הוא סמל המדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"כולנו בבית החולים מכבדים את הסמלים הלאומיים שלנו וגאים בדגלנו". בית החולים כרמל/מערכת וואלה, צילום מסך

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS לפיו בית החולים כרמל בחיפה הורה להוריד דגלי ישראל מהמחלקות השונות בשל החשש לפגיעה ברשות הציבור הערבי, הבהיר מנהל בית החולים כי ההחלטה הייתה שגויה - והדגלים יישארו במקומם.

הפרשה החלה ביום שישי, אז שלחה הנהלת בית חולים הודעה לעובדים לפיה יש להוריד את הדגלים שנתלו במחלקות בשל חשש לפגיעה בציבור הערבי שמבקר ועובד בבית החולים. בהודעה שהתקבלה מצד ההנהלה נכתב כי "בית החולים כרמל חוגג ומציין את יום העצמאות על ידי תליית דגלי מדינת ישראל בכניסה ובמקומות הציבוריים של בית החולים. אבקש להוריד את הדגלים בתוך המחלקות ולכבד אחד את השני".

עוד בוואלה! NEWS:
היום הכי קטלני מאז "צוק איתן": 4 הרוגים מפגיעת רקטות ברחבי הארץ
כ-700 רקטות ו-4 הרוגים ביומיים: השדרוג של חמאס מאז צוק איתן

דגלי ישראל שנתלו בבית החולים כרמל בחיפה - 3 במאי 2019. אתר רשמי
"ההנחיה היא אי-הבנה, שיש לי רק להצטער עליה ולהתנצל בפני מי שנפגע". הדגלים בבית החולים כרמל/אתר רשמי

בעקבות זאת, ועד בית החולים ולצידו ועד הרופאים הודיעו כי הוא מתנגד להחלטה, וכי אם היא לא תשתנה - בכוונתם להשבית את העבודה. ביום ראשון היה אמור להתקיים ישיבה בנושא, אותה ביקשו בוועד בית החולים, אך בעקבות הפרסום שעורר זעם ציבורי גדול ברשתות החברתיות, פרסם מנהל בית החולים ד"ר אבי גולדברג הודעה בעמוד של קופת החולים כללית לפיה ההחלטה הייתה שגויה.

"אני רוצה להבהיר כי ההנחיה להוריד דגלונים שנתלו בשתי מחלקות בבית החולים הייתה שגויה ואינה משקפת את דרכי ואת ההנחיות הניהוליות שלי. מהרגע שהתוודעתי לנושא הוריתי על השארת הדגלים במקומם, דבר שאכן התקיים. מדובר באי-הבנה, שיש לי רק להצטער עליה ולהתנצל בפני מי שנפגע", כתב גולדברג, "המרכז הרפואי כרמל שותף מרכזי בהצלת חיים ובמתן טיפול רפואי בכל שעה, ואנחנו נערכים בימים האחרונים לציון יום העצמאות באירועים שונים וגם בתליית דגלים. כמו בכל שנה וכמיטב המסורת, כולנו בבית החולים מכבדים את הסמלים הלאומיים שלנו וגאים בדגלנו".

עוד באותו נושא

הקרב על הדגל בבית החולים: ההנהלה מתנגדת, העובדים מאיימים לשבות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"ההנחייה הייתה שגויה". הפוסט שפרסם מנהל בית החולים, ד"ר אבי גולדברג/מערכת וואלה, צילום מסך

יו"ר ועד בית החולים אירנה ברייב אמרה לוואלה! News כי "הפרסום הזה הביא לתמיכה מאוד גדולה מצד אזרחי ישראל. אנחנו כוועד עמדנו על שלנו ולא נתנו להוריד את דגלי ישראל שתלו העובדים במחלקות. גם המטופלים וגם אזרחי ישראל מבינים שדגל ישראל הוא הסמל של המדינה, מנהל בית החולים הבין את זה כשהיה בחו"ל ואני מאמינה שאם הוא היה נוכח בימים האלו בבית החולים - ההחלטה הזאת לא הייתה מתקבלת".

ברייב הוסיפה: "למרות הזעם הציבורי, חשוב לי לציין כי בית חולים כרמל הוא בית חולים שנותן את הטיפול והיחס הטוב ביותר למטופליו ולמשפחותיהם. אנחנו דיברנו היום עם מנהל בית החולים והגענו אתו להסכמה. הוא התקשר מחו"ל, הוא הבין שנעשתה פה טעות ויצא בהבהרה. אני מקווה שנמשיך בשיתוף פעולה יחד עם ההנהלה. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת שתמכו וחיזקו אותנו, במיוחד לוועד הארצי. אנחנו עם ישראל אחד ומאוחד ללא הבדלי גזע ודת".

יו"ר וועד העובדים בבית החולים כרמל אירנה ברייב. אתר רשמי
"אנחנו כוועד עמדנו על שלנו ולא נתנו להוריד את דגלי ישראל". יו"ר ועד העובדים בבית החולים כרמל, אירנה ברייב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully