וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הדגל בבית החולים: ההנהלה מתנגדת, העובדים מאיימים לשבות

הנהלת ביה"ח כרמל בחיפה פרסמה הנחיה לעובדיה להסיר דגלים וקישוטים שנתלו במחלקות לקראת יום העצמאות מחשש לפגיעה ברגשות האוכלוסיה הערבית. בוועד העובדים התנגדו וההחלטה הוקפאה, אך אם לא תימצא פשרה - הם מאיימים בשביתה. הנהלת ביה"ח: "נתלו דגלים בשטחים ציבוריים"

דגלי ישראל שנתלו בבית החולים כרמל בחיפה - 3 במאי 2019. אתר רשמי
"נשבית את בית החולים". דגלי ישראל באחת ממחלקות בית החולים כרמל/אתר רשמי

עובדי בית החולים כרמל תלו לקראת חג העצמאות דגלי ישראל ברחבי המחלקות בבית החולים בחיפה, אלא שהיום (שישי) שלחה הנהלת בית החולים הודעה למנהלי המחלקות להוריד את הדגלים והקישוטים לקראת החג, ולעשות שימוש בקישוט צנוע יותר כדי לא לפגוע ברשות הציבור של האוכלוסיה הערבית בעיר.

בהודעה שהתקבלה נכתב כי "בית החולים כרמל חוגג ומציין את יום העצמאות על ידי תליית דגלי מדינת ישראל בכניסה ובמקומות הציבוריים של בית החולים. אבקש להוריד את הדגלים בתוך המחלקות ולכבד אחד את השני".

לקריאה נוספת:
עימותים בדרום: שני חיילים נפצעו בינוני וקל מירי בגבול רצועת עזה
הרכב עוצר - ומתפוצץ: תיעוד דרמטי מניסיון החיסול בחיפה
הרב הראשי יוסף: בית כנסת רפורמי - עבודה זרה ואסור להיכנס אליו

דגלי ישראל שנתלו בבית החולים כרמל בחיפה - 3 במאי 2019. אתר רשמי
דגלי ישראל באחת ממחלקות בית החולים, היום/אתר רשמי

יו"ר וועד העובדים, אירנה ברייב, קיבלה את ההודעה בשעת בוקר והחלה בשיחות טלפוניות להנהלת בית החולים. "אמרתי להם שאני לא מסכימה, אנשים רוצים לחגוג את יום העצמאות, אם כבר תלו וקישטו צריך להשאיר את הקישוט כפי שהוא", הסבירה. "המטופלים יעריכו את זה וגם הם יחגגו איתנו, ובאמת קיבלנו מחמאות טובות".

למרות ההסברים שסיפקה, ברייב אמרה כי בהנהלת בית החולים עמדו על שלהם. "בהנהלה ניסו לשכנע אותי שצריך להוריד את הדגלים כי בית החולים יכול לפגוע בציבור העובדים מהמגזר הערבי, הנוצרי והדרוזי", טענה. "אני לא מבינה מאיפה הם הגיעו לזה. אנשים לא הבינו למה צריך להוריד את הדגלים. זה מאחד אותנו, אנשים תמכו בהחלטה שלנו, לא ברור למה שלחו את ההודעה הזאת".

ברייב מציינת כי התנגדה נחרצות להחלטת ההנהלה. "מנהל בית החולים נמצא בחו"ל ויחזור רק ביום ראשון, אך הבהרתי שאני דורשת להוציא הודעה שלא להוריד את הדגלים. בינתיים המהלך הוקפא עד לשובו ביום ראשון. אם לא תתקבל פשרה, נשבית את בית החולים. הדגל לא רק מכבד אלא גם מאחד בן כל תושבי מדינת ישראל ללא קשר לדת וגזע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בית החולים כרמל: "ההנהלה לא דרשה הסרת דגלים"

מבית החולים כרמל נמסר בתגובה לדברים כי "ביה"ח כרמל פועל תוך רגישות וסבלנות לכל העובדים, ההנהלה לא דרשה הסרת דגלים, הנהלת ביה"ח תולה דגלים במקומות הציבוריים ובכניסות לבית החולים כבכל יום עצמאות השנה".

מהנהלת "כללית" אליה משתייך בית החולים נמסר בתגובה: "בית החולים כמו גם מוסדותינו האחרים מכבדים את סמלי המדינה וגם השנה ימשיכו ויתלו את דגל המדינה בגאווה, תוך שהם מעניקים שרות רפואי סביב השעון לתושבי המדינה".

לא לשימוש -בית החולים כרמל  - מרכז רפואי כרמל בחיפה. ויקיפדיה, אתר רשמי
בית החולים כרמל בחיפה/אתר רשמי, ויקיפדיה

בעקבות ההתרחשויות בבית החולים, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) דרש ממנכ"ל קופת חולים כללית להתערב באופן מידי ולעצור את ההנחיה.

"אם ההנחיה המטופשת הזו לא תיעצר, אפעל בכל הדרכים העומדות לרשותי לעצור את התקציבים של בית החולים עד שהוא יחזור להיות בית חולים ישראלי", אמר.

"הנהלת בית החולים צריכה לקחת אחריות ולהחליט אם היא מנהלת בית חולים ישראלי או פלסטיני. אם הוא בית חולים פלסטיני אני מציע שיפנו לרשות הפלסטינית לקבלת תקציבים. אנחנו נעמוד לצד החולים והעובדים כדי שדגלי ישראל יוחזרו לבית החולים כרמל. לא יכול שעובדים במדינת ישראל נאנסים על ידי ההנהלה להוריד דגלי מדינת ישראל. אני קורא לשר הבריאות להתערב ולהשאיר את בית החולים ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully