וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם קרא לעצור את ההסלמה: "פועלים עם מצרים להרגיע"

4.5.2019 / 22:36

בעקבות ההסלמה, אמר ניקולאי מלאדנוב כי על כל הצדדים לחזור להבנות של החודשים האחרונים והזהיר כי "המשך במסלול הנוכחי יבטל במהירות את מה שהושג". באיחוד האירופי גיבו את מאמצי האו"ם להשגת הרגעה ואמרו כי יש "צורך דחוף לעצור את ההסלמה המסוכנת"

תיעוד: השמדת מנהרת טרום בדרום רצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

אחרי ירי מאות רקטות שטח ישראל ותקיפות צה"ל ברצועת עזה, שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב אמר הערב (שבת) כי הוא "מודאג עמוקות" מההסלמה הביטחונית וקרא לעצור אותה. מלדנוב אמר כי האו"ם פועל עם מצרים ועם כל הצדדים כדי להרגיע את המצב. "אני קורא לכל הצדדים לפעול מיד לעצירת ההסלמה ולחזור להבנות של החודשים האחרונים", אמר מלאדנוב. "מי שמבקש להרוס אותן יישא באחריות לסכסוך עם השלכות חמורות לכולם".

הוא הוסיף כי "המשך במסלול ההסלמה הנוכחי יבטל במהירות את מה שהושג ויהרוס את הסיכוי למצוא פתרונות לטווח הארוך למשבר בעזה. מעגל האינסופי השל האלימות חייב להסתיים, ויש להאיץ את המאמצים להשגת פתרון פוליטי למשבר בעזה. האלימות הנוכחית מסכנת את ההתקדמות המשמעותית שנעשתה בשבועות האחרונים כדי להקל על סבלם של אנשים בעזה, להסיר את הסגרים ולתמוך בפיוס הפנים-פלסטיני".

באיחוד האירופי אמרו כי הם תומכים באופן מלא במאמצי מצרים והאו"ם להרגעת המצב. "ירי הרקטות מעזה לעבר ישראל חייב להיפסק מיד", נמסר מהאיחוד. "יש צורך דחוף לעצור את ההסלמה המסוכנת כדי להבטיח שחייהם של אזרחים מוגנים. לישראלים ולפלסטינים יש את הזכות לחיות בשלום, בביטחון ובכבוד. רק פתרון מדיני יכול לשים קץ לאלימות".

עוד בוואלה! NEWS:
הדילמה של נתניהו: לסייע לחמאס לרדת מהעץ או לשבור את הכלים
שלושה פלסטינים נהרגו בתקיפות בעזה: "ישראל תשלם"
צה"ל: השמדנו מנהרה של הג'יהאד; ההסלמה - בשל ירי צלף של הארגון

ראיון עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, מלון וולדורף אסטוריה 11 ביוני 2018. ראובן קסטרו
מלאדנוב/ראובן קסטרו

על רקע ירי הרקטות מעזה, שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה במכתב למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, בדרישה לפעול נגד ארגוני הטרור ברצועה ולתמוך בפעילות ההגנתית של מדינת ישראל. "למדינת ישראל החובה והזכות המלאה להגן על תושביה וריבונותה בכל מחיר ולא נסבול כל פעילות טרור המכוונת נגד ארצנו" כתב דנון וקרא למועצה "לנצל את ההזדמנות הזו כדי לתמוך בפעילותה של ישראל ולגנות את הטרור נגדה ולהכיר בחמאס כארגון טרור באופן מיידי".

החל משעות הבוקר נורו יותר מ-250 רקטות מהרצועה לשטח ישראל, שעשרות מהן יורטו על ידי כיפת ברזל ואחדות מהן נחתו ביישובים. המטח גרם להפעלת אזעקות מיישובי עוטף עזה וערי הדרום ועד לצומת ביל"ו, מזכרת בתיה ובית שמש. שני ישראלים - אישה בת 80 מקריית גת וגבר בן 50 מאשקלון - נפצעו מפגיעת רסיסים. בתגובה, צה"ל תקף עשרות מטרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה, בהן מנהרת טרור שנחפרה מרפיח ובניין של משרדי המודיעין של חמאס.

עוד באותו נושא

ירי בלתי פוסק: בוטלו הלימודים בדרום ובשפלה | עדכונים שוטפים

לכתבה המלאה
תקיפת חיל האוויר בעזה 4 במאי 2019. רויטרס
תקיפות חיל האוויר בעזה, היום/רויטרס

על פי הפלסטינים, בתקיפות צה"ל נהרגו ארבעה בני אדם, בהם תינוקת בת שנה וחודשיים ואמה ההרה מפגיעה ישירה בבית לאהיא. עם זאת, בצה"ל מכחישים כי התינוקת ואמה נהרגו כתוצאה מתקיפות צה"ל.

עוד דווח הופצץ גם בניין משרדי סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו". שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו אמר כי תקיפות ישראל ברצועת עזה הן "פשעים נגד האנושות". גם פאהרטין אלטון, יועץ התקשורת של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, גינה את התקיפה ואמר כי "אנחנו דוחקים בכל הממשלות שטוענות להגן על חופש העיתונות להצטרף לגינוי ממשלת ישראל".

בכלי התקשורת הערביים דווח על המאמצים המצריים למניעת הידרדרות. עיתון "אל-קודס" דיווח כי גורם בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי זומן בדחיפות לקהיר. גורם ביטחוני מסר מוקדם יותר: "לא דנים בהפסקת אש". עם זאת, בג'יהאד האסלאמי איימו להחריף את ההסלמה ולהגדיל את מעגל האש.

תקיפת חיל האוויר בעזה 4 במאי 2019. רויטרס
תקיפות חיל האוויר בעזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully