וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: השמדנו מנהרה של הג'יהאד; ההסלמה - בשל ירי צלף של הארגון

4.5.2019 / 18:57

בתגובה למטח הרקטות מרצועת עזה, צה"ל תקף עשרות מטרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי, בהן מנהרת טרור שנחפרה במטרה לבצע פיגוע בישראל. דובר צה"ל: ההסלמה החלה בעקבות ירי של צלף הג'יהאד האסלאמי על שני החיילים אתמול, שבוצע בעת שהג'יפ של מפקד החטיבה היה בגבול

שי מכלוף

הסלמה בדרום - עיקרי דברי דובר צה"ל:

  • צה"ל תקף עשרות מטרות בתגובה למטח הרקטות
  • בין המטרות - מנהרת טרור שנחפרה מרפיח במטרה לבצע פיגוע
  • הירי שפצע שני חיילים - בוצע על ידי צלף הג'יהאד האסלאמי
  • ההסלמה החלה בעקבות התקרית בגבול: "הג'יהאד מנסה לערער את היציבות"
  • תא"ל מנליס על התקיפות: "זה יימשך בשעות הקרובות"

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס הודיע היום (שבת) כי צה"ל תקף מנהרת טרור שנחפרה מאזור רפיח וחצתה לשטח ישראל. עבודות החפירה של המנהרה הואצו בשבועות האחרונים "מתוך כוונה לבצע פיגוע", ולדברי מנליס, בצה"ל עקבו אחריה כשהיא תחת שליטתם המלאה, בטרם הותקפה היום. עומקה של המנהרה היה 20 מטרים והיא כללה מספר כניסות.

תקיפת המנהרה בוצעה כחלק מהתגובה למטח הרקטות מרצועת עזה שבמסגרתה הותקפו כ-70 מטרות חמאס והג'יהאד האסלאמי. "אנחנו רואים בחמאס כאחראי", אמר דובר צה"ל. "הם הריבון, הם אחראים. אנחנו רואים בג'יהאד האסלאמי ארגון שלא מורתע מחמאס ולכן תוקפים לא מעט מוצבים ואתרי ייצור שלהם".

דובר צה"ל הסביר כי הג'יהאד האסלאמי פועל בשבועות האחרונים על מנת לערער את היציבות בעזה. "הג'יהאד האסלאמי מנסה להערים על חמאס שלא יידע שזה הוא, בפועל, חמאס מצליח לאכוף את הדירקטיבה על הג'יהאד ולהחיל עליו אחריות", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
פיקוד העורף אסר על התקהלות בעוטף עזה; מקלטים נפתחו בערי הדרום
הילדים צורחים במכונית: תיעוד מזירת פגיעת הרקטה באשקלון
התיאבון לדולרים: בחמאס זיהו הזדמנות לסחוט את ממשלת נתניהו

פגיעה בבית בח'אן יונס 4 באפריל 2019. אתר רשמי
זירת תקיפת צה"ל בחאן יונס, היום/אתר רשמי

כדוגמה לכך, הצביע מנליס על הירי שבוצע אתמול בגבול הרצועה שבו נפצעו שני חיילים, שלדבריו בוצע על ידי הארגון וגרם לתחילת סבב ההסלמה הנוכחי. "צלף של הג'יהאד האסלאמי מבצע ירי, פוצע קצין צה"ל וחיילת", תיאר. "זה אירוע חמור שבו מסכנים חיים כשמקביל מתקיים שיח במצרים. מצד אחד כאילו מתאמים שיח להסדרה, ומצד שני מבצעים ירי". לדבריו, הג'יפ של מפקד החטיבה הדרומית היה בקבוצת הג'יפים בזמן הירי מעזה.

בעקבות הירי, בצה"ל תקפו עמדת חמאס שבה נהרגו שלושה מחבלים. "התקיפה להבנתנו היא אחת הסיבות לאופן שבו התגלגל היום", אמר מנליס. "מהיום בבוקר אנחנו רואים ירי פראי של חמאס והג'יהאד האסלאמי, המתואם בכל רצועת עזה, שמתחיל בירי הג'יהאד האסלאמי אבל מתנהל בתיאום".

שיגור רקטה מעזה 4 במאי 2019. רויטרס
שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל, היום/רויטרס

עד השעה 16:00 זוהו כ-200 שיגורים מרצועת עזה, שעשרות מהם יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בנוסף לכך, נרשמו כמה נפילות בשטחים בנויים. בתגובה, צה"ל תקף ברצועה עזה, בין היתר שתי חוליות תלול מסלול, ונהרגו בין חמישה לשישה מחבלים מחמאס והג'יהאד האסלאמי. לפי דובר צה"ל, התחילו תקיפות נוספות, הכוחות הקרקעיים בגזרה תוגברו ומרחב הדיג והמעברים נסגרו.

"הכוונה שלנו הוא להגיב לאירועים האלה", אמר דובר צה"ל. "בסוף הדרישה מחמאס היא לאכוף את השקט. יש לג'יהאד האסלאמי ולחמאס חמ"ל לתיאום, הפעולה כרגע מתואמת בין שני הארגונים. אנחנו כרגע בעיצומה של תקיפה, זה יימשך בשעות הקרובות ותראו עוד מטרות מעניינות".

(עדכון ראשון: 17:36)

זירת פגיעת הרקטה בקריית גת 4 במאי 2019. ראובן קסטרו
זירת פגיעת הרקטה בקריית גת/ראובן קסטרו
הבית שנפגע במועצה האזורית חוף אשקלון - 4 במאי 2019. ראובן קסטרו
זירת פגיעת רקטה בבית במועצה האזורית חוף אשקלון/ראובן קסטרו
נזקי פגיעת הרקטה בבית בחוף אשקלון 4 במאי 2019. ראובן קסטרו
זירת פגיעת רקטה בבית במועצה האזורית חוף אשקלון/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully