וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסלמה: נתניהו יכנס מחר את הקבינט המדיני-ביטחוני

מדובר בכינוס ראשון של הקבינט מאז אמצע חודש מרץ, מאחר שלטענת נתניהו חשש מהדלפות בשל הסמיכות לבחירות. בתקופה שחלפהחלו סבבי הסלמה בעזה וכן, הוחלט על השבת גופתו של זכריה באומל ושחרור שני אסירים סורים ללא התייעצות בפורום

שי מכלוף

הקבינט-המדיני ביטחוני צפוי להתכנס מחר (ראשון) בעקבות ההסלמה ברצועת עזה וירי הרקטות לעבר ישראל. עד למועד הכינוס שרי הקבינט מקבלים עדכונים שוטפים מהמזכיר הצבאי של ראש הממשלה וראש המועצה לביטחון לאומי.

מדובר בכינוס ראשון של הקבינט מאז אמצע חודש מרץ. בלשכת נתניהו הסבירו כי הוא לא כינס את הקבינט בשל הבחירות וחשש מהדלפות. בתקופה זו חלו סבבי הסלמה בעזה וכן, הוחלט על השבת גופתו של זכריה באומל ושחרור שני אסירים סורים מבלי להיוועץ בקבינט.

בזמן שחלף מאז הישיבה האחרונה, גברה הביקורת נגד נתניהו בגין אי כינוס הקבינט סביב הסוגיות הביטחוניות שדרשו טיפול. עיקר הביקורת ביממה האחרונה מגיע מכיוון סיעות האופוזיציה, שתקפו את נתניהו על "היעדר אסטרטגיה ביטחונית". "מזה זמן רב שממשלת ישראל פועלת בחוסר רציפות אסטרטגית... ממשלת ישראל חייבת לבחור כיוון אסטרטגי החלטי, תקיף ובלתי סחיט". אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ. "ממשלת ישראל חייבת להשיב את ההרתעה ורק אז לפעול להסדרה ארוכת טווח ללא פשרות ביטחוניות וללא סחטנות".


עוד בוואלה! NEWS:
עימותים בדרום: שני חיילים נפצעו בינוני וקל מירי בגבול רצועת עזה
יותר מ-90 רקטות לאשקלון והעוטף; נתניהו מקיים התייעצויות
בצה"ל בודקים: הירי מרצועת עזה כוון נגד קצין בכיר בגזרה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הקבינט בקרייה, ת"א 4 במאי 2019. אתר רשמי
נתניהו בהתייעצות ביטחוניות בקריה, היום/אתר רשמי

חבר מפלגתו צבי האוזר אמר אמש כי "החלטתו התמוהה של ראש הממשלה לא לכנס קבינט מזה תקופה ממושכת, היא החלטה לא סבירה ומסוכנת. ראש הממשלה מטיל אחריות עיוורת על שרי הקבינט מבלי לשתפם בשיקולים הביטחון הלאומי כמתחייב בחוק".

ח"כ משה יעלון התייחס גם הוא להסלמה, ואמר כי "מדיניות הממשלה היא פשוט כניעה לסחטנות". חבר מפלגת כחול לבן אמר כי "פרוטקשן או שוחד - שני הביטויים לא מחמיאים לממשלת ישראל. זה מתחיל ב-15 מיליון דולר, אחר כך ב-20 מיליון דולר, ולפני הבחירות 40 מיליון דולר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

השליח מלאדנוב מעורב במגעים

שליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב מנהל מאז שעות הבוקר מגעים עם ישראל מצרים והחמאס בניסיון להרגיע את המצב ולהימנע מהסלמה - כך על פי גורם דיפלומטי. במסגרת ההסלמה נורו למעלה מ-150 רקטות
משטח רצועת עזה לישראל, ואחת מהן פגעה פגיעה ישירה בבית באשקלון ובקריית גת.


שני בני אדם נפצעו במטחים השונים, בהם אישה בת 80 שנפצעה קשה בזירה בקריית גת, וגבר בן 50 שנפצע באורח בינוני באשקלון.

רקטה נוספת נחתה סמוך לאשקלון בכביש 4. אזעקות נשמעו בכל רחבי האזור וגם בעיר אשקלון ואשדוד. אזעקות נשמעו גם באזור צפוני יותר, במזכרת בתיה ובצומת ביל"ו. מערכת כיפת ברזל הופעלה בתגובה לשיגורים.

(עדכון ראשון 12:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully