וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באווירה טובה": נציגי הליכוד נפגשו לראשונה עם איחוד הימין

3.5.2019 / 11:32

הפגישה הראשונה בין המפלגות במסגרת המשא ומתן הקואליציוני נסובה סביב דרישותיהם של הליכוד ואיחוד מפלגות הימין, כך נמסר לאחריה. אחד המכשולים העיקריים הצפויים הוא סביב תיק המשפטים בו מעוניינים שני הצדדים

צילום: חדשות 13

נציגי הליכוד נפגשו הבוקר (שישי) לראשונה עם נציגי איחוד מפלגות הימין. בפגישה שנערכה בכפר במכביה ברמת גן הציגו נציגי איחוד הימין את רשימת הדרישות אותה סיימו לנסח בתחילת השבוע, ובמרכזה דרישה לתיקי המשפטים והחינוך. בנושאי דת ומדינה, המפלגה יישרה קו עם ש"ס ויהדות התורה ואף בנושאים מסוימים כמו רחבת התפילה המעורבת בכותל המערבי הציגו דרישות קיצוניות יותר.

בתום הפגישה נמסר כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה ונסובה סביב קווי היסוד והדרישות של שני הצדדים". צוותי המשא ומתן יפגשו שוב בתחילת השבוע הבא. כמו כן, צוות המשא ומתן של הליכוד צפוי להיפגש ביום ראשון לפגישה שנייה עם צוותי יהדות התורה וש"ס.

אחד המכשולים העיקריים הצפויים במשא ומתן עם המפלגה הוא סביב התיקים. בליכוד מעדיפים לשמור את תיק המשפטים, ולהציע לבצלאל סמוטריץ' ששואף לקבלו תיק אחר כמו שיכון ובינוי מורחב. סמוטריץ' מצדו הודיע שיתעקש על משרד המשפטים ולא יסכים לקבל כל הצעה אחרת.

עוד בוואלה! NEWS:
לחץ מבפנים על נתניהו וכץ: תכנית הוועדים נגד החוק למניעת שביתות
עד שבליכוד ימרדו: מראש פירמידת הימין מבטיח נתניהו את חסינותו
17 שנה אחרי שנמלט: נאשם באונס קבוצתי של חייל נעצר בישראל

מפוצלת סמוטריץ' רפי פרץ. ראובן קסטרו
פרץ וסמוטריץ'. דרישותיהם ייענו?/ראובן קסטרו

נוסף לתיקי החינוך והמשפטים, המפלגה דורשת לקבל לידיה גם תפקידים של סגני שרים במשרד הדתות ובמשרד הביטחון, ראשות ועדת החוקה בכנסת, ראשות הועדה למינוי דיינים ומינוי בהסכמה של מבקר המדינה. במפלגה דורשים להעביר את האחריות של בתי הדין לידי משרד המשפטים, דרישה שעשויה לעורר עימות מול ש"ס וכן את אגף המעונות ממשרד הרווחה למשרד החינוך.

ברשימת הדרישות מופיע סעיף שמבקש להפריט את גלי צה"ל, לקדם את חוק החסינות שמאפשר לכל חבר כנסת לקבל חסינות אוטומטית מבלי שיצטרך לבקש אותה מהכנסת ובנוסף, כפי שנחשף בוואלה! NEWS דרישה להקים אגף באחד ממשרדי הממשלה ל"חיזוק החוסן המשפחתי" זאת במטרה להוריד את שיעור הגירושין בישראל שלטענת המפלגה עומד על 27%. תקציב התחלתי שדורשת המפלגה לטובת הפרויקט עומד על כחמישה מיליון שקלים.

עוד באותו נושא

עד שבליכוד ימרדו: מראש פירמידת הימין מבטיח נתניהו את חסינותו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הליכוד, כנסת, ירושלים 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מעוניין לשמור את תיק המשפטים. נתניהו/ראובן קסטרו

במסמך קיימת שורה ארוכה של דרישות בסוגית הגיוס, הגיור והכותל שנועדו לחזק את מונופול הרבנות הראשית לישראל, וכן דרישה לקדם בכנסת ה-21 תיקון חוק שיאפשר קיום של אירועים בהפרדה מגדרית מבלי שייחשבו הדרה או אפליה. במפלגה דורשים גם להבטיח כי בבחירות לרבנים הראשיים, ייבחר רב ציוני דתי אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully