וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6,053 מקרים בשנה: צבא ארה"ב נכשל במאבק בתקיפות המיניות

2.5.2019 / 22:00

דוח של הפנטגון הראה עליה חדה של 38% במספר המקרים המדווחים בשנה החולפת, חרף הבטחותיו למגר את התופעה. לפי הנתונים, אחת מכל שמונה חיילות בנות 17 עד 20 תיפול קורבן. "על הקונגרס לפעול בנושא"

חיילים בצבא ארה"ב מקשיבים לנשיא דונלג טראמפ במטה הפנטגון, ינואר 2019. רויטרס
חיילים מאזינים לנאום של טראמפ בפנטגון, ינואר/רויטרס

משרד ההגנה האמריקני אמר היום (חמישי) כי המספר המשוער של תקיפות מיניות בצבא עלה כמעט ב-38% ב -2018, בהשוואה לסקר שנערך שנתיים קודם לכן. הנתונים החמורים הובילו את לטענות נגד הפנטגון, שנכשל בהבטחתו למגר את התופעה. הפנטגון אמר כי בשנה שעברה היו 6,053 דיווחים על תקיפות מיניות, שעלו בסקר אנונימי המתקיים פעם בשנתיים. זהו מספר שיא מאז החל הצבא לאסוף נתונים מסוג זה בשנת 2004.

בהתחשב גם במקרים שלא דווחו, הסקר של הצבא העריך כי 20,500 גברים ונשים בשירות סבלו מתקיפה מינית בשנה שעברה. הנתון המשוער בשנת 2016 היה 14,900. עוד מצא הדוח כי הסיכויים שצעירה בשירות צבאי, מגיל 17 עד 20, תותקף מינית הוא אחד לשמונה.

הפנטגון הבטיח לערוך שינויים כדי להתמודד עם העליה החדה במספר התקיפות, בעוד שסנאטורית דמוקרטית המתמודדת בפריימריז של המפלגה לנשיאות אמרה כי הדוח הוא הוכחה לכך שהגיעה העת של הקונגרס לפעול בנושא.

"מספר התקיפות המיניות ממשיך לגדול בצורה דרמטית, בזמן שמספר התיקים המגיעים למשפט יורד", אמרה הסנאטורית קירסטן גיליברנד, המקדמת רפורמה בהליך ההעמדה לדין של עבירות מין בתוך הצבא.

עוד ידיעות מהעולם
200 אלף איש פונו מבתיהם: הודו נערכת לסופת ציקלון אימתנית
עיניים פקוחות לרווחה: משטרת סין עוקבת באפליקציה אחרי המיעוט המוסלמי

הפנטגון האמריקאי. AP
בצבא מבטיחים לשנות את המדיניות. הפנטגון/AP

גורם רשמי בכיר אמר היום בתדרוך לכתבים כי הפנטגון בוחן את האפשרות לקבוע שהטרדה מינית תהיה עבירה העומדת בפני עצמה.

"אנחנו לא עומדים בסטנדרטים ובציפיות שיש לנו מאיתנו וכלפי אחד השני", אמר שר ההגנה בפועל, פטריק שאנהאן, בתזכיר שפרסם בעקבות הדוח. "זה לא מתקבל. אנחנו לא יכולים להירתע מהאתגר. אנחנו חייבים, ואנחנו גם נצליח, להשתפר".

דון כריסטנסון, קולונל לשעבר ותובע צבאי העומד בראש ארגון משפטי לנפגעי עבירות בצבא, אמר גם הוא שעל המחוקקים לפעול. "הגיע הזמן שהקונגרס יפסיק לתת להנהגה הצבאית הכושלת להינות מהספק ויעביר רפורמה אמתית שתחזק את התביעה הצבאית. מספיק זה מספיק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully