וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים פקוחות לרווחה: משטרת סין עוקבת באפליקציה אחרי המיעוט המוסלמי

לפי דוח של ארגון משמר זכויות האדם, הרשויות במחוז שינג'יאנג עוקבות אחרי התנהגויות התושבים האויגורים הנרדפים, בין היתר אחרי שימוש יתר בחשמל וקשרים לאנשים בחו"ל. כמיליון איש מוחזקים במחנות מעצר, שאותם מתארת בייג'ינג כ"מחנות לחינוך מחדש"

צילום: Amnesty International

משטרת סין משתמשת באפליקציה סלולרית כדי לשמור נתונים על מיליוני אויגורים מוסלמים במחוז שינג'יאנג - כך עולה מדוח של ארגון משמרת זכויות האדם, שפורסם היום (חמישי). לפי הדוח,
הארגון הנדס לאחור את היישומון כדי להבין כיצד הוא עובד. האפליקציה משמשת כדי לעקוב מקרוב אחרי ההתנהגות של בני המיעוט האתני, כולל חוסר חברתיות, שימוש בחשמל רב מדי או הכרה של אנשים רבים בחו"ל. עוד התנהגויות "חשודות" המוזכרות בדוח - אנשים המשתמשים בדלת הקדמית שלהם לעתים רחוקות ואלו שעולים לרגל למכה.

ארגוני זכויות אדם אומרים כי המוסלמים האויגורים נרדפים קשות בסין. לפי האו"ם, יש דיווחים מהימנים שלפיהם עד כמיליון אויגורים מוחזקים במחנות מעצר במחוז, במה שבייג'ינג מתארת כ"מרכזי חינוך מחדש". כ-45% מהמחוז, שלכאורה נהנה ממידת אוטונומיה, הם אויגורים מוסלמים.

לקריאה נוספת על רדיפת האויגורים
חי או מת? מעצר משורר מוסלמי גרם למשבר בין טורקיה לסין
הצצה נדירה למחנות המעצר בסין

מצלמות בכניסה למסגד במרכז קשגר, שינג'יאנג, סין, 4 בינואר 2019. רויטרס
מצלמות בכניסה למסגד בשינג'יאנג/רויטרס

לפי הדוח, האפליקציה משמשת גורמים רשמיים כדי להקליט ולתעד מידע על האזרחים, והיא מכוונת ל"36 סוגים" של אנשים שאחריהם הרשויות צריכות לעקוב. לא צוינה קבוצה אתנית ספציפית שנתונה למעקב, אך אותם "סוגים כוללים גם אימאמים "בלתי-מורשים" ואלו הדוגלים בווהאביזם, הדוקטרינה הנוקשה הנהוגה בערב הסעודית.

המידע שנאסף על ידי האפליקציה מועבר למערכת המעקב המרכזית, ששמה הרשמי הוא פלטפורמת המבצעים המשותפים המשולבת. ארגון משמר זכויות האדם אמר כי זאת "אחת ממערכות המעקב הפולשניות ביותר בעולם", והיא אוספת מידע מנקודות מעקב ברחוב, בתחנות דלק ובבתי ספר. האפליקציה הגיעה לידי ארגון זכויות האדם ונבחנה על ידיו בשיתוף עם חברת האבטחה הגרמנית Cure53.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מדינת משטרה

בכל רחבי המדינה, סין מפעילה 170 מיליון מצלמות אבטחה, ולפי ההערכות, 400 מיליון חדשות יותקנו עד סוף השנה הבאה, כחלק מרצונה של המדינה הקומוניסטית להקים את "רשת מצלמות המעקב הגדולה ביותר בעולם". בנוסף לכך, סין הקימה גם מערכת "אשראי חברתי", שבה זוכים האזרחים לניקוד על התנהגותם. המטרה היא שעד 2020, כל אזרח יהיה רשום במאגר מידע עצום, הכולל פרטים רבים שיסוכמו למספר אחד שידרג כל אזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully