וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרת נאס"א טוענת: יש חור שחור מתחת לאף שלנו - ומסע בזמן כבר אינו בגדר חלום

3.5.2019 / 0:03

בריאיון סנסציוני סיפרה חוקרת נאס"א לשעבר מדוע היא מאמינה שחור שחור נמצא אי שם במעמקי כדור הארץ. בנוסף, מבדיקות שביצעה היא מאמינה שמהירות האור משתנה וכי בעתיד כולנו נוכל לנסוע בזמן

thirdphaseofmoon

בסרטון - צפו בהסבר על "החור השחור במרכז כדור הארץ"

מוקדם יותר החודש צוות מדענים בינלאומי חשף הישג היסטורי בתחום האסטרופיזיקה - תמונה ראשונה של חור שחור, כ-54 מיליון שנות אור מכאן. חורים שחורים הם גופים שמימיים צפופים בצורה יוצאת דופן, וכוח הכבידה שלהם כה עצמתי עד ששום גוף או אור יכולים להימלט ממנו. אלו למעשה נקודות אל-חזור שאחריהן כל דבר - כוכבים, כוכבי לכת, גז, אבק וכל סוג של קרינה אלקטרומגנטית - נבלע לתוך תהום הנשייה. חוקרת נאס"א לשעבר, לואיז ריופריו, טוענת שאין צורך ללכת כזה רחוק ושנוכל למצוא חור שחור משלנו ממש מתחת לאף שלנו - אי שם במרכז כדור הארץ. בריאיון לערוץ היוטיוב thirdphaseofmoon, סיפרה ריופריו מדוע היא מאמינה שיש חור שחור קל"ב, "בזמן שאנשים חיפשו חורים שחורים בחלל, יתכן שחור שחור נמצא במקום האחרון שחשבנו עליו - מתחת לרגליים שלנו, בתוך כדור הארץ", היא אמרה, "הוא כנראה קטן מאוד - כמעט בגודל גרגר הקול אבל כבד כמו הירח".

תיעוד ראשון - מדענים חשפו צילום של חור שחור בחלל. רויטרס
תיעוד ראשון של חור שחור בחלל/רויטרס

עוד בנושא:

היא הוסיפה: "לפני מיליארדי שנים, כדור הארץ הסתובב סביב החור השחור הזה - שאחראי ליצירת החום שלנו. זה גרם ליצירת הרי געש ורעידות אדמה וכמו כן גם ליצירת האיים שלנו. החור השחור יצר גם את השדה המגנטי שמגן עלינו מהחלל. יתכן שהפלנטה שלנו לא הייתה קיימת בלי חורים שחורים".
אם התאוריה של לואיז נכונה, היא מאמינה שזה יכול להוביל למקור אנרגיה שאין שני לו. "בסופו של דבר, הוא יאפשר לנו להגיע למערכות סולאריות אחרות ולחקור גלקסיות אחרות", היא אמרה.

מדענית טוענת שחור שחור נמצא בליבת כדור הארץ - ושמסעות בזמן אפשריים. צילום מסך
לואיז ריופריו טוענת שבליבת כדור הארץ תוכלו למצוא חור שחור/צילום מסך

לואיז טוענת גם שבעתיד נוכל כולנו לנסוע בזמן. את הטענה הזו היא מבססת את בדיקות שביצעה, לפיהם - כך היא מאמינה - מהירות האור משתנה. היא גם מעורבת כרגע בפרויקט שעשוי להכניס שעון אטומי לתחנת החלל הבינלאומית כדי "לאמת" את התיאוריה שלה. למסקנה המסקרנת הזו היא הגיעה עוד כשעבדה בנאס"א. החוקרת ירתה קרני לייזר לירח ואסטרונאוטים שהיו בעבר על הירח השאירו שם מחזירי אור שהחזירו את האור חזרה מטה. מבדיקותיה נמצא שהירח נע במהירות גבוהה יותר. אולם, כשהשוותה את הנתונים לניסויים שונים על כדור הארץ באמצעות מאובנים, תצפיות של ליקויים קודמים וסימולציות ממוחשבות - היא מצאה שלמעשה הירח נע לאט יותר. זה הוביל אותה להאמין ש"מאחר שמהירות האור של הלייזר האטה - היא גרמה לירח להיראות כאילו הוא זז מהר יותר". כלומר, זה לא הירח ששינה את המהירות שלו - אלא האור.

צפו בהסבר על המסע בזמן:

2749631

לדבריה, המסקנה הזו עלולה להיות בעלת חשיבות עצומה כשמדובר במסעות בזמן. "זה אומר שאנחנו בהחלט יכולים לנסוע קדימה בזמן ואנחנו גם יכולים לשנות את קצב ההתקדמות שלנו בזמן", היא אמרה, "בכל הנוגע למסעות לאחור, אם זה בכלל אפשרי, שום משוואות שכאלה לא יגלו את זה לעולם". היא הוסיפה: "הרעיון שנוסעים בזמן יבקרו אותנו היום הוא מעבר להבנתנו ולכן אנחנו לא באמת יכולים להגיד אם יש נוסעים בזמן בינינו". החוקרת טוענת שנוכל להשתמש בטכנולוגיה כדי לאפשר, כמו ב"מסע בין כוכבים", מהירות על חלל - עיוות החלל במטרה "להגיע בעתיד לגלקסיות אחרות במהירות גבוהה יותר ממהירות האור".

צפו בריאיון המלא איתה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully