וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון: מדענים חשפו צילום של חור שחור בחלל

10.4.2019 / 16:36

חוקרים מכל רחבי העולם חשפו תיעוד ראשון של התופעה השמימית, ששואבת כל עצם או גוף לתוכה. מדובר באחד מעמודי התווך המרכזיים של תורת היחסות הכללית של איינשטיין

תיעוד ראשון - מדענים חשפו צילום של חור שחור בחלל/רויטרס

צוות מדענים בינלאומי חשף היום (רביעי) הישג היסטורי בתחום האסטרופיזיקה - תמונה ראשונה של חור שחור - שיעמיד למבחן את אחד מעמודי התווך של המדע: תיאוריית היחסות הכללית של אלברט איינשטיין משנת 1915.

חורים שחורים הם גופים שמימיים צפופים בצורה יוצאת דופן, וכוח הכבידה שלהם כה עוצמתי עד ששום גוף או אור יכולים להימלט ממנו. עובדה זו מקשה על הצפייה בהם על אף המאסה האדירה שלהם. אלו הן נקודות אל-חזור שאחריהן כל דבר - כוכבים, כוכבי לכת, גז, אבק וכל סוג של קרינה אלקטרומגנטית - נבלע לתוך תהום הנשייה.

התגלית נחשפה במסיבות עיתונאים שקיימו במקביל בוושינגטון, בריסל, סנטיאגו, שנגחאי, טייפה וטוקיו בשעה 16:00 (שעון ישראל). מיזם "טלסקופ איוונט הורייזון", שהחל ב-2012, עקב אחרי הסביבה הקרובה של חור שחור דרך רשת עולמית של טלסקופים. הפרויקט התמקד בשני חורים שחורים מסיביים ששוכנים במרכזן של גלקסיות שונות.

התיאוריה של איינשטיין מאפשרת לחזות את גודלו וצורתו של חור שחור. אם התחזית תתברר כשגויה, תידרש בחינה מחודשת לתורתו של הפיזיקאי.

(עדכון ראשון: 14:54)

חור שחור. אתר רשמי
החור השחור/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • חור שחור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully