וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא התפטר בגלל המנכ"ל: תככים ומזימות בלובי הנשק של ארה"ב

29.4.2019 / 13:52

הקולונל לשעבר אוליבר נורת' הודיע שלא יתמודד על כהונה נוספת לנשיאות ה-NRA, אחרי שוויין לה פייר האשים אותו בניסיון לפגוע בארגון השמרני דרך מידע מכפיש. עד לא מכבר הם היו בעלי ברית, ונורת' - דמות מרכזית בפרשת איראן-קונטראס - כונה בפיו "גיבור"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא איגוד הרובאים הלאומי של ארצות הברית (NRA), אוליבר נורת', הודיע על פרישתו מהתפקיד בטענה שהוא סולק מהלובי החזק בשל הטענות שלו ולפיהן חלק מבכיריו היו מעורבים בעבירות כלכליות.

הקולונול לשעבר, שהתפרסם בזכות תפקידו בפרשת איראן-קונטראס משנות ה-80, הודיע על החלטתו במכתב שהוקרא בכנס השנתי של הארגון באינדיאנפוליס. הוא אמר כי הוא קיווה להיבחר מחדש עם סיום כהונתו, "אך עכשיו אני מודיע שזה לא יקרה", כתב במכתב.

בוול סטריט ג'ורנל דווח ביום שישי כי נורת' בן ה-75 הואשם על ידי המנכ"ל וויין לה פייר בכך שהוא ניסה להדיח אותו באמצעות איומים לשחרר מידע "מזיק" נגדו. הוא העלה את ההאשמות במכתב ששלח לחבר המנהלים של ה-NRA. בארגון טרם הגיבו.

ביום שבת דווח בניו יורק טיימס כי התובעת הכללית של מדינת ניו יורק, לטיטה ג'יימס, פתחה בחקירת הפטור ממס שניתן ל-NRA. היא שלחה מכתבים ביום שישי לארגון ולגופים הקשורים אליו, כולל לקרן הצדקה שלו, שבהם אמרה להם לשמור על הרישומים הפיננסיים הרלוונטיים. בלשכתה של ג'יימס אושר כי נפתחה חקירה, אולם היא סירבה להגיב מעבר לכך.

לקריאה נוספת:
טראמפ בכנס ה-NRA: "הזכות לשאת נשק לא תיפגע כל עוד אני נשיא"
אקדח במערכה הראשונה: התנגדות טראמפ ללובי הנשק היא תחילת המהפך
"מתנגדים לכל איסור על נשק": הפנים החדשות של איגוד הרובאים בארה"ב

כרזה של בכירי ה-NRA בכנס של הארגון באינדיאנפוליס, ארה"ב, 28 באפריל 2019. רויטרס
כרזות של נורת'/רויטרס

נורת' היה נשיא ה-NRA מאז מאי 2018 והוא זכה לשבחים מצד לה פייר כ"לוחם אגדי עבור החירות של אמריקה, מתקשר ומנהיג מוכשר". עם זאת, בין השניים חל קרע מאז, כשלה פייר אמר לוועד המנהלים של ה-NRA כי נורת' רצה להשפיל אותו, לפגוע באמינות הארגון ולהעלות טענות להתנהלות לקויה שפוגעת בחברי הלובי ובתיקון השני לחוקה, המקנה את הזכות לשאת כלי נשק. לפי וול סטריט ג'ורנל, נורת' ניסה להגן על עצמו ואמר כי הוא פעל למען ה-NRA.

נורת', שנחשב גיבור עובר חלק מאנשי הימין בארצות הברית, הורשע ב-1989 בשלוש עבירות הקשורות לפרשת איראן-קונטראס, שבמסגרתה מכר ממשל רייגן כלי נשק לאיראן בחשאי, כשהרווח ממכירתם הועבר למורדים בניקרגואה. עם זאת, הוא זוכה בערעור שנה לאחר מכן, והפך בהמשך למגיש תכנית אירוח שמרנית ברדיו ופרשן בולט בתכניות ברשתות שמרניות.

ה-NRA, שבו חברים יותר מחמישה מיליון איש, הוא לובי הנשק החזק והמקושר ביותר בארצות הברית. הוא עובד מקרוב עם חברי קונגרס כדי להגן על יצרניות כלי הנשק מלשאת באחריות לאלימות כלי הנשק המשתוללת בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully