וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה הלבנוני: "אם שדות התעופה שלנו יותקפו - נכה בנתב"ג"

על פי דיווח רשת אל-מנאר של החיזבאללה, אליאס אבו-סאאב איים להגיב אם ישראל תתקוף בארצו. "אם היא תתקיף את מתקני הנפט שלנו, נתקוף את מתקני הנפט שלה", אמר. עם זאת, הוא שלל תרחיש של מלחמה עם ישראל בעתיד הנראה לעין

חייל בצבא לבנון. אי-פי, AP
חייל בצבא לבנון, 2017/AP, אי-פי

שר ההגנה הלבנוני, אליאס אבו סאאב, אמר אתמול (רביעי) כי "אם ישראל תתקיף את שדה התעופה שלנו, נתקוף את שדה התעופה שלה. אם היא תתקיף את מתקני הנפט שלנו, נתקוף את מתקני הנפט שלה" - כך דווח ברשת אל-מנאר של חיזבאללה. עם זאת, מוקדם יותר הוא שלל תרחיש של מלחמה עם ישראל בעתיד הנראה לעין, וזאת משום יכולת ההרתעה שלבנון מחזיקה בה, לדבריו.

הוא אמר את הדברים במהלך סיור שקיים אתמול בדרום המדינה. בין היתר, נפגש השר בעיר צור עם מפקד צבא לבנון, הגנרל ג'וזף עאון וקצינים בכירים נוספים, ושוחח איתם על המצב הבטחוני באזור הגבול. בהמשך, על פי הדיווח, הוא ביקר במטה יוניפי"ל בא-נאקורה, ונועד עם מפקד הכוח, סטפנו דל קול.

מוקדם יותר השבוע דווח כי יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי ומפקד יוניפי"ל דל קול סיכמו כי לבנון תסמן את גבולה הימי עם ישראל בסיוע יוניפי"ל. לבנון מתכוונת לסמן כך את גבול שטח המים הטריטוריאליים והמים הכלכליים שלה, על רקע מחלוקת עם ישראל ביחס לזכויות להפקת גז מן הים. שיטת הסימון תתבסס על אותה שיטה בה נעשה שימוש בסימון "הקו הכחול" לאורך הגבול היבשתי בין המדינות, שם חולקת עדיין ממשלת לבנון על מיקומן של 13 מתוך כ-200 נקודות גבול המסומנות בחביות כחולות.

לקריאה נוספת:
נסראללה מחפש תרומות לחיזבאללה: "הסנקציות הן מלחמה"
אחרי 8 חודשים: הוקמה ממשלה חדשה בלבנון, חיזבאללה הגדיל את כוחו
נתניהו: חיזבאללה בממשלת לבנון - משמעותה שליטת איראן בממשלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully