וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופת הנעדר מברלין תוטס מחר לקבורה בישראל: "ההליך קוצר בגלל החג"

24.4.2019 / 18:56

גופתו של יניב אברהם, שנמצא מת בחדר בבית מלון בעיר לאחר שנעדר מאז השבוע שעבר, תשוחרר לקבורה בישראל. אף שהליך שחרור הגופה אורך זמן רב, הרשויות בגרמניה נענו לבקשת רב העיר לשחררה בהקדם טרם כניסת חג שביעי של פסח כדי להקפיד על קבורה יהודית כהלכתה

יניב אברהם, אותר ללא רוח חיים בברלין ב-23 באפריל 2019. מתוך פייסבוק, צילום מסך
ההליך קוצר, הגופה תשוחרר. יניב אברהם/צילום מסך, מתוך פייסבוק

גופתו של יניב אברהם, הישראלי שנעדר בברלין בשבוע שעבר ואתמול נודע כי נמצא מת בבית מלון בעיר, תשוחרר ותוטס מחר לקבורה בישראל - כך מסר הערב (רביעי) יהודה טייכטל, רב העיר ברלין. הרב הסביר כי הליך הטיפול בגופה קוצר, זאת על מנת לאפשר את העברת הגופה לקבורה לפני כניסת החג ולשמו על ההקפדה ההלכתית של הליך הקבורה היהודית.

לרוב, הליך שחרור הגופה אורך כמה ימים, אולם בשל פניית הרב טייכטל לרשויות בגרמניה, ההליך קוצר. משפחתו של אברהם מתארחת אף היא בימים אלה אצל הרב טייכטל שקטע את פעילות הפסח לטובת טיפול בפרשה.

לקריאה נוספת:
תעלומת מותו של יניב אברהם: "בגרמניה גילו את הגופה ולא דיווחו"
לאחר שנעדר חמישה ימים: גופת ישראלי בן 36 אותרה במלון בברלין

אברהם, רואה חשבון בן 36 ממעלה אדומים, אותר ללא רוח חיים בבית המלון בו שהה בברלין. על פי פוסט שפרסמה קרובתו, שרית מור, אברהם טס לברלין ביום רביעי והיה אמור להמשיך ללונדון ביום ראשון. לפי ההודעה הראשונית שפרסם משרד החוץ, ההודעה על היעדרו התקבלה ביום ראשון, ומאז פעלו לאיתורו שגרירויות ישראל בלונדון, בריסל וברלין לאיתורו ביחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל באגף לעניינים קונסולריים במשרד החוץ וחברת החילוץ סיטל.

אתמול הודיע משרד החוץ על מותו של אברהם, לאחר שהרשויות בברלין עדכנו בנושא. הרצל, אביו של יניב, אמר כי משפחתו מאוד הופתעה כאשר גילתה שמשטרת ברלין מצאה את גופתו כבר ביום חמישי, ולא עדכנה את המשפחה או את השגרירות.

לדבריו, "המשפחה עברה ייסורים לאורך כל החג, ולא הפסיקה לנסות ולאתר אותו. גם עכשיו אנחנו ניזונים מחצאי דיווחים, ומשהו בפרשה הטראגית הזאת לא ברור. אנחנו לא מקבלים שום מידע מגורם רשמי. אנחנו מודים לכל מי שנתרם והתגייס לעזור בחיפושים אחריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully