וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לנו זמן לבזבז": ניו יורק תקצץ ב-50% את צריכת בשר הבקר

בצעד למען הסביבה, ראש עיריית ניו יורק הודיע על תכנית שמטרתה להפחית את פליטת גזי החממה ב-30% עד ל-2030. במסגרתה, תופחת צריכת הבשר, ותופסק לחלוטין צריכת הבשר המעובד במוסדות העירוניים. התכנית עוסקת גם בגורמים מזהמים נוספים, כגון תחבורה, חשמל ושימוש בפלסטיק

ניו יורק. ShutterStock
התכנית עוסקת גם בתחומים מזהמים נוספים, לרבות תחבורה, חשמל ונדל"ן. ניו יורק/ShutterStock

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הודיע אתמול (שני) על תכנית לחתוך בצריכת בשר הבקר בחצי, ולהפסיק לחלוטין את צריכת הבשר המעובד במוסדות העירוניים, בהם בתי חולים, בתי ספר ומתקני כליאה - זאת במסגרת תכנית המכונה "הניו דיל הירוקה", שמטרתה להפחית את פליטת גזי החממה ב-30% עד לשנת 2030.

ההחלטה לקצץ את צריכת הבשר נובעת בין השאר מכך שתעשיית הבשר אחראית לחלק ניכר מפליטת גזי החממה, כמו גם לכריתת עצי יער לצורך פינוי שטחים למרעה, לבזבוז מים ומשאבים ולזיהום אדמות ומקורות שתייה.

בנוסף להפחתת צריכת הבשר, התכנית, שתקציבה הוא 14 מיליארד דולר, עוסקת גם בתחומים מזהמים נוספים, לרבות תחבורה, חשמל, נדל"ן ושימוש בפלסטיק.

לקריאה נוספת
ראש הממשלה על המפגינים הטבעונים: "הם לא אוסטרלים"
נשיא איי סיישל נאם מעומק האוקיינוס: "הזמן הולך ואוזל"

עדר בקר מחפש מזון באשפה, אינדונזיה. רויטרס
"פועלים עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי", עדר בקר מחפש מזון באשפה באינדונזיה/רויטרס

"בכל יום שאנחנו ממתינים, הכוכב שלנו מתקרב לנקודת האל-חזור", אמר דה בלאזיו. לדבריו, "אין זמן לבזבז. אנחנו פועלים עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי". הכרזת ראש העיר אירעה בעת יום כדור הארץ, וארבעה ימים לאחר שמועצת העיר אישרה את התכנית.

זו לא הפעם הראשונה בה ניו יורק פועלת לטובת הפחתה בצריכת בשר. בחודש שעבר ראש העיר הודיע כי בשנת הלימודים הבאה, יוזמת "מיטלס מאנדיי" תיושם בכל בתי הספר הציבוריים בעיר, וכמיליון תלמידים יאכלו ארוחת בוקר וצהריים צמחונית בכל יום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully