וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרע באיחוד מפלגות הימין: פרץ וסמוטריץ' יישרו את ההדורים

23.4.2019 / 14:29

אחרי שיו"ר המפלגה זעם על סמוטריץ' בעקבות פרסום הדרישות במו"מ הקואליציוני, השניים צפויים להיפגש ביממה הקרובה לפגישת עבודה. מוקדם יותר אמרו בסביבתו של פרץ כי מדובר ב"חציית קו אדום", וסמוטריץ' הבהיר כי "עסקנים סוג ד' הם אלה שמלבים את האש ביניהם"

צילום: ערוץ 20, עריכה: איתי עמרם

יו"ר איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ' צפויים להיפגש ביממה הקרובה, זאת ברקע הזעם בסביבתו של פרץ על כך שסמוטריץ' לא תיאם את דרישות המפלגה במשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה הבאה. גורמים המקורבים לשניים אומרים כי מדובר בפגישת עבודה "כמו פגישות רבות שהתקיימו בשבועיים האחרונים". עם זאת, הצדדים יישרו את ההדורים ביניהם, זאת למרות טענותיו של ח"כ סמוטריץ' היום כי יש תיאום מלא בינו לפרץ ורק "עסקנים סוג ד' הם אלה שמלבים את האש ביניהם".

אתמול פרץ זעם בשיחות עם בכירים בבית היהודי על כך שמסמך הדרישות שהציג סמוטריץ' פורסם ללא תיאום עמו. סביבתו של פרץ האשימו את סמוטריץ' כי הוא "מתנהל לבד בחוסר תיאום" ואיימו בפירוק האחדות ביניהם. "זו חציית קו אדום וזה לא מקובל עלינו. אם סמוטריץ' רוצה לעשות דברים מאחורי הגב שלנו, אנחנו נפרק את השותפות איתו".

הדרישות שהציג סמוטריץ' בימים האחרונים כוללות את תיק המשפטים ואת תיק החינוך ומשרד אחד נוסף. ההערכה היא כי אם סמוטריץ' לא יקבל את תיק המשפטים הוא ידרוש את התיק לביטחון הפנים או שיכון ובינוי מורחב הכולל סמכויות חדשות. דרישה נוספת היא לקדם את החוק הנורבגי המורחב עוד לפני השבעת הממשלה כדי ששרים וסגני שרים יוכלו להתפטר ובמקומם ייכנסו נציגי מפלגה נוספים, בהם עו"ד איתמר בן גביר שהוצב במקום השביעי ברשימה.

עוד בוואלה! NEWS:
דקר בני זוג בביתם במהלך שוד ונמלט: חקירת החשד לרצח בדרום ת"א
אביו של ברוך בן השלוש שנהרג בתאונה: "נשמה מוארת, הגיע זמנך"
מקורבים למשטר הישן: עשירי אלג'יריה נעצרו בחשד לשחיתות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פרץ וסמוטריץ'/מערכת וואלה, צילום מסך

לפי ח"כ סמוטריץ', המפלגה תדרוש את פסקת ההתגברות, שינוי שיטת מינוי השופטים כך שרוב ההכרעה על ההליך תהיה בידי חברי הכנסת. בנוסף, סמוטריץ' מבקש לשנות את מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, ובנוסף, גם את חוק החסינות שיאפשר אוטומטית לכל חבר כנסת לקבל חסינות ולא לבקש אותה במידת הצורך. לוואלה! NEWS נודע כי אחת מנקודות המחלוקת בין הצדדים היא דרישתו של ח"כ סמוטריץ' לקדם את חוק החסינות. בבית היהודי טרם גיבשו עמדה בנושא, ולא ברור האם יתמכו בדרישה הזו.

ההנהגה המשותפת בין סמוטריץ' לרב פרץ נקבעה לאחר האיחוד ביניהם. לאחר שסמוטריץ' הוצב במקום השני ופרץ קיבל את תפקיד היו"ר, הוחלט כי סמוטריץ' יבחר ראשון את התפקיד הבכיר, ולאחריו, יקבל פרץ תפקיד שר. בין השניים התעוררה מתיחות קלה מאז האיחוד בקבלת ההחלטות אך זו לא באה לידי ביטוי בפומבי, ושני הצדדים הצליחו עד כה להגיע להסכמות.

מוקדם יותר מסר סמוטריץ' לוואלה! NEWS: "אין לי מושג מי הם אותם גורמים חסרי אחריות בבית היהודי שמשחקים לידי נתניהו במו"מ ורוצים להחזיר את הציונות הדתית לימי המפד"ל הקטנה והלא רלוונטית. כוחנו באחדותנו, כמפלגה שהיא לשון מאזניים שבלעדיה אין קואליציה. פיצול הוא מהלך חסר אחריות שאסור להעלות על הדעת ושהציבור לא יסלח למי שיעשה אותו".

"מהיכרותי ושיחותיי הרבות עם הרב רפי פרץ בימים האחרונים, כולל אתמול בערב, אני משוכנע שהוא לא מעלה את זה על דעתו", הוסיף סמוטריץ'. "לא אתפלא אם זה ספין שיצא בכלל מגזרת הליכוד ונועד להחליש את הציונות הדתית במשא ומתן. להם אני מבקש להבהיר שוב שאין לנו שום כוונה לוותר על תיקי החינוך והמשפטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully