וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בביתר עילית: בן שלוש נדרס למוות ע"י אוטובוס לעיני משפחתו

ברוך אייזנברג, שהגיע עם משפחתו מניו יורק לביקור בישראל לרגל חופשת הפסח, נפגע על ידי אוטובוס ברחוב החוזה מלובלין לאחר שירד לפתע מהמדרכה לכביש. הוא נמצא עם פגיעה רב-מערכתית ללא סימני חיים. בזק"א אמרו כי "המראות היו קשים". נהג אוטובוס קווים עוכב לחקירה

זירת תאונה בביתר עילית בה נהרג ילד בן 3, 22 באפריל 2019. קבוצת מדברים תקשורת, אתר רשמי
זירת התאונה, היום/אתר רשמי, קבוצת מדברים תקשורת

תאונה בביתר עילית - כל הפרטים:

  • ילד בן שלוש נפגע על ידי אוטובוס ומותו נקבע במקום
  • ההרוג - ברוך אייזנברג, בן שלוש מניו יורק
  • הוא הגיע עם משפחתו לרגל חופשת הפסח
  • המשטרה: מחקירה ראשונית עולה כי הילד עמד על המדרכה ולפתע ירד מהכביש ונפגע
  • נהג של חברת "קווים" עוכב לחקירה
  • בוחני תנועה פועלים לברור נסיבות התאונה

ילד בן שלוש, ברוך אייזנברג, נהרג היום (שני) מפגיעת אוטובוס ברחוב החוזה מלובלין בבית עילית. אייזנברג, במקור מניו יורק, הגיע עם משפחתו לביקור בעיר לרגל חופשת הפסח. המשטרה אמרה כי מחקירה ראשונית עולה כי מסיבה שאינה ידועה, ברוך שעמד על המדרכה אחז בידי אימו בעת ששהו על המדרכה ולפתע ירד אל הכביש ונפגע מהאוטובוס. הוא נמצא עם פגיעה רב-מערכתית ללא סימני חיים, וצוות מד"א קבע את מותו במקום. נהג אוטובוס של חברת "קווים" מעוכב לחקירה.

חובש רפואת חירום במד"א, חיים ברנשטיין, אמר כי "מדובר בטרגדיה קשה מאוד. הייתי ברחוב סמוך עם האמבולנס כשקיבלתי את הקריאה. ילד כבן ארבע שכב על הכביש בסמוך לאוטובוס כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב-מערכתית קשה ביותר. ביצעתי מספר בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

"כשהגעתי לזירת התאונה המראות היו קשים מאוד", אמר יוסי רייניץ, מתנדב זק"א במחוז ש"י. "ילד קטן היה שרוע על הכביש כשהוא סובל מפגיעה קשה מאוד וללא הכרה לאחר שנדרס על ידי אוטובוס. הצוות הרפואי אישר את מותו במקום. מתנדבי זק"א מחוז ש"י טיפלו בגופת הפעוט ובאיסוף הממצאים בזירה. נקרע לנו הלב לטפל בזירה הקשה ולראות את קרובי המשפחה של הפעוט שהיו במקום".

עוד בוואלה! NEWS:
6 פיצוצים תוך 20 דקות: הפיגועים בסרי לנקה, דקה אחר דקה
פיגום קרס בבניין רב קומות בחיפה: פועל חולץ מת מההריסות
"למרות הכאב, החיים ממשיכים": נכדה ראשונה נולדה לנרצח הפיגוע

ברוך אייזנברג שנדרס למוות בביתר עילית. אתר רשמי
ההרוג. ברוך אייזנברג, בן שלוש/אתר רשמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התאונה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמואל בן צבי, קרוב המשפחה, סיפר לוואלה! NEWS כי המשפחה הגיעה לארץ ביום שלישי שעבר. לדבריו, "רק אתמול ביום רביעי הם ערכו טקס חאלקה במירון (אירוע חגיגי של גזיזת השיער בגיל שלוש) והיום הם הגיעו לביקור משפחתי של מספר שעות בביתר עילית".

בן צבי הוסיף כי "האבא חזק מאד. הוא מאמין באמונה שלימה שזו גזירה משמיים. האם שבורה מאד. הוא היה בן יחיד בין ארבע אחיות בגילאי חמש עד עשר. הן כל הזמן בוכות".

17 ילדים הרוגים מתחילת השנה

מתחילת השנה נהרגו שבעה בני אדם בשבע תאונות במעורבות אוטובוסים. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "לראשונה השנה המגמה התהפכה ונרשמת עליה במספר ההרוגים מתאונות דרכים, מגמה שהחלה בחודש אוקטובר 2018. התרענו כי החגיגות של משרד התחבורה בשנת 2018 והריב על חלוקת הקרדיטים עם הגופים הכפופים לו מוקדמות, ורק יזיקו לבטיחות בדרכים ולצערי אנחנו במצב גרוע יותר מאשר בשנה שעברה".

קיטה הוסיף כי "מדינת ישראל הולכת לאחור בכל הקשור לשמירה על חיי האזרחים. כולי תקווה שהשר הבא לבטיחות בדרכים ישים את הצלת החיים וצמצום תאונות הדרכים בראש סדר העדיפויות שלו וכך יעשו עם כל הגופים העוסקים בבטיחות בדרכים".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2019 מתו 17 ילדים כתוצאה מתאונות דרכים. מאז שנת 2008 ועד היום נהרגו 627 ילדים כתוצאה מתאונות דרכים. בשנת 2018 נהרגו 48 ילדים מתאונות דרכים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "לבנו עם המשפחה הכואבת. ילדים צעירים אינם יכולים מבחינה התפתחותית להבין את הסכנות שבכביש. אין באפשרותם להעריך מרחק, לחזות מצבי סיכון או להבין כי גם אם הם רואים רכב - אין זה אומר שהנהג רואה אותם. בשל גובהם הנמוך, קשה לנהג להבחין בילד הנמצא מסביב לרכב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התאונה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול ילד בן 11 נפצע באורח אנוש מפגיעת כלי רכב בשדרות גולדה מאיר בירושלים. הרכב ננטש ואותר באזור ההתנחלות גבעת זאב, הסמוכה לירושלים. החשוד, שהמשטרה ממשיכה בחיפושים אחריו, איננו הבעלים של הרכב, אלא ככל הנראה אדם שקיבל אישור לנהוג בו.

מבית החולים שערי צדק נמסר הבוקר כי מצבו של הילד מוסיף להיות אנוש. הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. נתן, שהיה עד לתאונה, סיפר: "הייתי ליד המעבר חציה וראיתי שם את הילד שנפגע שהיה עם אח שלו. הוא התחיל לרוץ במעבר חציה ואז עבר שם בדיוק רכב על איזה 100 קמ"ש ודרס אותו. הוא העיף אותו לפחות עשרה מטרים והיה בום גדול".

הוא הוסיף: "ישר רצתי לשם לבדוק מה קרה. הנהג עצר לאיזה שתי שניות ואחרי זה ברח. אני חושב שהיה אור ירוק להולכי הרגל כי כל הרכבים עצרו חוץ ממנו. הזמנו אמבולנס ומשטרה. ניסיתי לצלם את מספר הרישוי של הרכב אבל ישר הוא ברח. חשבנו בהתחלה שאולי זה בכלל פיגוע כי הוא ברח". לדבריו, אחיו של הילד החל לבכות ולצרוח ואז ישר כנראה ברח לביתו כדי להודיע למשפחה.

(עדכון ראשון: 18:36)

זירת תאונה בביתר עילית בה נהרג ילד בן 3, 22 באפריל 2019. מד"א
זירת התאונה, היום/מד"א
זירת תאונה בביתר עילית בה נהרג ילד בן 3, 22 באפריל 2019. מד"א
זירת התאונה בביתר עילית, היום/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully