וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפגע וברח: הולך רגל בן 11 נפצע אנוש מפגיעת רכב בירושלים

הילד נדרס לעיני אחיו בעת שחצה מעבר חצייה בשדרות גולדה מאיר בבירה. "הרכב העיף אותו לפחות עשרה מטרים וברח", תיאר עד ראייה. הוא פונה במצב אנוש לשערי צדק ומצוד מתנהל אחר הנהג. במקביל, רוכב אופנוע בן 50 נהרג מפגיעת רכב בנתיבי איילון סמוך לבת ים

חשד לתאונת פגע וברח/עריכה: שניר דבוש

ילד בן 11 נפצע אמש (ראשון) באורח אנוש מפגיעת כלי רכב בשדרות גולדה מאיר בירושלים. נהג הרכב הפוגע נמלט מהמקום. כוחות המשטרה איתרו את הרכב הפוגע באזור גבעת זאב ומנהלים מצוד אחר הנהג. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים שערי צדק שבעיר תוך כדי פעולות החייאה. מבית החולים נמסר כי הוא עובר בדיקת הדמיה, מונשם ומורדם.

חובש רפואת חירום במד"א, דניאל דובינקי, אמר כי "מדובר באירוע קשה מאוד" ותיאר את הזירה: "במרכז הכביש שכב ילד קטן בן שבע, מחוסר הכרה, עם חבלת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות ראשונית בשטח והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, הנשמות ועיסויים והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים".

נתן, שהיה עד לתאונה, סיפר כי "הייתי ליד המעבר חציה וראיתי שם את הילד שנפגע שהיה עם אח שלו. הוא התחיל לרוץ במעבר חציה ואז עבר שם בדיוק רכב על איזה 100 קמ"ש ודרס אותו. הוא העיף אותו לפחות עשרה מטרים והיה בום גדול" נתן הוסיף: "ישר רצתי לשם לבדוק מה קרה. הנהג עצר לאיזה שתי שניות ואחרי זה ברח. אני חושב שהיה אור ירוק להולכי הרגל כי כל הרכבים עצרו חוץ ממנו. הזמנו אמבולנס ומשטרה. ניסיתי לצלם את המספר רישוי של הרכב אבל ישר הוא ברח. חשבנו בהתחלה שאולי זה בכלל פיגוע כי הוא ברח". לדבריו, אחיו של הילד החל לבכות ולצרוח ואז ישר כנראה ברח לביתו כדי להודיע למשפחה.

עוד בוואלה! NEWS
מדגמים באוקראינה: הקומיקאי היהודי נבחר לנשיאות ברוב גדול
עוד קצת חורף וההתחממות בדרך: תחזית מזג האוויר לחול המועד
בהלת החצבת: מאות הורים הגיעו עם ילדיהם למרפאות כדי להתחסן

זירת תאונת הדרכים ברחוב גולדה מאיר, ירושלים 21 באפריל 2019. דוברות איחוד הצלה, אתר רשמי
זירת התאונה בירושלים, אתמול/אתר רשמי, דוברות איחוד הצלה

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר לאחר האירוע: "מדינת ישראל מתייחסת ברחמנות לנהגים שמפקירים בשטח נפגעים. אדם פוגע באדם אחר, משאיר אותו להתבוסס בדמו על הכביש ומסתלק ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה או אפילו לדווח לכוחות ההצלה. מדובר במעשה לא חברתי ובלתי מוסרי ממדרגה ראשונה שעליו אין סליחה ואין מחילה. כשבתי המשפט מקלים בעונשים או משחררים נהג שהורשע בהפקרה ומקלים בעונשו, הם משדרים מסר שעבירת ההפקרה איננה חמורה כל כך".

עוד אמר קיטה כי "ככה לא נלחמים בתופעה כל כך רחבה שגורמת לפגיעתם של שני בני אדם בכל יום בממוצע, לא זו הדרך. הגיע הזמן שמדינת ישראל תכריז מלחמת חורמה בנהגים המפקירים ותעקור את התופעה הבזויה הזו מן השורש. המחוקק העניק לשופטים את הכלים להחמיר בענישה ולכן הם חייבים לשדר מסר חד וברור כי מי שיפגע ויפקיר את הפצוע בכביש ייענש בחומרה וזו האחריות שלהם כלפי האזרחים שומרי החוק".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בכל שנה נפגעים בממוצע כאלף בני אדם בתאונות פגע וברח ו-13 נהרגים (יותר מאחד בכל חודש). מהנתונים עולה כי בכל שנה מתרחשות כ-700 תאונות פגע וברח בממוצע - שניים בכל יום.

החוק מתיר לבית המשפט לגזור עונש של עד 14 שנות מאסר בפועל לנהג שהפקיר אדם בכביש, אך למעשה, בבדיקה שערכה עמותת "אור ירוק", עולה כי ב-71 פסקי דין שעסקו בתאונות פגע וברח, נגזר עונש ממוצע של שנתיים ושבעה חודשים וקנס כספי ממוצע של 2,179 שקלים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זירת תאונת הדרכים ברחוב גולדה מאיר, ירושלים 21 באפריל 2019. מד"א, אתר רשמי
זירת התאונה בירושלים, אמש/אתר רשמי, מד"א

במקביל, רוכב אופנוע בן 50 נהרג אתמול מפגיעת רכב פרטי בנתיבי איילון לדרום סמוך למחלף דב הוז. צוות מד"א פינה את הגבר באורח קשה לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נקבע מותו.

חובש בכיר במד"א אולג צימרמן סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי את רוכב האופנוע, גבר כבן 50 שוכב על הכביש בסמוך לאופנוע כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש. הורדתי את הקסדה תוך שמירה על הצוואר של הפצוע והעליתי אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ, שם הוא הורדם והונשם ופונה תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים".

(עדכון ראשון: 20:56)

זירת תאונת הדרכים ברחוב גולדה מאיר, ירושלים 21 באפריל 2019. דוברות איחוד הצלה, אתר רשמי
זירת התאונה בירושלים, אמש/אתר רשמי, דוברות איחוד הצלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully