וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התיעוד: המשטרה סגרה תלונות של שוברים שתיקה על תקיפה

במקרה אחד הגישה פעילה תלונה לאחר שצבע הושלך על פניה ביישוב היהודי בחברון, ובמקרה נוסף התלונן פעיל כי הותקף. המשטרה: "התיקים נסגרו מחוסר ראיות מספיקות". שוברים שתיקה: "תיעוד מצולם הוגש לידי החוקרים"

צילום: שוברים שתיקה

המשטרה סגרה שתי תלונות של פעילים בארגון שוברים שתיקה על תקיפה ביישוב היהודי בחברון וזאת על אף שהתקריות תועדו. בהודעה ששלחה בשבוע שעבר למתלוננים לא נימקה המשטרה את הסיבות לסגירת התיקים, אולם בתגובה לפניית וואלה! NEWS נמסר כי לא היו ראיות מספקות. בנוסף, בניגוד לתגובת המשטרה, בשוברים שתיקה אומרים כי התיעוד נמסר לשוטרים.

במקרה אחד הגיש פעיל הארגון תלונה על כך שתושב היישוב היהודי סטר לו ואיים עליו בחודש מרץ אשתקד. בסרטון שהועבר לידי המשטרה תועדה חלק מהתקרית. תלונה נוספת הוגשה על תקיפה ביולי, בעת סיור של פעילים בארגון. בתיעוד ניתן לראות כי מושלך צבע לעבר פניה של אחת הפעילות שמדריכה את המשתתפים בסיור. בעקבות זאת היא הגישה תלונה במשטרה. השבוע הודיעה תחנת המשטרה בחברון כי שתי התלונות נסגרו.

עוד בוואלה! NEWS
הפגישה עם המח"ט, השיחות הקשות: רון נהרג בגיבוש - ואין תשובות
אבו מאזן על "עסקת המאה" של טראמפ: נתניהו לא מאמין בשלום
ברד בנגב ושלג בחרמון: חול המועד חורפי וגשום | התחזית

שוברים שתקיה. אתר רשמי
צבע שהושלך לעבר אחת מפעילות שוברים שתיקה/אתר רשמי

תקרית נוספת התרחשה בשבוע שעבר כשאלמונים ניקבו את צמיגי הרכב של יו"ר הוועד המנהל של הארגון מיקי קרצמן. האירוע התרחש במרחק של כשני מטר מעמדה מאוישת של צה"ל באזור ההתנחלות בתל-רומיידה. כשקרצמן שב לרכבו, הוא שאל את החייל בעמדה אם ראה את מה שהתרחש. החייל השיב בשלילה ואמר כי החניה מותרת רק לתושבי המקום. קרצמן הגיש תלונה במשטרה על המעשה.

בהתייחס לשתי התלונות שנסגרו, אמרו בשוברים שתיקה כי "שני המקרים הללו אירעו באזור מרושת במצלמות כוחות הביטחון, ונוסף לכך הוגש תיעוד מצולם שהיה בידי הארגון לידי חוקרי המשטרה. המשטרה סגרה את התיקים, החשודים לא יועמדו לדין ובשני המקרים לא טרחה לנמק את סיבת סגירת התיק".

בנוגע להשחתת הרכב בשבוע שעבר, הוסיפו כי הם "מקווים שמשטרת ש"י תפתיע במקרה זה ותעמיד את האחראים לדין. תפקידם של כוחות הביטחון אינו לעמוד מנגד כאשר מבוצע פשע, גם אם את הפשע הזה ביצעו מתנחלים. העלמת העין הזו אין פירושה רק הענקת לגיטימציה לפשע, אלא גם לקיחת חלק פעיל בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלמונים ניקבו את צמיגי הרכב של יו"ר הוועד המנהל של שוברים שתיקה מיקי קרצמן. צילום מסך
צמיג רכבו של יו"ר הוועד המנהל מיקי קרצמן/צילום מסך

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "כל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לביצוע עבירה פלילית, נבדקת ונחקרת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. כך היה גם בנוגע לתלונות אלו, כשעם קבלתן, פתחה המשטרה בחקירתן".

"בתיק שהעלה חשד לתקיפה על ידי נער ששפך צבע, הרי שחרף הראיות לא ניתן היה לזהות את החשוד", נכתב. "לגבי התלונה על איומים ותקיפה נעצר ונחקר במשטרה חשוד במעשה, אולם לאור העובדה כי לא היו עדים לאירוע והסרטון לא הועבר ליחידה החוקרת למרות הבטחות המתלונן - התיק נסגר מחוסר ראיות מספיקות. נציין כי בפני המתלוננים עומדת זכות ערעור על תוצאות החקירה בזמן הקבוע בחוק, וכל שיוגש הוא ייבדק ויטופל בהתאם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ביום רביעי, 17.04.19, הבחין לוחם בעמדה צבאית בחשוד עומד לצד רכב ישראלי, הלוחם קרא לעברו והנ"ל ברח. בדיעבד התגלה כי החשוד ניקב את גלגלי הרכב הישראלי.
מאוחר יותר באותו יום שב בעל הרכב לנקודה, אך בעמדה שמר לוחם אחר שלא הכיר את פרטי האירוע ובאזור לא נכח החשוד. לאחר תחקור המקרה, זוהה החשוד ופרטיו הועברו לטיפול משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully