וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי פלסטינים הפגינו בגבול עזה; צה"ל תקף שתי עמדות חמאס

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

19.4.2019 / 21:32

צה"ל הודיע כי כלי טיס וטנק תקפו עמדות חמאס בתגובה לירי על כוחות סמוך לגדר המערכת. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, התקיפה כוונה נגד עמדת תצפית במרכז הרצועה ויעד נוסף בשכונת זייתון. במקביל, אלפי פלסטינים הפגינו בגבול ועשרות מהם נפצעו

נזקי תקפית חיל האויר בעזה 26 במרץ 2019. רויטרס
נזקי תקיפה בעזה, בחודש שעבר/רויטרס

צה"ל תקף היום (שישי) באמצעות כלי טיס וטנק שתי עמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי לעבר כוחותיו סמוך לגדר המערכת. מדובר צה"ל נמסר כי "אין נפגעים לכוחותינו". על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, התקיפה כוונה נגד עמדת תצפית במרכז הרצועה ונגד יעד נוסף בשכונת זייתון.

במקביל, יותר מ-6,500 פלסטינים הפגינו סמוך לגדר המערכת בכמה מוקדים. לטענת משרד הבריאות הפלסטיני, 46 נפצעו בעימותים עם צה"ל, מתוכם חמישה חובשים וארבעה עיתונאים.

לקריאה נוספת בנושא
הבנק העולמי מזהיר: הכלכלה הפלסטינית על סף קריסה
הפלגים הפלסטיניים על עסקת המאה: "נורמליזציה עם ישראל - בגידה"
שקט תמורת הסדרה: בחמאס נושמים לרווחה מניצחונו של נתניהו בבחירות

צעדת המיליון, 30 במרץ 2019. AP
הפגנה בגבול עזה/AP

בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולאישור הדרג המדיני, דובר צה"ל הודיע על סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה. פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום שבת בחצות בהתאם להערכת המצב. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

ביום שישי שעבר התכנסו יותר מ-6,000 מפגינים בכמה מוקדים שונים לאורך הגבול. במסגרת ההפגנות שהתקיימו השבוע בסימן "לא לנורמליזציה עם ישראל", המפגינים הבעירו צמיגים, השליכו מטענים ואף יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל. כמו כן המפגינים תלו דגלי פלסטין לאורך גדר ההפרדה. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, נער בן 15 נורה למוות בעימותים עם כוחות צה"ל בשבוע שעבר. על פי הדיווחים, 66 בני אדם נוספים נפצעו ופונו לבתי החולים ברצועה.

(עדכון ראשון: 15:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully