וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

400 חיילים בודדים מ-35 מדינות: אירוע ליל הסדר הגדול בצה"ל

19.4.2019 / 16:06

הנשיא ריבלין והרמטכ"ל כוכבי יסבו לשולחן החג עם מאות חיילים בודדים. אחת מהן היא קרן רדביל, שעלתה לישראל והתגייסה כלוחמת לזכרו של מכר שנהרג בפיגוע בגוש עציון. יו"ר יחד למען החייל בירך: "יותר מכל אחד אחר, אתם מסמלים את החג". הרמטכ"ל: "אתם מחזקים ונותנים כוח"

הרמטכ"ל אביב כוכבי עם חיילים בודדים בארוחת ליל הסדר בגבעת אולגה ב-19 באפריל 2019. שלומי גבאי
"בטוח שהם מהווים דוגמה ומודל ביחידות שלהם". הרמטכ"ל עם החיילים הבודדים, היום/שלומי גבאי

בכפר הנופש של "יחד למען החייל" בגבעת אולגה ייערך הערב (שישי) אירוע ליל הסדר הגדול בצה"ל, בו לצד הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, יסבו לשולחן החג 400 חיילים בודדים מכ-35 מדינות שונות. עוד יתארחו בשולחן החג נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו"ר יחד למען החייל אלוף (במיל') יורם יאיר (יה-יה) והמנכ"ל אלוף (במיל') אילן טל, וכן קצין החינוך הראשי תת-אלוף צביקה פייראיזן.

בצה"ל משרתים כ-6,581 חיילים בודדים מ-76 מדינות ברחבי העולם. 66% מהם גברים, 34% נשים. 54% מהם משרתים כלוחמים ותומכי לחימה, לעומת 46% שמשרתים בתפקידים אחרים. מאחורי כל אחד מהם יש סיפור ייחודי.

עוד בוואלה! NEWS
מוחמד בן החמש מרמלה נפל לבור מים במהלך אירוע משפחתי - ומת
"רצה שנמשיך עם השמחה": ידידיה נהרג בתאילנד ויונצח בלוד
כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר

קרן רדביל, חיילת בודדה שעלתה מארצות הברית, בארוחת ליל הסדר לחיילים בודדים בגבעת אולגה ב-19 באפריל 2019. שלומי גבאי
עלתה לארץ לזכר הרוג בפיגוע בגוש עציון. קרן רדביל/שלומי גבאי

כך למשל קרן רדביל, שעלתה מארצות הברית, לזכרו של עזרא שוורץ שנהרג בפיגוע בגוש עציון בנובמבר 2015. רדביל הגיעה לישראל מהעיירה סטואוטון במסצ'וסטס הסמוכה לבוסטון, אחרי לימודים אקדמיים. למרות חששות המשפחה היא משרתת כלוחמת בחילוץ והצלה וסיפרה בגעגועים על עזרא, שנקלע למקום הפיגוע בו נרצח כשהיה בדרך לחלק מתנות פורים לילדים.

היא הכירה אותו בילדותה בפעילות משותפת בקהילה היהודית, והייתה בקשרי חברות גם עם אחותו הגדולה. בארנקה נמצאת תמונתו של עזרא וביום הזיכרון האחרון, לאחר שהתגייסה לצה"ל, היא יצרה קשר עם הוריו וסיפרה להם שהחליטה להיות לוחמת לזכרו. מאז היא שומרת על קשר עם המשפחה.

רדביל גרה בקיבוץ טירת צבי בעמק בית שאן עם 16 חיילים בודדים נוספים של גרעין "צבר" ויש לה משפחה מאמצת אליה היא מאוד קשורה רגשית. "ידעתי שהשירות רחוק מהבית ומאבא ואימא יהיה קשה, וזה באמת לא לרכי הלב, אבל כמו שלימדו אותי בבית אני מתמודדת", סיפרה. "גם סדר בלעדיהם וארוחת ליל סדר בלי המרק של אימא והבשר שאבא מכין זה לא אותו הדבר, אבל אני חושבת שבהתחשב בנסיבות מה שהכינו לנו כאן זה הטוב ביותר האפשרי".

עוד באותו נושא

זמני כניסת חג פסח 2019 ויציאתו, התחזית והמלצות המשטרה | מדריך

לכתבה המלאה
טקס לפתיחת ערב פסח 2019 לחיילים בודדים בגבעת אולגה, 19 באפריל. שלומי גבאי
טקס בראשות ראש אכ"א, יו"ר יחד למען החייל ונשיא CZCA, היום/שלומי גבאי

האירוע נערך זו השנה ה-18 ומ-2015, בשותפות בין ארגון כוח האדם בצה"ל עם ארגון יחד למען החייל כתוצאה מאיחוד "קרן לב"י" עם "האגודה למען החייל". בעבר נהוג היה שהרמטכ"ל מגיע רק לקבלת הפנים בצהריים, אולם השנה, לראשונה, הוא יסב עמם לשולחן הסדר.

כמיטב המסורת בחג, באולם יוצפנו ארבעה אפיקומנים נושאי פרסים: מחשב נייד, אוזניות airpods, תווי קניה בסך מאות שקלים ועוד. כמו כן, כל אחד ממשתתפי האירוע יזכה לשי אישי מיוחד מתנת "יותר" - מועדון ההטבות לחיילי החובה של יחד למען החייל.

"עשיתי סיבוב קצר כאן בחוץ, פגשתי את החיילים ה'בודדים' כפי שאנחנו קוראים להם, אבל יכול להיות שצריך לקרוא להם 'החיילים המחזקים', כי אחרי שאתה פוגש אותם ומדבר איתם הם מחזקים אותך ונותנים כוח", אמר רא"ל כוכבי. הוא הודה להם ואמר כי הוא רוצה "להביע הערכה גדולה מאוד, אני בטוח שהם מהווים דוגמה ומודל ביחידות שלהם מבלי שהם ערים לכך. אשמח שתמשיכו בצה"ל ותמשיכו להתקדם יש לכם ממני הרבה הצלחה".

עוד הוסיף במסר לעם ישראל כי "ברגעים אלה, באוויר בים וביבשה, עשרות אלפי חיילים פרוסים וערוכים כדי שכל אדם בישראל יוכל לחגוג את חג הפסח עם משפחתו. אפשר להרגיש בטוחים. מקווה שעם ישראל ייצא לטייל".

"הם נותנים לך כוח"

בצהריים שודר משדר מיוחד של התכנית "קולה של אימא" בגל"צ בהגשת נעמי רביע, בה התארחו הרמטכ"ל ורדביל, שאף זכתה להחליף כמה מילים עם כוכבי. לאחר מכן נערך בכפר הנופש טקס בראשות ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, יו"ר יחד למען החייל ונשיא ארגון CZCA (The Canadian Zionist Cultural Association) וילף שיף. האירוע מתקיים זו השנה השביעית מתרומת הארגון, הפועל כ-40 שנה בקנדה, והוקם על ידי ניצולי שואה ויוצאי צבא קנדיים שלחמו במלחמת העצמאות של מדינת ישראל.

"שום דבר לא מובן מאליו", אמר אלמוז בטקס. "לכל אחד מכאן הייתה בחירה והייתה אפשרות להחליט אחרת לבחור בדרך שבני נוער כמעט בכל מדינות העולם בוחר לעבור בעצמו- לימודים, להקים משפחה, להתקדם. אתם החלטתם שלמרות האפשרות הזאת אתם בוחרים בדרך האחרת, בדרך הקשה יותר, הדרך שקצת מזכירה את יציאת מצרים".

חיילים בודדים יחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי והאלוף במילואים יורם יאיר יה יה, ערב פסח 2019. שלומי גבאי
אירוע ליל הסדר הגדול בצה"ל. הרמטכ"ל יחד עם חיילים בודדים, היום/שלומי גבאי

"חג הפסח הוא חג משפחתי אולי יותר מכל חג אחר ולכן אנחנו עושים כזה מאמץ כדי לדאוג שכל חייל בודד יהיה לו מקום לחגוג את החג הזה", הסביר יה-יה. הוא פנה לחיילים הבודדים והוסיף כי "יותר מכל אחד אחר אתם מסמלים את החג, את יציאת מצרים של עם שקם והחליט שיהיה בן חורין ויבנה לעצמאות הישות שלו בארץ ישראל. זה היה דבר אדיר של עם שלם אבל המבחן הוא מבחן אישי של כל אדם בכל דור ודור".

(עדכון ראשון: 14:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully