וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת השריפה בנוטרדאם: ייתכן שקצר חשמלי הצית את האש במקום

18.4.2019 / 19:45

הרשויות בפריז ממשיכות לחקור את השריפה בכנסייה העתיקה, וכעת עולה החשד כי קצר חשמל הוא הגורם ללהבות. הכניסה לקתדרלה אסורה בשל נסיבות בטיחותיות, והמבנה השברירי מיוצב בעזרת קורות עץ. מקרון שיבח את מאות הכבאים שהצילו את המבנה: "הגרוע מכל נמנע"

השריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז, 2019/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בכיר במשטרת פריז אמר היום (חמישי) כי החוקרים חושדים כי ייתכן שקצר חשמלי גרם לשריפה בקתדרלת נוטרדאם ביום שני האחרון. הגורם הוסיף כי טרם אושרה כניסה לכנסייה העתיקה מסיבות בטיחותיות, והחיפוש נעשה בין ההריסות. לדבריו, המבנה עדיין מחוזק על ידי קורות עץ במטרה לתמוך בקירות השבריריים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אירח מוקדם יותר היום בארמון האליזה את מאות כבאים שהשתתפו במאמצי כיבוי השריפה. מקרון שיבח את אומץ ליבם ואת יכולתם לקבל החלטות נכונות תחת לחץ. "ראינו לנגד עינינו אחריות, אומץ, סולידריות וארגון קפדני", אמר מקרון. "הגרוע מכל נמנע". עוד הוסיף כי הכבאים יקבלו מדליית כבוד עבור אומץ ליבם ומסירותם.

כ-500 כבאים השתתפו במאבק שנמשך תשע שעות להציל את הקתדרלה שנבנתה במאה ה-12. אחד הצריחים קרס והגג נהרס, אולם המגדלים האייקונים, חלונות הוורדים, העוגב ויצירות אמנות ניצלו.

לקריאה נוספת בנושא
רגע של אושר לפני השריפה: בעולם מחפשים את הצמד ששיחק בחזית הנוטרדאם
מקרון ניחם את צרפת: נבנה מחדש את קתדרלת נוטרדאם תוך 5 שנים
הכתר של ישו והגלימה של לואי: היצירות ששרדו את נוטרדאם יועברו ללובר

נשיא צרפת עמנואל מקרון אירח כבאים שהשתתפו בכיבוי השריפה בנוטרדאם, 18 באפריל 2019. רויטרס
"הגרוע מכל נמנע". מקרון והכבאים בארמון האליזה, היום/רויטרס

לאחר כיבוי הלהבות מקרון הבטיח כי המדינה תבנה מחדש את קתדרלת נוטרדאם, וכי הוא מקווה שבתוך חמש שנים יסתיימו השיפוצים במקום. הצרפתים יעבדו יחד בשביל לשחזר את הסמל הלאומי שלהם, אמר הנשיא. "עלינו להפוך את האסון הזה להזדמנות להתאחד, לחשוב על מה שהיינו ואיך אנחנו צריכים להיות ולהפוך להיות טובים יותר ממה שאנחנו", הוסיף.

הצהרותיו של מקרון הן אופטימיות ביחס להערכות אחרות של מומחים, שהזהירו כי יעברו שנים רבות ואף עשורים עד לשחזור מלא של המתחם. בינתיים, רשויות מקומיות בצרפת, מיליונרים וחברות מסחריות הזדרזו להציע תרומות לשיפוץ הקתדרלה, כאשר יממה לאחר פרוץ השריפה נאספו כבר יותר מ-750 מיליון אירו.

עוד באותו נושא

בת 800 במצב משומש: כך הפכה קתדרלת נוטרדאם למלכודת אש

לכתבה המלאה
כנסיית נוטרדאם לאחר השריפה, 16 באפריל 2019. AP
נוטרדאם לאחר השריפה/AP
כנסיית נוטרדאם לאחר השריפה, 16 באפריל 2019. AP
נוטרדאם לאחר השריפה/AP
כנסיית נוטרדאם עולה באש. רויטרס, אתר רשמי
הקתדרלה עולה באש, יום שני/אתר רשמי, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully