וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הטיל וטו על סיום המעורבות בתימן: "החלטה מסוכנת"

17.4.2019 / 7:58

נשיא ארה"ב בלם את ההצעה שהתקבלה בקונגרס בתמיכת רפובליקנים ודמוקרטים, והם לא צפויים להשיג רוב של שני שלישים כדי להפוך אותה: "ניסיון להחליש את סמכותיי החוקתיות" בקונגרס טוענים כי הוא זה שקובע אם לצאת למלחמה ומאשימים את הסעודים בהרג אזרחים

כולרה בתימן/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הטיל הלילה (רביעי) וטו על החלטת הקונגרס לסיים את מעורבות ארצות הברית בתימן. "ההחלטה הזו היא לא הכרחית, ניסיון מסוכן להחליש את סמכויותיי החוקתיות, ומסכנת את חייהם של אזרחים אמריקנים ואנשי שירות אמיצים, גם היום וגם בעתיד", אמר טראמפ.

ההחלטה, שעברה בבית הנבחרים באפריל ובסנאט במרץ, הייתה הפעם הראשונה אי-פעם שבה שני הבתים תמכו בחוק "סמכויות המלחמה", המגביל את יכולתו של הנשיא לשלוח כוחות לפעולה. עם זאת, המספרים שעמם העבירו המחוקקים משתי המפלגות את ההצעה לא יהיו מספיקים כדי לעקוף את הווטו, הדורש תמיכה של שני שלישים מחברי שני הבתים.

תומכי הפסקת המעורבות במלחמה מאשימים את הקואליציה הסעודית בהחרפת המשבר ההומניטרי במדינה עם תקיפותיה האוויריות, שהובילו למספר רב של אזרחים הרוגים. הביקורת על התמיכה האמריקנית למדינות הערביות המנהלות מלחמה במורדים החות'ים הפרו-איראנים מאז 2015 גברה מאז רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י באוקטובר. הם גם טוענים כי הקונגרס, ולא הנשיא, הוא זה שקבוע מתי ארצות הברית יוצאת למלחמה.

עוד ידיעות בנושא:
רעב, הפצצות ומחלות: הצצה נדירה למלחמה בתימן
תיעוד: מל"טים של המורדים תוקפים מצעד צבאי בתימן
מגיפה שאפשר היה לעצור: תימן בזמן כולרה

תינוקת מתימן, חולה כולרה, שוכבת במיטה בבית החולים אל-סבין בצנעא 11 באוקטובר 2018. רויטרס
ילדה חולת כולרה בבית חולים בצנעא, בשנה שעברה/רויטרס

השר לענייני חוץ של איחוד האמירויות הערביות, אנוואר גרגאש, הודה לטראמפ. "הודעת התמיכה של הנשיא טראמפ בקואליציה הערבית בתימן היא סימן טוב", כתב השר בטוויטר.

המורדים החות'ים בתימן תקפו את החלטתו של טראמפ. הנהגת המורדים הפרו-איראנים אמרה כי ההחלטה מוכיחה שוושינגטון עמדה מאחורי הסכסוך במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully