וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מל"טים של המורדים תוקפים מצעד צבאי בתימן

10.1.2019 / 13:37

בין הנפגעים במתקפה של החות'ים הפרו-איראנים היו גם סגן הרמטכ"ל, והיא עלולה לחבל בשיחות השלום בין הצדדים. הקואליציה הסעודית טוענת כי כלי הטיס היו מתוצרת איראנית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מל"טים של המורדים החות'ים תקפו היום (חמישי) מצעד של צבא תימן במחוז לחג' והרגו כמה בני אדם. בין הנפגעים היו גם סגן הרמטכ"ל של הצבא הנתמך על ידי הקואליציה הסעודית. ברשת אל-ערביה הסעודית דווח כי לפחות חמישה נהרגו, בזמן שברשת אל-מוסירה של המורדים השיעים דווח כי התקיפה כוונה נגד "הנהגת הפולשים". גורם צבאי אמר כי המתקפה כוונה נגד הבמה שעליה ישבו בכירי הצבא.

לא ברור אם בשורות הנוכחים בבסיס אל-ענד היו גם קציני צבא סעודיים או מאיחוד האמירויות הערביות, התומכות צבאית בממשלו של הנשיא עבד רבו מנסור האדי מאז 2015. ממשלת תימן אמרה כי המתקפה של החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, מוכיחה כי הם אינם מעוניינים בשלום. בכלי התקשורת המזוהים עם הקואליציה הסעודית דווח כי המל"טים היו מתוצרת איראנית. טהראן מכחישה כי היא מסייעת צבאית למורדים השולטים בבירה צנעא.

בחודש שעבר סיכמו נציגי המורדים והממשלה על הפסקת אש בעיר הנמל האסטרטגית חודיידה לאחר שיחות בשבדיה בתיווך האו"ם. עם זאת, יישומו של ההסכם נתקע מאחר שהוא לא יפרט מי ישלוט בעיר לאחר נסיגת הכוחות.

לקריאה נוספת על המלחמה בתימן
האזרחים גוועים מרעב, אבל המורדים בתימן גונבים להם את האוכל
להרוויח כמו רופא: הילדים הלוחמים של הקואליציה הסעודית בתימן

תקיפה בחסות איראן
מספר חיילים נהרגו במתקפת מל"טים של 
המורדים החות'ים על מצעד צבאי בתימן. אתר רשמי
תקיפה בחסות איראן מספר חיילים נהרגו במתקפת מל"טים של המורדים החות'ים על מצעד צבאי בתימן/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully