וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרחים גוועים מרעב, אבל המורדים בתימן גונבים להם את האוכל

תכנית המזון באו"ם אספה הוכחות לכך שגורמים המקורבים החות'ים לוקחים סיוע ממשאיות ומוכרים אותו בשוק או מעבירים אותו למי שאינו זכאי לו. "כמו לגנוב מזון מהפה של הרעבים"

עריכה: טל רזניק

תכנית המזון של האו"ם האשימה אתמול (שני) את המורדים בתימן בגניבת אספקה באזורים שתחת שליטתם. לפי הסוכנות, תושבים בבירה צנעא לא קיבלו סיוע שלו הם זכאים, כשהמזון נמכר בשוק הפתוח או ניתן למי שאינו זכאי לו. החות'ים לא הגיבו, אולם בעבר הם הכחישו שהם מסיטים את הסיוע מיעדו.

בדיקות שנעשו בחודשים האחרונים העלו כי ההונאה מתבצעת על ידי לפחות ארגון אחד הקשור למשרד החינוך שבשליטת החות'ים, שאמור לנהל את חלוקת המזון. הבחינה הפנימית של חלוקת הסיוע נעשתה בעקבות מספר הולך וגדל של דיווחים על מכירת סיוע הומניטרי בשווקי הבירה צנעא.

האו"ם מעריך כי כ-20 מיליון אזרחים במדינה חסרי ביטחון תזונתי וכי עשרה מיליון מהם לא יודעים כיצד הם יאכלו את הארוחה הבאה שלהם.

"זה כמו לגנוב את האוכל מפיהם של הרעבים", אמר מנהל התכנית דייוויד ביזלי. "בזמן שילדים מתים מרעב בתימן מאחר שאין להם מספיק מזון לאוכל, מדובר בשערורייה. יש לעצור את ההתנהלות הפושעת הזו מיד".

לקריאה נוספת בנושא
להרוויח כמו רופא: הילדים הלוחמים של הקואליציה הסעודית בתימן
בני 10 מול מטוסי קרב: החיילים הילדים של המורדים בתימן

ילד הסובל מתת-תזונה בבית חולים במחוז חג'ה, תימן, אפריל 2018. AP
ילד הסובל מתת-תזונה בבית חולים במחוז חג'ה, אפריל/AP

בתכנית המזון אמרו כי הם אספו תמונות והוכחות אחרות לכך שמשאיות מעבירות באופן לא חוקי מזון ממרכזי הסיוע היעודים. גורמים בסוכנות גילו כי אלו שמקבלים את המזון נבחרים בצורה מניפולטיבית על ידי גורמים מקומיים וכי רישומי חלוקת המזון עוברים זיופים.

המלחמה שהחלה ב-2015 גרמה לאסון ההומניטרי החמור ביותר בעולם, כשעשרות אלפים נהרגו בקרבות בין החות'ים הפרו-איראנים לבין כוחות הממשלה המודחת המגובה על ידי הקואליציה האווירית הסעודית ועוד עשרות אלפים מרעב ומחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully