וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרוויח כמו רופא: הילדים הלוחמים של הקואליציה הסעודית בתימן

30.12.2018 / 9:55

לפי תחקיר של ניו יורק טיימס, מדינות המפרץ מרפדות את כיסיהם של צעירים מחבל דארפור בסודאן, שעבר רצח עם ומלחמת אזרחים קשה. בעזרתם, הם מצמצמים את האבדות שלהן במלחמה. אם הם שורדים, הם יזכו במענק של עשרת אלפים דולר

עריכה: טל רזניק

ערב הסעודית ובעלות בריתה בתימן גייסו ילדים לוחמים מסודאן כדי להילחם במורדים החות'ים - כך דווח בניו יורק טיימס. הקואליציה הערבית, כך דווח, גייסה לוחמים בעיקר מחבל דארפור, שבו התחולל רצח עם ומלחמת אזרחים. בין המגויסים גם נערים בני 14 עד 17.

הלוחמים הסודאנים מגויסים תוך פיתויים כספיים לאור המצב הכלכלי הקשה בארצם: הקואליציה הסעודית משלמת להם סכום המקביל ל-480 עד 530 דולר בחודש, לצד תשלומים נוספים בחודשים שבהם הם השתתפו בקרבות וכן מענק חד-פעמי של עשרת אלפים דולר בסוף הצבתם הנמשכת חצי שנה. לשם השוואה, רופא בסודאן מרוויח כ-500 דולר בחודש.

"המשפחות יודעות כי הדרך היחידה לשינוי חייהן היא אם בניהן יצטרפו למלחמה ויביאו כסף הביתה", אמר האגר שומו אחמד בן ה-16, לוחם לשעבר מסודאן, שהיה בן 14 בעת גיוסו. לפי ניו יורק טיימס, חיילים סודאנים שהיו בתימן אמרו כי בין 20% ל-40% מיחידותיהם היו מורכבות מילדים.

חיילים בעיר תעז, תימן, 6 באוקטובר 2018. רויטרס
חיילים של ממשלת תימן בעיר תעז, אוקטובר/רויטרס

הנוכחות של חיילים מסודאן חיזקה את יכולות הקואליציה הסעודית להמשיך במלחמה שהחלה ב-2015 מאחר שהיא מצמצמת את האבידות של ערב הסעודית ושל איחוד האמירויות הערביות, המובילות את המאבק במורדים הפרו-איראנים. הסכסוך יצר את האסון ההומניטרי החמור ביותר בעולם, שבו נהרגו עשרות אלפים, בהם ילדים רבים שגוועו מרעב.

הקואליציה הסעודית הכחישה בתגובה לדיווח כי בשורות הכוחות הסודאניים לוחמים ילדים. לפי תחקיר של אי-פי מוקדם יותר החודש, גם המורדים החות'ים מגייסים ילדים רבים לשורותיהם.

בחודשים האחרונים התגברו המאמצים הדיפלומטיים בתיווך האו"ם לסיום המלחמה ואלו הובילו להסכם הפסקת אש בעיר הנמל האסטרטגית חודיידה. גם הקונגרס האמריקני מגביר את הלחץ על הפסקת המעורבות האמריקנית במלחמה, אך החלטה שעברה בסנאט במהלך החודש לא הועלתה בבית הנבחרים ותידרש לעבור מחדש בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully