וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפפואה גינאה החדשה יש בעיה לאומית: גברים המנסים להגדיל את איבר המין

מאות אנשים במדינת האי נפגעו בשנתיים האחרונות מהזרקות חומרים שונים, כמו שמן תינוקות ושמן בישול, לעתים בעידוד אנשי רפואה המנסים לנצלם. מומחים מנסים להילחם בתופעה דרך מאבק בבורות. "זה יכול לגרום לנזק נורא"

בירת פפואה גינאה החדשה, 2018. רויטרס
התופעה מוכרת בכל רחבי המדינה. בירת פפואה גינאה החדשה/רויטרס

רופאים בפפואה גינאה החדשה מזהירים מפני "בעיה לאומית" שמקורה בתופעה הולכת וגוברת של גברים המנסים להגדיל את איברי מינם. רופא מנתח בבירת מדינת האי שבאוקיינוס השקט אמר לגרדיאן שבשנתיים האחרונות הגיעו למרפאה שלו כ-500 איש שנפגעו מהזרקות כאלו, הכוללות שימוש בחומרים כמו סיליקון ושמן קוקוס. חומרים נוספים שהגברים במדינה מזריקים לעצמם הם שמן תינוקות ושמן בישול. תופעות הלוואי חמורות, ולעתים אף בלתי הפיכות.

"במשך שנתיים, בכל שבוע היו חמישה מקרים חדשים, ואלו רק הגברים שהגיעו לקבל טיפול", אמר אקולה דנלופ, מנתח בבית החולים. "אנחנו לא יודעים כמה כאלו יש, והיום כבר ראיתי שבעה". לדבריו, רוב המטופלים, בני 18 עד 40, התחרטו על מעשיהם. "היו כאלו שעבדו בעבודות מכובדות, כמו משרדי עורכי דין. זו תופעה שמתרחשת בכל רחבי המדינה, לא רק בעיר הבירה".

דנלופ, המומחה היחיד בעיר הבירה פורט מורסבי לטיפול במקרים אלו, ורופאים אחרים במדינה, אוספים מידע מהגברים שמגיעים אליהם בניסיון להבין מה הניע אותם לכך ואם צפייה בסרטים פורנוגרפיים השפיעה עליהם. "רובם הסבירו שהסיבה הייתה רצון להגדיל את איבר המין כדי לשפר את חיי המין שלהם", אמר דנלופ. "יש סרטן, יש דברים אחרים. זה מתסכל לראות את המקרים האלו כשיש אנשים אחרים שמגיע להם ואז האנשים האלו גורמים נזק לעצמם, הם עושים זאת לעצמם".

עוד ידיעות מהעולם:
נשיא אקוודור: אסאנג' הפך את השגרירות למרכז ריגול
קים השפיל אותו, אך נשיא דרום קוריאה לא מוותר על מדיניות הפיוס
השיטפונות באיראן גרמו לה נזק של 2.2 מיליארד דולר

"עשו כסף מהצד"

גלן מולה, מרצה לרפואה המתמחה ברבייה, לידה וגניקולוגיה מאוניברסיטת פפואה גינאה החדשה, אמר שהגברים ניסו להגדיל את איברי מינם אחרי שחבריהם לעגו להם. "אני לא חושב שזה בהכרח משהו שייחודי לפפואה גינאה החדשה", אמר. "בכל חברה, מתבגרים וגברים צעירים עוסקים באיבר המין שלהם".

הוא הוסיף כי במקרים רבים היו אלו אנשי רפואה שהזריקו להם את החומרים המסוכנים, כשהם מרמים אותם ומנסים להרוויח על חשבונם. "אני חושב שאלו היו לרוב אחים, שהזריקו ללא רישיון כמובן ועשו כסף מהצד", אמר. "זה לא עושה את מה שזה אמור לעשות ויכול לגרום לנזק נורא, ובמקרים מסוימים לכך שלא תוכל לקיים יותר יחסי מין".

הן דנלופ והן מולה אמרו שיש בורות רבה במדינה ושהם מנסים להגביר את המודעות לסכנות הטמונות בהליכים הללו דרך מודעות בעיתונים ועריכת מפגשים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully