וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ונצואלה: "נשיא ברזיל הוא חקיין של היטלר"

מדורו השתלח בבולסונארו אחרי שאמר כי הוא עשוי לסייע לארה"ב אם זו תפתח במתקפה צבאית נגד המשטר הסוציאליסטי. "על צבא ברזיל לעצור את השיגעון של הפשיסט המתחיל"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו כינה אתמול (שבת) את נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו "חקיין של היטלר", בשל איומיו של המנהיג הימני קיצוני לסייע לארצות הברית במקרה של פעולה צבאית נגד המשטר הסוציאליסטי בקראקס. הוא הזהיר כי ארצו תגיב בתקיפות בכל מקרה כזה וקרא לצבא ברזיל "לעצור את השיגעון של הפשיסט המתחיל" ולסכל את הניסיונות לייצר סכסוך באזור.

בנאום שנשא בפני תומכיו בקראקס, אמר מדורו כי האזרחים מאוחדים מול "איומי המלחמה וההתערבות הצבאית", לנוכח הלחץ הגובר על משטרו עם ההכרה ביריבו חואן גוואידו כנשיא הזמני. בולסונארו, יחד עם מנהיגי מדינות שכנות נוספות לוונצואלה, מוביל את המאמצים להחלפת השלטון של מדורו, שראה קריסה כלכלית ומשבר הומניטרי חסרי תקדים.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב לרוסיה: לא נעמוד מנגד לנוכח שליחת הכוחות לוונצואלה
טראמפ: על רוסיה לעזוב מיד את ונצואלה, כל האופציות על השולחן
החליפו חולצות והידקו יחסים: טראמפ אירח את נשיא ברזיל בבית הלבן

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בעצרת בקראקס, 13 באפריל 2019. רויטרס
שואף לגייס עוד מיליון איש למיליציה שהקים. מדורו, אתמול/רויטרס

בשבוע שעבר אמר בולסונארו, קצין צבא לשעבר שעלה לשלטון בתחילת השנה, אמר כי הוא עובד יחד עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כדי לפלג את צבא ונצואלה, בתקווה שידיח את מדורו. הוא אף אמר כי הוא ישקול לעזור לוושינגטון במקרה שהיא תפלוש לוונצואלה, בניגוד לעמדה שהביע סגנו, ששלח מפורשות התערבות צבאית במדינה השכנה.

על רקע זאת, אמר אתמול מדורו כי הוא שואף לגייס עוד מיליון איש למיליציה האזרחית שהקים. הקריאה הזו נתפסת כחלק ממאמציו להבטיח את שלטונו ואת ביטחונו האישי, למקרה שהצבא וכוחות הביטחון יחלו לפנות נגדו. הוא גם דחק בשני מיליון חבריה הקיימים של המיליציה לסייע למגזר החקלאי, לנוכח המחסור החמור במזון שממנו סובלת המדינה הדרום אמריקנית.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, 30 מרץ 2019. רויטרס
"פשיט טירון". בולסונארו, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully