וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החליפו חולצות והידקו יחסים: טראמפ אירח את נשיא ברזיל בבית הלבן

20.3.2019 / 11:34

בפגישה ראשונה עם מי שמכונה "טראמפ הטרופי", אמר נשיא ארה"ב לבולסונארו כי מעמדה הצבאי של ברזיל ישודרג. נשיא ברזיל הימני קיצוני שיבח את מדיניות ההגירה שלו והשניים נתנו זה לזו חולצות כדורגל. "קשורים בערכי החירות והחשש מאלוהים"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבטיח אתמול (שלישי) לתמוך בברזיל בזירה הבינלאומית במהלך פגישה שקיים בבית הלבן עם נשיאה החדש ז'איר בולסונארו. טראמפ אמר כי הוא יגדיר את ברזיל כבעלת ברית משמעותית שאינה חברה בנאט"ו ואף ייתכן שהוא יתמוך בצירוף המדינה הדרום אמריקנית לברית הצפון אטלנטית.

שדרוג מעמדה הצבאי של ברזיל בארצות הברית יקנה לה יחס מועדף ברכישת ציוד צבאי וטכנולוגי אמריקני. קולומביה היא המדינה הדרום אמריקנית היחידה החברה בנאט"ו, במעמד של "חברה גלובלית", שמשמעותו שהיא אינה חייבת להשתתף בפעולה צבאית.

בולסונארו, שקמפיין הבחירות שלו הזכיר את זה של טראמפ, שיבח את נשיא ארצות הברית על השינויים שהוא מוביל, שאותם הוא מקווה לשכפל גם בארצו. "ברזיל וארצות הברית קשורות בערכי החירות, הכבוד למשפחה המסורתית, החשש מאלוהים, ונגד זהות מגדרית, תקינות פוליטית ופייק ניוז", אמר בולסונארו, שנגע בנושאים שגורמים לחשש בקרב מבקרי נשיא ברזיל. המנהיג הימני הקיצוני התבטא בעבר בעד הדיקטטורה הצבאית בארצו ונגד הומואים, נשים ומיעוטים.

לקריאה נוספת
"מה זה מקלחות זהב?": בולסונארו שיתף סרטון בוטה והסעיר את ברזיל

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא ברזיל בולסונארו מחליפים חולצות בבית הלבן, 19 במרץ 2019. רויטרס
בולסונארו מעניק חולצת "טראמפ" לנשיא ארה"ב, אתמול/רויטרס

במסיבת העיתונאים המשותפת, השניים דחו את הסוציאליזם והיללו את מאמציהם להפיל את שלטונו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. אחרי יותר מעשור של שלטון שמאל בברזיל, בולסונארו שינה מהקצה את הגישה הדיפלומטית של המדינה הגדולה ביותר בדרום אמריקה ורקם יחסים קרובים עם ארצות הברית.

שני הנשיאים, טראמפ ומי שמכונה "טראמפ הטרופי", החליפו חולצות כדורגל של נבחרותיהם והפגינו חיבה הדדית. השניים גם הכניסו את בני משפחתם לממשליהם, וטראמפ שיבח את אדוארדו בולסונארו, חבר קונגרס שחבש כובע של קמפיין טראמפ כשביקר בוושינגטון אשתקד.

טראמפ ובולסונארו, שעומדים בראש שתי הכלכלות הגדולות ביותר בחצי הכדור המערבי, שוחחו גם על חיזוק יחסי המסחר וביטול מכסים. הם חתמו על הבנות בתחום החקלאות, שלפיהן תקבל ארצות הברית גישה טובה יותר ליצוא חיטה וחזיר לשוק הברזילאי. בתמורה, ברזיל עשויה לשוב ולמכור בשר טרי לארצות הברית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא ברזיל בולסונארו  בבית הלבן, 19 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ ובולסונארו, אתמול/רויטרס

בולסונארו, שאף זכה לביקור חריג של ראש מדינה זרה במטה ה-CIA, הביע תמיכה גם במדיניות ההגירה השנויה במחלוקת של טראמפ, שכוללת הקמת חומה בגבול עם מקסיקו. "לרוב המהגרים הפוטנציאליים אין כוונות טובות", אמר בריאיון לרשת פוקס ביום שני. "הם לא מתכוונים לעשות את הטוב ביותר או טוב לאזרחי ארצות הברית".

דבריו עוררו סערה בבית ובקרב אזרחי ברזיל החיים בארצות הברית, והוא נאלץ לפרסם התנצלות. "התכוונתי לומר שלחלק קטן מהם אין כוונות טובות ועשיתי טעות. אני מתנצל על כך", אמר איש הצבא לשעבר.

על הביקור העיבה העובדה שסין, שנמצאת כרגע במלחמת סחר עם ארצות הברית, עקפה אותה בסחר ובהשקעות עם ברזיל. בולסונארו, שהיה ביקורתי כלפי בייג'ינג במהלך קמפיין הבחירות שלו, הכריז שעות אחרי הפגישה עם טראמפ כי הוא יבקר גם בסין בהמשך השנה. טראמפ אמר גם כי הוא תומך במאמצי ברזיל להצטרף לארגון ה-OECD, אך זה בתמורה לכך שברזיל תוותר על חלק מההטבות שמהן היא נהנית בארגון הסחר העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully