וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לרוסיה: לא נעמוד מנגד לנוכח שליחת הכוחות לוונצואלה

26.3.2019 / 10:46

בוושינגטון גינו בתקיפות את מוסקבה אחרי הדיווחים על הגעתם של מטוסים צבאיים ואנשי צבא למדינה מוכת המשבר. "זו הסלמה פזיזה של המצב", אמרו בממשל טראמפ הפועל להדחת מדורו

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ארצות הברית האשימה אתמול (שני) את רוסיה "בהסלמה פזיזה" של המצב בוונצואלה אחרי ששלחה למדינה הדרום אמריקנית מטוסים צבאיים וחיילים. "זאת סתירה נוספת של קריאותיהם של מדורו ושל רוסיה לאי-התערבות בוונצואלה", נמסר ממחלקת המדינה. בינואר הכיר ממשלו של דונלד טראמפ במנהיג האופוזיציה חואן גוואידו כנשיא הזמני, והחריף את הסנקציות על משטרו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו.

סגן נשיא המפלגה הסוציאליסטית, דיוסדאדו קאבלו, אישר כי רוסיה שלחה שני מטוסים למדינה, אבל לא פירט מדוע או אם הם נשאו חיילים, כפי שדווח. בנאום ששודר בטלוויזיה הרשמית אמר כי המטוסים נחתו במדינה לבקשת "הממשלה הלגיטימית היחידה". ממשלו של מדורו מאשים את וושינגטון בניסיון הפיכה דרך ההכרה בגוואידו, שאותו הוא מכנה "בובה אמריקנית".

מטוס של רוסיה בנמל התעופה סימון בוליבר, קראקס, ונצואלה, 24 במרץ 2019. רויטרס
אחד המטוסים ששלחה רוסיה אל ונצואלה, ראשון/רויטרס

במקביל, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר לעמיתו הרוסי סרגיי לברוב בטלפון כי וושינגטון "לא תעמוד מנגד", אולם לא פירט מה היא תעשה בתגובה לנוכחות הכוחות הרוסיים במדינה. טראמפ אמר פעמים כי "כל האופציות מונחות על השולחן" ביחס למשבר בוונצואלה, אולם בממשל מסתייגים מאוד מהאפשרות להתערבות צבאית במדינה שחוותה קריסה כלכלית דרמטית בשנים האחרונות. רוסיה הזהירה כמה פעמים מאז ההכרה בגוואידו מפני התערבות צבאית אמריקנית בוונצואלה.

דובר של הפיקוד הדרומי בצבא ארצות הברית, האחראי על הכוחות באמריקה הלטינית, אמר כי שליחת הכוחות הרוסיים "פוגעת ישירות בשאיפות הדמוקרטיות של העם בוונצואלה". גם ארגון מדינות אמריקה, הפועל מוושינגטון, אמר כי הנוכחות של אנשי הצבא הרוסים והציוד הצבאי הרוסי "פוגע בריבונות של ונצואלה". בבלומברג דווח כי אנשי הצבא הרוסים הגיעו כדי לתחזק את הציוד שרכשה ונצואלה מרוסיה. במשרד המידע של ממשלת ונצואלה לא הגיבו על הדיווח, שהתבסס על גורמים אנונימיים במשרד.

בחודשים האחרונים הרחיבה וושינגטון את הסנקציות על המשטר בקראקס. ביום שישי הוטלו עיצומים על בנק הפיתוח הממשלתי, "בנדס", במטרה לעצור את זרימת הכספים למדורו. בוושינגטון קראו למנהיגי הצבא של ונצואלה לנטוש את הנשיא, שזוכה לתמיכת רוסה, סין וקובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully