וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות נגד עצמה: יו"ר הארגון העז למתוח ביקורת ופונה ממשרדו

14.4.2019 / 13:57

ההסתדרות פינתה את ארגון העיתונאים ממשרדיו כשברקע יו"ר הארגון איגד את עובדי דבר ראשון, אתר חדשות מבית ההסתדרות שנסגר ועובדיו הוצאו לחופשה. במקביל, היו"ר ערער לעליון על אופן מינוי יושב ראש ההסתדרות. ההסתדרות: "המשרדים נועדו לאגף קשרי חוץ שיפעל נגד ה-BDS"

יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
פינה את ארגון העיתונאים. בר דוד/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

בסיום הליך אישור יו"ר ההסתדרות החדש, ארנון בר דוד, החלו בהסתדרות לנקוט בצעדים נגד ארגון העיתונאים. לאחר שפעל משפטית נגד אופן מינוינ של בר דוד שלא בהליך בחירות כלליות, טען יו''ר הארגון, יאיר טרצ'יצקי, כי מדובר בחיסול חשבונות.

כמו כן, פעלו בארגון העיתונאים לאגד את עובדי אתר החדשות בבעלות ההסתדרות "דבר ראשון" לאחר שהורד מהאוויר בפתאומיות ערב הבחירות. הרקע להורדת האתר הוא טור שכתב העורך הראשי שלו, שי ניב, נגד שר האוצר, משה כחלון ומפלגתו כולנו. בהסתדרות טענו כי העילה להסרת הטור - תכנים שעשויים להשפיע על הבחירות.

בהסתדרות החליטו לערוך בחינה כוללת של אופי האתר ופעילותו לאור זאת שמלכתחילה נועד לעסוק בנושאים חברתיים-כלכליים ולסקר בין היתר התאגדויות חדשות ואיגודי עובדים. בהסתדרות החליטו להוציא את עובדי האתר לחופשה ללא תשלום. עורך האתר הודיע על התפטרות מתפקידו, וטרצ'יצקי הוביל את מהלך איגוד העובדים.

לקריאה נוספת:
"מנגנון ירושה פסול": עתירה נגד מינוי מחליפו של ניסנקורן בהסתדרות
ניסנקורן עזב לכחול לבן - והקמפיין להצלת חיי פועלים בוטל

יאיר טרצ'יצקי י"ור איגוד העיתונאים. באדיבות המצולמים
טרצ'יצקי, יו"ר הארגון/באדיבות המצולמים

אתר "דבר ראשון" הוקם ב-2016 על בסיס עיתון "דבר" ההיסטורי, במימון ישיר של ההסתדרות. האתר מופעל בעיקר על ידי חברי תנועת דרור ישראל.

ביום חמישי אחר הצהריים קיבלו בארגון העיתונאים מכתב מגורם בכיר בהסתדרות שמורה להם לפנות עד היום בעשר בבוקר את כל החדרים של ארגון העיתונאים שאליהם נכנס הארגון לפני כשלושה חודשים. במכתב צוין שהארגון יעבור למשרדיו הישנים, שגודלם הוא מחצית מהמשרדים הנוכחיים ולא יכולים להכיל שישה עובדים. המכתב לא מכיל שום הסבר או נימוק להזזה או לבהילות שבה דורשים לבצע אותה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בניין ההסתדרות בתל אביב. יסמין סויפר
מצוקת חדרים? בניין ההסתדרות בתל אביב/יסמין סויפר

מהלך זה מפתיע ביותר, שכן תפקידה של ההסתדרות היא לאגד עובדים ולמנוע כל סוג של התעמרות כנגד התאגדות, ובעצם הפגיעה של ההסתדרות בארגון העיתונאים בעקבות הניסיון לאגד את עובדי דבר ראשון, יש משום ניסיונות לכאורה של התעמרות כדי לפגוע בהתאגדות. "אין דרך אחרת להתייחס לזה מאשר ניסיון התנכלות בוטה וכוחני", נכתב בעמוד הפייסבוק של ארגון העיתונאים בתגובה למהלך.

לטענת הארגון, מטרת הפינוי "להתנקם בארגון העיתונאים על שמילא את חובתו וגינה בחריפות את ההורדה הפתאומית והשערורייתית של אתר החדשות ההסתדרותי 'דבר ראשון' ולאחר מכן איגד את עובדיו", כתבו.

"בדיוק כמו שעשינו ונעשה בכל כלי תקשורת אחר ולא משנה מי הבעלים שלו. זאת התנכלות שהיא גם על רקע העתירה האישית, שהגיש יו"ר הארגון נגד חילופי יושבי ראש הסתדרות ללא בחירות כלליות, שנמצאת כרגע בערעור בבית המשפט העליון".

עוד נכתב כי "ארגון העיתונאים לא יירתע וימשיך לבצע את תפקידו ולהגן על העיתונאים והעיתונות, ולא משנה מי המו"ל. הניסיון להתנכל לארגון בשל כך הוא התנהלות פסולה שאין לה מקום אצל שום מעסיק, קל וחומר לא בגוף ציבורי חשוב כמו ההסתדרות, שכארגון עובדים הדמוקרטיה אמורה להיות נשמת אפו".

ההסתדרות: "המשרדים מיועדים לפעילות נגד ה-BDS"

מההסתדרות נמסר בתגובה כי "המשרדים שארגון העיתונאים נדרש לפנות, נועדו מלכתחילה לשמש את האגף לקשרים בינלאומיים של ההסתדרות, אשר אמון על כל פעילות הארגון בעולם, עומד בחזית המאבק נגד ה-BDS בזירת האיגודים המקצועיים ומארח באופן תדיר משלחות רשמיות מחו"ל.

"לפני כשלושה חודשים התאפשר לארגון העיתונאים לעשות שימוש במשרדים אלו לנוכח עיכוב לא מתוכנן בכניסתו לתפקיד של מנכ"ל האגף לקשרים בינלאומיים, שהחל עתה בעבודתו.

"יודגש כי בבסיס ההחלטה הארגונית לשינוי משרדים, לא נעוצה שום כוונה לקפח את עובדי ארגון העיתונאים ובוודאי שאין רצון לפגוע בפעילות האיגוד המקצועי שמובילה ההסתדרות באמצעות ארגון העיתונאים, לטובת ציבור העובדים. הטענה שמנסה לקשור בין מעבר המשרדים לבין שיקולים זרים היא טענה מגמתית ומשוללת כל יסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully