וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מכות מדינה | אלימות בבתי הספר

19.4.2019 / 9:44

אלימות בתי ספר
פסח 2019. עיבוד תמונה
אלימות בתי ספר פסח 2019/עיבוד תמונה

האלימות בבתי הספר מדאיגה. בשנה האחרונה הסתדרות המורים קיימה כ-40 השבתות בבתי ספר שונים. השבתות שכללו גני ילדים ובתי ספר יסודי וחטיבות ביניים ברחבי הארץ עקב אירועי אלימות שונים כלפי עובדי ועובדות הוראות גננות מורים ומנהלים שדווחו להסתדרות המורים.

לצד מספר זה היו מקרים נוספים בהם בארגון החליטו לא להשבית את הגנים לאור רגישויות מסוימות. פורום ועדי ההורים היישובים והנהגת ההורים הארצית ערכו לפני שלושה חודשים סקר בקרב ההורים שממפה את תופעת האלימות בבתי הספר כדי להבין מהן התחושות.

84% השיבו כי במוסד בו ילדיהם לומדים יש אלימות, 38% השיבו כי מדובר באלימות בינונית ו-15% השיבו כי מדובר באלימות קשה. 41% מהנשאלים לא מרגישים בטוחים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר ולמוסדות החינוך. 61% השיבו כי מרבית מקרי האלימות הם גם מקרים של אלימות פיזית ומילולית. למקרים אלו ניתן להוסיף את תופעת השיימינג ברשתות החברתיות. למשרד החינוך אין תכנית לאומית בסוגיית האלימות, אלא רק בחינה של מקרים פרטניים.

10 מכות מדינה - פרויקט מיוחד:
תאונות באתרי בנייה
רצח נשים
חצבת

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
אין תכנית עבודה/שרון בוקוב

מנגד, משרד החינוך קידם פעולות לטיפול באלימות של הורים כלפיי עובדי הוראה, ביניהם תיקון לחוק עונשין של מאסר לחמש שנים לתוקף עובד הוראה, הרחבת סמכויות המאבטח, הוצאת צווי הרחקה נגד הורים שפגעו במורה עובד מדינה, מדרג תגובה כלפי תלמידים שהפעילו אלימות כלפי עובדי הוראה וליווי מורים שנפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully