וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מכות מדינה | תאונות באתרי הבנייה

19.4.2018 / 9:05

אתרי בנייה
פסח 2019. עיבוד תמונה
אתרי בנייה פסח 2019/עיבוד תמונה

מספר הפועלים שמתים בתאונות בענף הבנייה והתעשייה הולך וגדל. היה אפשר לחשוב שלאחר מחאה שהביאה לאיום של ההסתדרות על השבתה במשק והסכם "היסטורי" עם האוצר - דברים ישתנו. בפועל מתחילת השנה נהרגו 21 פועלים, מתוכם 11 בענף הבנייה. ב-2018 נהרגו 38 פועלי בניין, ו-37 בשנה שקדמה לה.

אחד הסעיפים החשובים בהסכם שדרש יו"ר ההסתדרות לשעבר אבי ניסנקורן בוטל, כפי שנחשף בוואלה! NEWS וקמפיין של משרד העבודה וההסתדרות למניעה והסברה בנושא - בוטל על ידי ההסתדרות.

סעיפים רבים בהסכם טרם מומשו כמו תקן הפיגומים שצפוי להיכנס לתוקף בשלבים, באתרים שבין 30-8 מטר עד 5-4 קומות בתוך שנה וחצי ובאתרים עד 8 מטרים בתוך שלוש שנים. מעבר לכך, היו אמורים להיות מאוישים 60 תקנים של מפקחי בטיחות - מתוכם נכנסו השבוע שבעה לתפקידם.

10 מכות מדינה - פרויקט מיוחד:
רצח נשים
חצבת
צפיפות בבתי החולים

פועלים בסיכון באתרי בניה
בני ברק. ראובן קסטרו
פועלים מסכנים עצמם באתר בנייה בבני ברק/ראובן קסטרו

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, אמר "שמדובר במהלך מבורך שהוא תולדה של מאבק של הארגונים החברתיים ובראשם הפורום למניעת תאונות עבודה. המצב עד כה, שבו 18 מפקחים אחראים ל-15,000 אתרי בנייה, בלתי נסבל ובעקבותיו שילמו פועלים רבים בדמם. אנו מצפים שעד סיום 2019 יגויסו כ-60 מפקחים למערך האכיפה, ותוגבר האכיפה והענישה נגד קבלנים שמתרשלים בהגנה על בריאות ובטיחות העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully