וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מכות מדינה | שחיתות מקומית

19.4.2019 / 11:00

שחיתות מקומית
פסח 2019. עיבוד תמונה
שחיתות מקומית פסח 2019/עיבוד תמונה

חצי שנה עברה מהבחירות המקומיות. 112 ראשי ערים חדשים נבחרו, והחליפו ראשי ערים ותיקים. לאורך השנים הורשעו 36 ראשי ערים, וגם כיום מכהנים בתפקיד ראשי ערים שעננת שחיתות מרחפת מעל ראשם, בהם ראש עיריית נתניה מרים פיירברג וראש מועצת תמר דב ליטבינוף.

ראשי ערים מכהנים שנחשדו בשחיתות כמו דב צור וז'קי סבאג לא ניצחו את הבחירות והוחלפו במועמדים צעירים עם רוח חדשה ורעננה, שעדיין לא בטוח עד כמה התנהלותם תהיה שונה.

בבחירות האחרונות הציבור מאס בשחיתות בשלטון המקומי וכבר לא קיבל את התופעה כמו בעבר, בין אם זה הסיקור הנרחב לאירועים מסוג זה, דמותו ב"ארץ נהדרת" של ראש עירית רמת הוד וקמפיין של התנועה לאיכות השלטון למיגור השחיתות בשלטון הציבורי. עם זאת עדיין היה ניתן לראות בחצי שנה האחרונות כותרות על מעורבותם של בכירים בעיריות בפלילים.

עוד בוואלה! NEWS:
תאונות באתרי בנייה
רצח נשים
חצבת

תמונות בחירות ת"א- בי"ס תל נורדאו, 30 באוקטובר 2018. אבי כהן
הבחירות המקומיות בתל אביב/אבי כהן

במרץ המליצה המשטרה להעמיד לדין את סגן ראש עיריית תל אביב לשעבר ארנון גלעדי על עבירות שוחד. ארנון גלעדי עדיין מכהן חבר בקואליציה של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, למרות שאסף הראל סגן ראש העיר הכריז בתחילת בחירות כי לא ישב איתו באותה קואליציה.

בגדרה בכירים במועצה נעצרו בחשד שסחטו חבר מועצה אחר, לאחר שצילמו אותו מקיים יחסי מין בבית כנסת. לאחרונה עוד ראש עיר בצפון נחקר - חיים צורי מקרית מוצקין בחשד שניהל מאגר מידע לא חוקי על תושבי העיר וניצל את משאבי העירייה לטובת בחירתו מחדש. כבר בוועדת הבחירות הוגשו תלונות שהוא משתמש בעובדי העירייה לטובת בחירתו.

ייתכן שריענון השורות בקרב ראשי הערים, והמודעות הציבורית לתופעה יפחיתו במספר הנחקרים במשטרה ומגיעים לכתבי אישום. אך אולי ליווי לקוי של משרד הפנים שבראשו עומד שר שבעצמו נמצא תחת המלצה לכתב אישום, ואי מתן סמכויות וכוח למבקרי העירייה הם הבעיה האמיתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully