וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מכות מדינה | אלימות בבתי החולים

19.4.2019 / 9:40

אלימות בתי חולים
פסח 2019. עיבוד תמונה
אלימות בתי חולים פסח 2019/עיבוד תמונה

מטופלת שמכה אחות, חולה שמתנפלת בבעיטות על רופא במיון, בני משפחה ש"סוגרים חשבון" בחניית בית החולים עם מנתח שנאלץ לקבוע את מות יקירתם. שנתיים לאחר שהוצתה למוות האחות טובה קררו על ידי מטופל בקופת החולים בחולון, ולאחר הפגנות והקמת ועדה למיגור האלימות וקידום תקנות שירתיעו אזרחים מתקיפת צוותים רפואיים, המצב רחוק משינוי.

הצוותים מגיעים לעבודתם כדי להציל חיים, אך לא פעם נופלים קורבן לאלימות מצד מטופלים ומשפחותיהם. גם העומסים הכבדים בחדרי המיון והמחלקות משפיעים ישירות על עליית רף המתח, הלחץ והעצבים במחלקות הפנימיות מה שמוביל לא פעם לאלימות. סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן אמר בתגובה כי "תופעת האלימות נגד רופאים וצוותים רפואיים חמורה ופסולה". הוא הבהיר כי "לא יכול להיות שרופא, אחות או איש מנהלה לא יכלו לא יוכל לבצע את תפקידם בגלל אלימות מכל סוג שהיא".

10 מכות מדינה - פרויקט מיוחד:
תאונות באתרי בנייה
רצח נשים
חצבת

שלט 'די לאלימות נגד צוותים רפואיים' בעמדת האחיות במרכז הרפואי רבין, בי"ח בילינסון פתח תקווה. 15 במרץ 2017. טל אנגלנדר
מחאה בבית החולים בלינסון/טל אנגלנדר

גם סגן יו''ר ההסתדרות הרפואית ויו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, מצא קשר בין העומסים, הצפיפות ואלימות בבתי החולים נגד צוותים רפואיים. "לממשלה אחריות ישירה למחסור במיטות, ברופאים ובאחיות, שמובילים לצפיפות ועומס במחלקות ובחדרי המיון, ודוחקים גם אנשים נורמטיביים לאלימות", הוא טוען.

יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' ציון חגי, כינה את האלימות "זירת פיגוע של ממש. המצב במיונים בלתי נסבל. מדובר בעומסים בלתי רגילים וצוותים מצומצמים נותנים שירות תחת לחץ".

ההסתדרות הרפואית יזמה הצעת חוק להחמרת ענישה כלפי תוקפי צוותים רפואיים, שהוגשה על ידי ח"כ מירב בן ארי (כולנו) ואיציק שמולי (העבודה) ועברה בקריאה ראשונה. לפיה, רף הענישה יעלה משלוש לחמש שנים. בימים הקרובים צפוי הארגון גם להוציא לדרך תכנית למיגור התופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully