וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: נער בן 15 נורה למוות בעימותים בגבול רצועת עזה

יפעת רוזנברג ואמיר בוחבוט

12.4.2019 / 20:00

יותר מ-6,000 מפגינים התאספו במוקדים שונים לאורך הגבול והתעמתו עם כוחות צה"ל. המפגינים השליכו מטענים, יידו אבנים ואף הבעירו צמיגים. כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות

צילום: רויטרס: עריכה: ניב מעוז

נער בן 15 נורה למוות במהלך עימותים עם כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה - כך דיווח הערב (שישי) משרד הבריאות הפלסטיני. על פי הדיווחים, 66 בני אדם נוספים נפצעו ופונו לבתי החולים ברצועה. מדובר צה''ל נמסר כי נעצר חשוד סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. על החשוד לא נתפס נשק והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

החל משעות אחר הצהריים התכנסו למעלה מ-6,000 מפגינים בכמה מוקדים שונים לאורך הגבול. במסגרת ההפגנות שהתקיימו השבוע בסימן "לא לנורמליזציה עם ישראל", המפגינים הבעירו צמיגים, השליכו מטענים ואף יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל. כמו כן המפגינים תלו דגלי פלסטין לאורך גדר ההפרדה.

עוד בוואלה! NEWS:
איתות לחזרה לשגרה: ישראל הגדילה את מרחב הדיג ברצועת עזה
ברקע המגעים מול חמאס: אלפי מפגינים בגבול רצועת עזה
בדרך להסכם רגיעה? צה"ל החל בדילול כוחותיו באוגדת עזה

צעדת המיליון, 30 במרץ 2019. AP
גבול רצועת עזה/AP

העימותים בגבול הרצועה מתרחשים על רקע המגעים בין ישראל וחמאס להסדרת רגיעה ברצועה. במסגרת אותם מגעים, ישראל הודיעה לפני כשבועיים על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה מ-12 מיילים (22 קילומטרים) ל-15 מיילים ימיים (28 קילומטרים). בהודעה של מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטרית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת".

למרות זאת, בשבוע שעבר אמר מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר כי "אם תיכפה מלחמה על חמאס, ישראל תפנה גם את תל אביב". עוד אמר סינוואר כי "הצלחנו לרשום הישגים למרות המצב הסבוך ולשים את סוגיית הסרת המצור על ראש סדר היום והכרחנו את העולם למצוא פתרונות". לדבריו, הוא מתחייב "שהכיבוש יפנה לא רק את היישובים בעוטף עזה, ולא רק את אשדוד, אשקלון והנגב".

עוד באותו נושא

במקביל למאמצי מצרים: חמאס בהיערכות שיא לצעדת המיליון בעזה

לכתבה המלאה
הפגנות יום שישי בגבול רתועת עזה 5 באפריל 2019. סוכנות קודס, אתר רשמי
הפרות סדר בגדר המערכת, שבוע שעבר/אתר רשמי, סוכנות קודס

בעימותים שהתקיימו בשבוע שעבר בגבול עזה מפגין פלסטיני נפצע באורח אנוש בצפון הרצועה. כמו כן, כ-83 מפגינים נפצעו בדרגות שונות, חלקם מאש חיה. על פי ההערכות, בהפגנות משתתפים יותר מ-10,000 פלסטינים.


(עדכון ראשון: 18:00)

צעדת המיליון, 30 במרץ 2019. AP
פלסטיניות בצעדת המיליון/AP
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully