וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי מול גנדי: הבחירות בהודו יצאו לדרך עם 900 מיליון מצביעים

11.4.2019 / 10:47

ראש הממשלה צפוי להבטיח כהונה שנייה בזכות המדיניות שלו נגד פקיסטן, ואילו האופוזיציה מקווה למהפך בזכות המשבר הכלכלי. רק בעוד חודש וחצי יפורסמו התוצאות, שייאספו ממיליון קלפיות בתום שבעה סיבובים. "המשחק בידיים שלנו עכשיו"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

השלב הראשון בבחירות הענק בהודו נפתחו היום (חמישי) ותורים ארוכים נרשמו מחוץ לקלפיות שבהן יידרשו המצביעים להכריע אם לתת לראש הממשלה נרנדרה מודי כהונה שנייה. מולו ניצב מנהיג האופוזיציה רהול גנדי, נצר לשושלת הפוליטית שהצמיחה ראשי ממשלה רבים במדינת הענק.

ההצבעה בסיבוב הראשון, מתוך שבעה, נערכת ב-91 מחוזות בחירה ב-20 מדינות מחוז. בסך הכול, כ-900 מיליון איש מתוך 1.3 מיליארד אזרחי הודו בעלי זכות בחירה, מה שהופך את המדינה לדמוקרטיה הגדולה ביותר בעולם. השלב האחרון ייערך ב-19 במאי, והתוצאות יפורסמו ארבעה ימים לאחר מכן. 543 מתוך 545 המושבים בבית התחתון עומדים לבחירה, והשניים הנוספים נבחרים על ידי הנשיא. כמיליון קלפיות פזורות במדינה, ואליהן יגיעו הבוחרים בכלי רכב, כלי שיט ואפילו במקרים מסוימים על פילים.

הקואליציה של מודי, BJP, צפויה לנצח למרות חוסר שביעות הרצון מהמצב הכלכלי בשל האבטלה הגואה והתפוקה החקלאית הנמוכה מאזורי הכפר, שבהם חיים כשני שלישים מהתושבים. ראש הממשלה אמר הבוקר כי הלך הרוח הוא עם הברית הדמוקרטית הלאומית (NDA) שלו, שבה ה-BJP היא השותפה הבכירה. "מטרתה של NDA היא פיתוח, עוד פיתוח ופיתוח כללי", אמר.

עוד באותו נושא:
נאס"א: הניסוי של הודו מאיים על תחנת החלל הבינלאומית
אין כמו משבר ביטחוני לפני הבחירות: החשש מעימות גרעיני מחזק את מודי
"הללו את המולדת": חברת התעופה הלאומית של הודו בפרץ פטריוטיות

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי במהלך עצרת תמיכה בגוג'ראט 10 באפריל 2019. רויטרס
הקו הלאומני הצליח. מודי בעצרת בחירות, אתמול/רויטרס

לפי הסקרים, התמיכה במודי התחזקה בזכות הקו התקיף שנקט במהלך העימות האווירי עם השכנה פקיסטן, בעקבות פיגוע קטלני בחבל קשמיר, שבו נהרגו כ-40 שוטרים בפברואר. גם בימים האחרונים נרשמו כמה תקריות ביטחוניות ברחבי המדינה, כולל במחוז בעל הרוב המוסלמי שאותו תובעת לעצמה גם פקיסטן, שכמו הודו מחזיקה בארסנל גרעיני. האבטחה בקשמיר תוגברה, על רקע קריאות הבדלנים להחרים את הבחירות.

מפלגת הקונגרס, הגדולה ביותר באופוזיציה, מחפשת תמיכה בקרב מפלגות מחוזיות כדי לגבור על מודי, וניצלה את המצב הכלכלי כדי לקבל את השליטה על שלוש מדינות חקלאיות מידי ה- BJPבדצמבר תוך הבטחות להטבות כלכליות עבור החקלאים.

"הצביעו עבור הקונגרס, הצביעו עבורכם", כתבה המפלגה בחשבון הטוויטר שלה, כשהיא מבטיחה ליצור משרות נוספות ו"אהבה במקום שנאה". עם זאת, גל הלאומנות שחווה המדינה בשל המתיחות המחודשת עם פקיסטן חיזקה את מודי בן ה-68.

"הוא משפר את עמדתה של הודו בעולם ונוקם באויבי המדינה" אמר סצ'ין טייאגי, בעל חנות למכירת טלפונים סלולריים בן 38, בסמוך לקלפי במדינת אוטר פרדאש, ששולחת את רוב המחוקקים לבית התחתון.

ג'ילס ורניירס, פרופסור למדעי המדינה מאוניברסיטת אשוקה הסמוכה לניו דלהי, אמר כי הקונגרס יתקשה לסגור את הפער ממודי. "האופוזיציה נותרה מפוצלת מאוד", אמר.

עוד באותו נושא

עם סירות ופילים: איך מארגנים בחירות במדינה עם 1.3 מיליארד איש

לכתבה המלאה
המתנה להצבעה בבחירות לראשות ממשלת הודו מחוץ לקלפי במערב בנגל 11 באפריל 2019. רויטרס
תור לקלפי במערב בנגל/רויטרס

ממוצע של ארבעה סקרים אחרונים הראה כי ה-BJP בדרך לגרוף 273 מתוך 545 המושבים, הרבה פחות מהרוב של הממשלה ב-2014, עם 330 מושבים, כשרק לבדה היו 282 מושבים - רוב של מפלגה אחת לראשונה זה כמה עשורים. מפלגת הקונגרס, לעומת זאת, ניצחה 44 מושבים בלבד בבחירות הקודמות. היא מקווה להגדיל משמעותית את כוחה כדי למשוך מפלגות אזוריות ולהקים ממשלה חדשה אחרי הבחירות לאור האכזבה מהדשדוש הכלכלי.

אנימה שיקלה, בת 61 ממדינת אסאם שבצפון-מזרח הודו, אמרה כי היא נרגשת להשתתף בתרגיל הדמוקרטי הגדול ביותר בעולם. "לא פספסתי בכל חיי הצבעה אחת", אמרה. "זאת הפעם היחידה שבה אנחנו יכולים לעשות משהו. המשחק בידיים שלנו עכשיו".

המתנה להצבעה בבחירות לראשות ממשלת הודו מחוץ לקלפי בבראהמאפוטרה 11 באפריל 2019. רויטרס
בחירות בשבעה סיבובים. תור לקלפי בבראהמאפוטרה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully