וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת תיירות המרפא: הפרקליטות סגרה את התיק נגד המנתחים מאיכילוב

הרופאים נחשדו כי קיבלו עשרות אלפי שקלים מתיירי מרפא, שהגיעו לישראל כדי לעבור ניתוחים, ובתמורה דאגו כי הם אלו שינתחו אותם בפועל. לאחר שימוע לקראת כתב אישום, קבעה הפרקליטות כי יש לסגור את התיק בגלל שחסרה הוכחה חותכת לכך שהתשלום ניתן בעבור הבטחת זהות המנתח

באדיבות "עובדה" - שידורי קשת
תמונה מפוצלת. מתוך אתר: המרכז הרפואי ת"א על שם סוראסקי., עיבוד תמונה
שלושת הרופאים/עיבוד תמונה, מתוך אתר: המרכז הרפואי ת"א על שם סוראסקי.

חמש שנים לאחר שנחשפה פרשת "תיירות המרפא" הודיעה הבוקר (רביעי) פרקליטות מחוז תל אביב לפרופ' שלמה קונסטנטיני, פרופ' צביקה רם וד"ר יוסף פז, רופאים בכירים מבית החולים איכילוב, כי לאחר הליך שימוע החליטה הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגדם בחשד לשוחד.

שלשות הרופאים נחשדו כי במהלך 2011-2013 דרשו וקיבלו עשרות אלפי שקלים מ"תיירי מרפא", שהגיעו לישראל כדי לעבור ניתוחים, ובתמורה דאגו כי הם עצמם יהיו אלו שינתחו אותם בפועל, בבית החולים איכילוב. הדבר בוצע כביכול בניגוד לנהלים הנהוגים באיכילוב ובשאר בתי החולים הציבוריים בישראל, שאוסרים על קבלת שכר בתמורה להבטחת זהות המנתח.

על פי הודעת משרד המשפטים, במהלך החקירה נגבו עשרות עדויות ונתפסו אלפי מסמכים, ובאפריל 2016 הועבר התיק לפרקליטות מחוז תל אביב. לאחר בחינת החומרים החליטו בפרקליטות להעמיד את השלושה לדין באשמת שוחד, בכפוף לשימוע.

אלא שאז השתנתה התמונה. בפרקליטות ציינו כי לאור הטענות שהועלו בשימוע, וכן לאור ראיות חדשות שהציגו סנגוריהם של הרופאים, סברו כי לא יצליחו להוכיח שהתשלום ניתן בעבור הבטחת זהות המנתח - והחליטו לסגור את התיק. "הפרקליטות שוכנעה כי לא ניתן יהיה לשלול את טענת ההגנה, כי מכלול הראיות - ובכללן הראיות החדשות שנוספו בשימוע - עשוי ללמד, כי הרופאים החשודים קיבלו תשלום באופן פרטי בעד ליווי ויעוץ רפואי נוסף, לתיירי המרפא, זאת שלא בזיקה לתפקידם הציבורי", נכתב בהודעת הפרקליטות.

לקריאה נוספת:
טראמפ: "ניצחונו של נתניהו בבחירות הוא סימן טוב לשלום"
קמפיינים אנמיים ופירוק השותפות: כך הפסידו המפלגות הערביות בבחירות
תוצאות אמת: שוויון 35 מנדטים לליכוד וכחול לבן, יתרון לגוש הימין

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
בית החולים איכילוב/ראובן קסטרו

עוד הוסיפו בפרקליטות כי במסגרת ההחלטה נלקח בחשבון גם מצב בו "רשויות המדינה נמנעו משך שנים רבות מאסדרת תחום תיירות המרפא, באופן שיצר עמימות באשר לגבולות האסור והמותר בתקופה הרלוונטית לחשדות".

הפרשה נחשפה לראשונה בתוכנית התחקירים "עובדה" בשנת 2013, אז תועדו לעיני המצלמות הנסתרות שלושת המנתחים כשהם דורשים אלפי דולרים "מתחת לשולחן", בעבור טיפול בחולים זרים. הכסף, על פי התחקיר, היה אמור להיכנס לקופה הציבורית במסגרת שירות "תיירות מרפא" שקיים בבית החולים.

פרקליטיו של פרופ' רם, עוה"ד נבות תל-צור, יהושע למברגר וליה גוני הביעו סיפוק רב מסגירת התיק ובירכו על החלטת הפרקליטות. לדברי הפרקליטים, "הליך השימוע נוהל על ידי הפרקליטות בהגינות ובאופן מקצועי ביותר וההחלטה על סגירת התיק בעקבות הליך השימוע, יש בה משום תרומה משמעותית לחיזוק אמון הציבור בהליכי השימוע".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב תל אביב והנהלת המרכז הרפואי בירכו על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק בעניינם של הרופאים פרופ' צביקה רם, פרופ' שלומי קונסנטיני וד"ר יוסי פז. פרופ' גמזו אמר כי "מדובר ברופאים מצוינים, בעלי שם עולמי שמקדישים את חייהם לרפואה הציבורית. האמנו ותמכנו בהם לאורך כל הדרך ואני שמח בהחלטה זו שמאפשרת להם להמשיך להעניק את הטיפול המצוין לכלל המטופלים במדינת ישראל". פרופ' גמזו הדגיש כי "מדינת ישראל הבינה את הצורך בענף התיירות הרפואית בישראל והסדירה אותו רק במהלך השנה האחרונה לטובת הרפואה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully