וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס החדש שישדרג את יכולת התקיפה של ישראל ב"יעדים רחוקים"

7.4.2019 / 17:18

פרסום ראשון: מערכת הביטחון תגיש בקשה בימים הקרובים לרכוש את מטוס התדלוק המתקדם של ארה"ב מסוג בואינג KC-46. כלי הטיס ישדרג באופן דרמטי את יכולות התקיפה של צה"ל, בדגש על פעילות בזירות כמו איראן. במקביל, משרד הביטחון פועל לייצור חלק מהמטוס בישראל

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של בואינג, עריכה: גדי וינסטוק

משרד הביטחון יעביר בימים הקרובים לממשל האמריקני בקשה לרכש מטוסי תדלוק מסוג KC-46 של חברת "בואינג", שתוביל לעליית שלב משמעותית בתהליך בחינת ושדרוג מערך המתדלקים בחיל האוויר הישראלי. בתחילת ההליך בחנו בצה"ל שתי הצעות: הראשונה של התעשייה האווירית שהתכוונה לרכוש מטוס ולהסב אותו לצורכי תדלוק, ואילו השנייה של חברת בואינג, הכוללת את מטוס התדלוק העתידי של חיל האוויר האמריקני מסוג KC-46, שיתרונותיו הכריעו את הכף.

לפי הערכות גורמים ביטחוניים, רכש מטוס התדלוק המתקדם ביותר של ארצות הברית ישדרג באופן דרמטי את יכולות התקיפה של צה"ל, בדגש על מעגלים רחוקים כמו איראן.

עוד בוואלה! NEWS
הרשות הפלסטינית: אם נתניהו יספח את הגדה - הוא יהיה בבעיה
זנדברג לוואלה! NEWS: הפגישה עם אבו מאזן - חלק מהאידיאולוגיה של מרצ
בניגוד לעדויות השוטרים: קטין זוכה מתקיפה בזכות הצילומים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטוס התדלוק והתובלה מדגם KC-46 מבוסס על מטוס נוסעים מדגם 767 וביכולתו לתדלק שלושה מטוסים במקביל. הוא עמיד בפני התקפות כימיות וביולוגיות, כשיר לפעול בתנאי מזג אוויר קשים ומסוגל לשאת עשרות נוסעים ומטען נוסף, כולל מערכות מתקדמות לשימושים מבצעיים. כל זאת בזמן שהייה של יותר מעשר שעות באוויר. מבנה המטוס מאפשר להשתמש בתא המטען לצרכים שונים, בהם נשיאת 94 טון דלק, או לחילופין לצמצם את היקף הדלק ולשאת מטען כבד.

לפי הערכות מומחים, עלותו נאמדת ב-200 מיליון דולר ועלות הפיתוח המשוערת היא 44 מיליארד דולר. עד כה רכש חיל האוויר של צבא ארצות הברית 179 מטוסים מסוג זה.

עוד באותו נושא

עמיד להתקפות כימיות: חיל האוויר עומד לקבל את מטוס החלומות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זמן שהייה של יותר מעשר שעות באוויר. KC-46/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההשערות, אספקת המטוס הראשון תתבצע תוך שלוש-ארבע שנים מרגע החתימה על הסכם הרכישה. אולם באישור הממשל האמריקני, ייתכן וניתן יהיה לשלב את ההזמנות הישראליות בפס הייצור עבור הצבא האמריקני ולהקדים את לוחות הזמנים. לאור המחיר, במערכת הביטחון ובדרג המדיני היססו בתחילת התהליך אם לרכוש את המטוס. בשל כך הוחלט לנסות ולשלב במשא ומתן בקשות לייצור כמה מחלקיו בישראל. בכך מתכוונים במשרד הביטחון לאזן בין ההוצאה מתקציב הסיוע האמריקני השנתי לבין ההכנסה ישראלית עתידית מייצור מקומי.

לאחרונה החל שילוב מעניין בין חברת "לוקהיד מרטין" לחברת "איירבאס" בנושא מטוסי התדלוק. משלחת מטעם האחרונה ביקרה בישראל ואף הציגה את נתוני מטוס התדלוק שלהם בפני נציגי משרד הביטחון וחיל האוויר. אולם גורמי ביטחון מסרו לוואלה! NEWS כי "חברת איירבאס פנתה למשרד הביטחון, אך הובהר להם כי עד שהמטוס לא יהיה בשימוש חיל האוויר האמריקני לא ניתן יהיה לרכוש אותו בכספי סיוע".

מטוס בואינג KC 46 של חיל האוויר האמריקאי. ויקיפדיה, אתר רשמי
עלותו נאמדת ב-200 מיליון דולר. KC-46/אתר רשמי, ויקיפדיה

ממערכת הביטחון נמסר בתגובה כי "צה"ל ומשרד הביטחון נערכים להחלפת מטוסי התדלוק של חיל האוויר. בימים אלה מפרסמת משלחת הרכש של משרד הביטחון בארצות הברית בקשה לרכש מהממשל האמריקני של מטוס התדלוק שנמצא בשימוש חיל האוויר האמריקני מדגם KC-46. במקביל, משרד הביטחון פועל מול יצרנית המטוס להעברת נתחי עבודה לתעשיות הישראליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully