וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעדויות השוטרים: קטין זוכה מתקיפה בזכות הצילומים

הנער הואשם כי סירב למעצר ותקף שוטרים בעיר העתיקה בירושלים, אך התיעוד סתר חלק מפרטי האישום והשופט קיבל את גרסתו. "השתלשלות הדברים אינה חפה מביקורת. ישנה תחושה לא נוחה של בית המשפט" , ציין השופט. לגבי שני נערים נוספים קבע כי ביצעו את העבירות

עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בירושלים זיכה נער בן 16 שהואשם בתקיפת שוטר ובהתפרעות בעיר העתיקה בעקבות סרטון שסתר את העדויות. השופט קיבל לחלוטין את גרסתו של הנאשם. לגבי שני הנערים האחרים שהואשמו באותו תיק, קבע בית המשפט לפני כחודש כי הם ביצעו את העבירות.

על פי כתב האישום, כ-15 נערים, בהם שלושת הנאשמים, הגיעו ביוני 2016 למתחם קבר דוד כדי למנוע תהלוכה של העדה היוונית במקום. הם התיישבו על מדרגות בכניסה לאחד המבנים כדי לחסום את המעבר וסירבו להתפנות לבקשת השוטרים שהודיעו להם כי מדובר בהתקהלות אסורה. בעקבות זאת, החלו לפנות אותם מהמקום בכוח.

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה ימים לבחירות: המפלגות בקמפיינים של הרגע האחרון
דיווח פלסטיני: האסירים הביטחוניים החלו בשביתת הרעב בבתי הכלא
השיטפונות באיראן מחריפים: "על הנשים והילדים לעזוב"

בן 15 זוכה מתקיפה כי מצלמות אבטחה סתרו את עדויות השוטרים בבית המשפט. צילום מסך
פינוי בכוח של אחד הנערים/צילום מסך

השלושה הואשמו כי התנגדו למעצר, קיללו ותקפו את השוטרים. בין היתר נכתב בכתב האישום כי קראו לעבר השוטרים "נאצים, אתם יותר גרועים מהנאצים, מה אתם שונים מהם?" וכן איימו לנקום בהם. "אל תדאגו אני אתנקם בכם", אמר אחד מהם לפי כתב האישום, ואחר אמר לאחד השוטרים: "אני אשרוף אותך". לאחר מכן, תועדו חלק מהנערים מנסים לחזור למקום.

אולם במהלך הדיונים, תיעוד מהאירוע סתר את פרטי כתב האישום. הנער שזוכה לבסוף, נראה בסרטון קם מהמדרגות לבקשת השוטרים ומתפנה בעצמו. כתב האישום תוקן בהתאם אך יוחסו לו עדיין עבירות של תקיפת שוטרים, התפרעות והתנגדות למעצר.

שלושת הנאשמים הכחישו את העבירות המיוחסות להם והשופט שמעון לייבו קבע כי שניים מהם ביצעו את המעשים. עם זאת, קיבל השופט את גרסתו של הנער וציין כי הוא "נותן אמון מלא" בדבריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בן 15 זוכה מתקיפה כי מצלמות אבטחה סתרו את עדויות השוטרים בבית המשפט. צילום מסך
הנער מתפנה מהמדרגות/צילום מסך

"חומר ראייתי שהוגש בשלב מאוחר יותר, ולא היה בחומר המקורי ולאורו שונה כתב האישום, שופך אור חדש על האירוע ומתאר תמונת מצב שונה מזו שציירו עדי התביעה", כתב לייבו בהחלטתו. "מדובר בתחושה לא נוחה של בית המשפט שכן לפיה לולא מצא סרטון שהיה ברור שהיה קיים לפי העדויות, המאשימה הייתה ממשיכה לעמוד על דעתה על סמך עדויות כתובות מטעמה ודבר זה אומר דרשני".

בין היתר נטען בעדויות המשטרה כי הנער נעצר משום שהיה "דומיננטי" במחאה, אך השופט הטיל בכך ספק. "ההתנהלות המוקדמת של הנאשם שיצא מהמקום בחדר מהמדרגות יש בה כדי להשליך על התנהלות סופית, במיוחד שדברים אלו עולים מהסרטון ממילא משליכים על קטעים שלא הוסרטו", נכתב בהחלטה.

עוד הוסיף השופט כי "מעבר לכך לא רואים דחיפות, לא רואים קללות שלו ולא ברור למה שההתנהגות שלו תשתנה רגעים ספורים לאחר מכן. הטענה כאילו התנגד למעצר והתנגד לשוטרים לא עולה מהסרטון". כמו כן, מתח השופט ביקורת על התנהלותה המדינה וכתב כי "השתלשלות הדברים בתיק אינה חפה מביקורת".

בן 15 זוכה מתקיפה כי מצלמות אבטחה סתרו את עדויות השוטרים בבית המשפט. צילום מסך
צילום מסך מתוך מצלמות שתעדו את האירוע/צילום מסך

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, שייצג את הקטין שזוכה, אמר כי זה "עוד תוצר של הגשת כתב אישום תוך התנהלות רשלנית מצד הפרקליטות. כתב האישום הוגש בחופזה בצמוד למועד ההתיישנות תוך התעלמות מראיות שלא הושגו". לדבריו, "בהמשך, לאחר התעקשות ההגנה, אותר סרטון אשר תוכנו סותר באופן ברור את עדותם של שוטרים שבעצם שקרו בדוחות כתובים ובעדות בעל פה. למרות הממצא המרעיש הפרקליטות המשיכה בהליכים, מה שהוביל לזיכויו המוחלט של הנאשם הקטין מכל אשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully