וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטפונות באיראן מחריפים: "על הנשים והילדים לעזוב"

6.4.2019 / 16:19

70 בני אדם נהרגו עד כה בשיטפונות החמורים ביותר במדינה זה שבעה עשורים. הרשויות החלו בפינוי המוני של עיירות וכפרים בדרום מערב המדינה, ומעבר הגבול עם עיראק נסגר לתנועת אזרחים וסחורות מחשש להצפות. לפי תחזיות מזג האוויר, הגשם צפוי להיפסק באזור רק ביום שני

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

איראן החלה בפינוי המוני של עיירות וכפרים בדרום מערב המדינה, לאחר שהמשך הגשמים מאיים על שובם של השיטפונות שהספיקו כבר לגבות את חייהם של 70 תושבים. תושבים רבים של סוסנגרד, עיר בת 50 אלף תושבים, והכפרים הסובבים אותה פונו, כך דווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית באיראן. בשבוע האחרון פקדו שיטפונות עוצמתיים את מחוז חוזיסטן העשיר בנפט.

"צו פינוי הוצא לאזורים המועדים לשיטפון, ואנו קוראים לנשים ולילדים להתפנות במהירות", קרא המושל המקומי ברשת הטלוויזיה הממלכתית. עם זאת, גברים ובני נוער התבקשו להישאר ולסייע בבניית מחסומים וקירות כדי למנוע את התפשטות השיטפונות.

לקריאה נוספת בנושא
איראן מאשימה את ארה"ב בנזקי השיטפונות: "מטילה עלינו טרור כלכלי"
עשרות כפרים מפונים: מניין ההרוגים בשיטפונות באיראן עלה ל-45
איראן: לפחות 11 מתו ועוד עשרות נפצעו בשיטפונות בדרום המדינה

הצפות במחוז ח'וזסתאן באיראן 6 באפריל 2019. רויטרס
קריאה לנשים ולילדים להתפנות במהירות. מחוז חוזסתאן שבאיראן, היום/רויטרס

לדברי גורם בשלטון המקומי, הזרימה בנהר קארקק התחזקה באופן משמעותי והביאה את הסכר הגדול באזור לסכנת קריסה. "היינו חייבים לפתוח מעט את הסכר כדי לשחרר את הלחץ", אמר המושל המחוזי והוסיף כי אלו הם השיטפונות החמורים ביותר זה 70 שנה. מעבר הגבול עם עיראק נסגר לתנועת אזרחים וסחורות מחשש לשיטפונות שצפויים להציף את המקום.

לפי תחזיות מזג האוויר, הגשם צפוי להיפסק באזור רק ביום שני, ובמחוז הסמוך צפויים להתפנות כפרים נוספים מחשש לפגיעת מפולות בוץ. לפחות 1,900 ערים וכפרים נפגעו בשיטפונות החוזרים שהחלו בחודש שעבר. ארגוני ההצלה והחירום במדינה מתקשים לסייע ל-86 אלף האזרחים שפונו עד כה מבתיהם. הממשלה הבטיחה פיצוי מלא לתושבים ולחקלאים הגרים במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הצפות במחוז ח'וזסתאן באיראן 6 באפריל 2019. רויטרס
לפחות 1,900 ערים וכפרים נפגעו בשיטפונות. מחוז חוזסתאן שבאיראן, היום/רויטרס

איראן נמצאת בגירעון תקציבי חמור לאחר הסנקציות שהטילה ארצות הברית ומתנגדי הנשיא חסן רוחאני תקפו אותו על אופן ניהול המשבר. באיראן האשימו השבוע את ארצות הברית באחריות לסיוע הלקוי שקיבלו התושבים.

הצפות במחוז ח'וזסתאן באיראן 6 באפריל 2019. רויטרס
מחוז חוזסתאן שבאיראן, היום/רויטרס
הצפות במחוז ח'וזסתאן באיראן 6 באפריל 2019. רויטרס
מחוז חוזסתאן שבאיראן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully