וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית: אם נתניהו יספח את הגדה - הוא יהיה בבעיה

שר החוץ הפלסטיני אמר כי ראש הממשלה מנסה למשוך את קולות הימין הקיצוני לקראת הבחירות, בעקבות דבריו על סיפוח התנחלויות. גם בטורקיה זועמים: האם הדמוקרטיות המערביות יפעלו נגד הכיבוש? שיתביישו

שר החוץ הפלסטיני אמר כי נתניהו מנסה למשוך את קולות הימין הקיצוני לקראת הבחירות, בעקבות דבריו על סיפוח התנחלויות/צילום: רויטרס

שר החוץ הפלסטיני, ריאד מלכי, אמר היום (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יעמוד בפני "בעיה ממשית" אם יקיים את הבטחת הבחירות שלו בעניין סיפוח היישובים היהודיים ביהודה ושומרון. מלכי, שדיבר בשולי הפורום הכלכלי העולמי בירדן, הוסיף כי הפלסטינים יתנגדו למדיניות כזו אם תתבצע. לדבריו, נתניהו עושה זאת כדי למשוך קולות מהימין הקיצוני.

נתניהו אמר את הדברים אתמול, שלושה ימים בלבד לפני הבחירות כדי למשוך קולות ממפלגות הימין הקטנות יותר. סיפוחן של ההתנחלויות עשוי לנעוץ את המסמר האחרון בארון של המשא ומתן עם הפלסטינים ורעיון שתי המדינות. הפלסטינים שוללים את חידוש השיחות עם ישראל בתיווך ארצות הברית מאז החלטת ממשל טראמפ להעביר את השגרירות בישראל אל ירושלים. וושינגטון צפויה לפרסם את תכנית השלום שלה אחרי הבחירות, אך הפלסטינים דוחים אותה עוד לפני פרסומה.

לקריאה נוספת:
ארדואן השווה בין יאיר נתניהו למחבל מניו זילנד: חלק מרשת אסלאמופובית
ארדואן נפגש עם ח"כים ערבים: "מעריך את פועלכם בכנסת"

נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במהלך פסגת הליגה הערבית בתוניסיה 31 במרץ 2019. רויטרס
מחרים את התכנית האמריקנית. אבו מאזן בפסגת הליגה הערבית, בחודש שעבר/רויטרס

גם טורקיה גינתה את דבריו של נתניהו. שר החוץ שלה, מבלוט צ'בושואלו, אמר כי הצהרותיו של נתניהו הן "אמירות חסרות אחריות". "הגדה המערבית היא בגדר שטח פלסטיני שנכבש על ידי ישראל תוך הפרה של החוק הבינלאומי", אמר שר החוץ. "הצהרתו הבלתי אחראית של ראש הממשלה כדי להשיג מצביעים לפני הבחירות לא יכולה לשנות את העובדה הזאת ולא תשנה אותה", אמר השר.

טורקיה וישראל מרבות להחליף מהלומות מילוליות בשנים האחרונים, חרף הסכם הפיוס מ-2016 שאמור היה לסיים את הנתק שהחל אחרי משט המרמרה ב-2010. בחודש שעבר כינה נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן את נתניהו "דיקטטור", אחרי שנתניהו הטיח בו שהוא "רודן" ו"בדיחה".

איברהים קאלין, יועצו של הנשיא, אמר כי "זאת דוגמה נוספת לדרך שבה נתניהו מנצל את הפוליטיקה כדי להצדיק את הכיבוש ואת הפגיעה בפתרון שתי המדינות". לדבריו, שנכתבו בטוויטר, "אם הוא ייבחר מחדש, האם יהיה זה ניצחון 'הדמוקרטיה' או הכיבוש? האם הדמוקרטיות המערביות יפעלו או שהן ימשיכו בפיוס שהן? שיתביישו כולן!".

(עדכון ראשון: 13:28)

עוד באותו נושא

ארדואן: "נתניהו רוצח ילדים"; רה"מ: "דיקטטור שמשליך מתנגדים לכלא"

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת באנקרה, 1 באפריל 2019. רויטרס
"אמירות חסרות אחריות", נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully