וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברלינאים נמאס ממחירי הדירות הגבוהים: "לא רוצים את חברות הנדל"ן"

7.4.2019 / 16:43

בירת גרמניה עוברת שינוי באופיה בשנים האחרונות, עם כניסתן של בעלי קרקעות גדולים. אלפים צעדו בדרישה להפקיע מאות אלפי דירות והם עשויים לכפות זאת על העירייה בהצבעה על הנושא. העלות - עשרות מיליארדי אירו

עריכה: ניב מעוז

אלפים מתושבי ברלין יצאו אתמול (שבת) לרחובות העיר במחאה על העלייה בשכר הדירה ולדרוש את הפקעתן של יותר מ-200 אלף דירות שנמכרו לבעלי קרקעות פרטיים, שעל פי המוחים, אחראים על השינוי באופי העיר. פעילים החלו לאסוף חתימות כדי לחייב את מועצת העיר לקיים משאל על הפקעת רכוש מכל בעל נכסים שיש ברשותו יותר מ-3,000 דירות. לפי הסקרים, ההצעה הזו צפויה לעבור ולכפות על העיר הוצאה של מיליארדי אירו ברכישת אדמות פרטיות בחזרה.

המפגינים צעדו במרכז העיר, כשהם מחזיקים בכריש גדול מקרטון ונושאים שלטים נגד "כרישי ההשכרות והספקולנטים". "במשך שנים היה לנו ניסיון מר עם חברות הנדל"ן, ואנחנו יודעים שהן משרתות את בעלי המניות ולא את הדיירים. אנחנו לא רוצים אותן יותר בעיר שלנו", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס רוזבה טאהרי, מיוזמי ההפגנה.

במשך עשורים, מאז איחוד העיר בשנת 1990, הפכה ברלין מרכז לאמנים, מוזיקאים וסטודנטים שמצאו את החיים בה זולים משמעותית מערים אחרות בברלין. 85% מתושבי ברלין שוכרים את הדירה שלהם ולא מחזיקים בה.

עוד ידיעות מהעולם:
זה היה סוריאליסטי לחלוטין: לרוץ מרתון בבירת קוריאה הצפונית
איראן: ארה"ב תתחרט אם תגדיר את משמרות המהפכה ארגון טרור
בלי נייר אין עיתון: קובה סובלת ממשבר דפוס חמור

הפגנה בברלין נגד העלאת מכירי השכירות , 6 באפריל 2019. רויטרס
85% מתושבי העיר שוכרים דירה. ההפגנה בברלין, אתמול/רויטרס

עם זאת, בעשור האחרון השפעתם של כ-40 אלף איש שפוקדים את העיר בשנה הורגשה היטב, ושכר הדירה הכפיל את עצמו ואף יותר, כך לפי מחקרים שפורסמו. נכון לעכשיו העיר כבר לא מושכת מהגרים חדשים ורבים מבין תושביה לטווח הארוך מספרים על האתגר שבלגור בה. בין הנכסים שנמכרו למגזר הפרטי נמצאים גם שטחי דיור גדולים שנבנו בעידן הקומוניסטי במזרח העיר.

בעלת הקרקעות הגדולה ביותר היא דויטש וון, חברת נדל"ן המחזיקה 115 אלף דירות בעיר. למפגינים, שמכנים את תנועתם "הפקיעו את רכוש דויטש וון", יש חצי שנה לאסוף 20 אלף חתימות ועד פברואר לאסוף עוד 170 אלף חתימות כדי לכפות משאל. סקר שנערך בפברואר האחרון הראה כי 44% מתושבי ברלין תומכים במהלך בעוד ש -39% מתנגדים לו.

החברה ובעלי קרקעות גדולים אחרים אומרים כי הפקעת הדירות עשויה להחריף את הבעיה כשהיא תרתיע יזמים מלבנות דירות חדשות. הסוציאל-דמוקרטים, השולטים בקואליציה העירונית, אמרו כי עדיף להשקיע את הכספים הרבים - כ-36 מיליארד אירו - בבניית דירות חדשות והם מעדיפים הקפאה בהשכרת הדירות למשך חמש שנים.

"אני מבינה את הזעם נגד חברות הנדל"ן שרוצות לסחוט על סנט מהשוכרים", אמרה מנהיגת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, אנדראה נהאלס, לעיתון הבילד אם סונטג. "עם זאת, הפקעה נמשכת שנים רבות והיא לא יוצרת דירה אחת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה בברלין נגד העלאת מכירי השכירות , 6 באפריל 2019. רויטרס
הפגנה בברלין נגד העלאת מכירי השכירות , 6 באפריל 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully