וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ארה"ב תתחרט אם תגדיר את משמרות המהפכה ארגון טרור

7.4.2019 / 16:18

255 חברי פרלמנט הצהירו כי טהראן תנקוט צעד דומה אם וושינגטון אכן תכניס את הגוף הצבאי החזק ביותר ברפובליקה האסלאמית לרשימת הטרור. מפקד משמרות המהפכה: "ארה"ב לא תדע שקט במערב אסיה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

איראן תגיב בצעד דומה אם ארצות הברית תגדיר את משמרות המהפכה ארגון טרור, כפי שדווח בסוף השבוע בכלי תקשורת אמריקניים - כך מסרו היום (ראשון) מרבית חברי הפרלמנט באיראן. "מנהיגי אמריקה, שבעצמם יוצרים את הטרור באזור ותומכים בו, יתחרטו על המהלך הבלתי-הולם והאידיוטי הזה", אמרו 255 מחוקקים, מתוך 290 היושבים במג'לס.

מפקד משמרות המהפכה, גנרל מוחמד עלי ג'עפרי, הזהיר כי הכוחות האמריקניים באזור לא ידעו שקט אם ההחלטה "הטיפשית" הזאת תתקבל. ב-2017 הוא זהיהר כי אם הנשיא דונלד טראמפ יגדיר את הכוח שלו ארגון טרור, הוא יראה בצבא ארצות הברית כשווה ערך לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הסוני בכל מקום בעולם שבו הוא פועל.

לקריאה נוספת
דיווח: ארה"ב תכריז על משמרות המהפכה ארגון טרור

נשיא איראן רוחאני עם ראש ממשלת עיראק במסדר כבוד בטהראן, 6 באפריל 2019. רויטרס
רוחאני עם ראש ממשלת עיראק במסדר כבוד בטהראן, אתמול/רויטרס

לפי גורמים אמריקניים, מחלקת המדינה עשויה להכריז על המהלך כבר מחר. זו תהיה הפעם הראשונה שבה ארצות הברית מגדירה חלק רשמי ממדינה זרה כישות טרור, ומתנגדי המהלך, שהועלה במשך שנים כאופציה להגברת הלחץ על טהראן, מזהירים כי וושינגטון פותחת כך פתח לצעדים דומים נגדה מצד ממשלות יריבות. בין התומכים במהלך הם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון ושר החוץ מייק פומפאו, המקדמים קו נצי נגד איראן. מולם, ניצבים גורמים בפנטגון וב-CIA המזהירים מההשלכות.

משמרות המהפכה הוקמו אחרי המהפכה האסלאמית ב-1979 כדי להגן על הממסד הדתי השיעי, והם הגוף הצבאי החזק ביותר במדינה. הם שולטים על חלקים גדולים בכלכלה ויש להם השפעה גדולה על הפוליטיקה המקומית.

(עדכון ראשון: 13:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully